Wpływają skargi do UOKiK po fuzji Play i UPC Polska. Klienci mówią o spadku jakości usług
Przejęcie UPC Polska przez Play nie dla każdego klienta okazało się udane. W ostatnim czasie do UOKiK trafiły skargi na spadek jakości usług i liczne przerwy w ich dostawie. Firma broni się twierdząc, że wszystko działa zgodnie z planem.

Przejęcie UPC Polska, przez należącą do francuskiej Grupy Iliad spółkę Play, najwidoczniej nie spodobało się części klientów. Jak informuje UOKiK, w ostatnim czasie przyjmuje zgłoszenia, dotyczących spadku jakości usług. Nowy właściciel UPC Polska zapewnił w komunikacie dla Wirtualnemedia.pl, że po przeprowadzeniu fuzji wszystko funkcjonuje prawidłowo i zgodnie z planem.
Niezadowolenie ze zmian
Abonenci w swoich skargach, a także mediach społecznościowych, narzekali na pakiety telewizyjne Play dostarczone w zastępstwie do dotychczasowej oferty UPC Polska. Niezadowolenie miało wynikać również z jakości usług internetowych. Klienci krytykują także częstotliwość występowania awarii oraz prac konserwacyjnych.
Frustracja klientów znalazła ujście m.in. w postaci zgłaszanych skarg do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Maciej Chmielowski, zajmujący posadę w Departamencie Komunikacji UOKiK, w komunikacie dla Wirtualnemedia.pl przekazał następujące słowa:
Trafiło kilka skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług czy rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm.
Wszystko działa „zgodnie z planem”
Pomimo stosunkowo niewielkiej skali zażaleń, problem może okazać się dotkliwy dla Play. UOKiK, w przypadku uznania racji niezadowolonych klientów, może przyznać firmie karę pieniężną w wysokości nawet do 10% rocznych przychodów.
Nowy właściciel UPC Polska broni się jednak, twierdząc, że wszystko funkcjonuje zgodnie z planem. „Nasza sieć działa prawidłowo, a planowe prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu sieciowego i dokładamy wszelkich starań, żeby trwały jak najkrócej” – przekazało biuro prasowe Play redakcji Wirtualnemedia.pl.
Przejęcie prawie zakończone
Warty ponad 7 miliardów złotych proces przejęcia UPC Polska przez Play trwa od kwietnia 2022 roku. Obecnie można dostrzec, że sprawa powoli dobiega końca. Fuzja od jakiegoś czasu objawiała się ograniczaniem marketingu wykupionej spółki oraz zmniejszeniem liczby otwartych salonów, jak i wysp sprzedażowych w centrach handlowych. Sytuację można również zauważyć na stronie internetowej UPC Polska, która automatycznie przekierowuje użytkowników na witrynę Play.
Obecnie trwa przeniesienie pracowników firmy do biurowca nowego właściciela, a także samych klientów, którzy w przypadku przedłużenia umowy na nowych warunkach, będą musieli pożegnać się ze swoim dotychczasowym sprzętem multimedialnym. W celu nakłonienia konsumentów do koniecznych zmian, konsultanci Play telefonują do aktualnych klientów UPC Polska z nowymi ofertami.
Więcej:Samsung planuje dużą aktualizację: użytkownicy tych modeli Galaxy skorzystają na tym
Komentarze czytelników
Persecutor Legend

Mam w UPC tylko internet wszystko świetnie chodzi prędkości takie jakie mają być, niskie pingi etc.. Miałem może dwie awarie w tamtym roku gdzie netu nie miałem przez parę godzin, i chyba dwie planowane, zapowiedziane na noc modyfikacje sieciowe. Płace 67 zeta za 300 Mbit co w zupełności wystarcza na moje potrzeby, a cena całkiem fajna, choć nawet nie znam cen konkurencji xD ale nie mam zamiaru zmieniać żeby zaoszczędzić parę groszy.
albertk258 Junior
Opis: około roku karta sim od Play na numer ********* nie działała większość czasu w ogóle, w czasie działania rzadko kiedy udawało mi się rozmawiać dłużej niż 3 minuty. Nie wiedziałem często że ktoś w ogóle do mnie dzwonił, to samo smsy.Gdy przestałem płacić dostawałem informacje że wyłączą mi usługę, co byłoby dla mnie dobre bo i tak z niej nie korzystałem, ale nie zrobili tego. Gdy ich karta nie działała, wielokrotnie kontaktowałem się z czatem Playa,który nic nie dał, byłem dwukrotnie w placówce w Lublinie,wymieniłem kartę sim na nową,kupiłem nowy telefon na ich polecenie,co nic nie dało. Inna karta na numer XXXXXXXXX działała cały czas i działa obecnie,jest ona z orange przeniesiona do playa. Więc są to te same odbiorniki co dla karty ********* . Koszty które poniosłem to telefon 99 pln,cztery bilety do Lublina 48 pln,oraz straciłem czas,pracuję, a przejazd do Lublina zabrał mi dwa dni pracy ,czas stracony na użeranie się z tymi oszustami szacuję na 12 godzin łącznie. Licząc 1 godzina po najniższej płacy daje to 12 x 22 = 264 pln, więc łącznie poniosłem łatwe do oszacowania koszty 99 + 48 + 264 = 411 pln . Kilka dni temu dostałem pismo od TAXAT Sp. z o.o. że mam zapłacić 160 pln bo inaczej komornik i tak dalej. Chcąc tego uniknąć zapłaciłem 160 pln i mam nadzieję oczywiście na zwrot tego wyłudzenia przez Play. Łącznie daje to 411 + 160 = 571 pln. Oczywiste że to powinienem otrzymać.Firma ta jest w tym wypadku bezczelnym wyłudzaczem korzystającym z zastraszania mnie. Mam nadzieję że tu jakaś sprawiedliwość istnieje i firma Play odda mi moje 571 pln, które oczywiście mi się należą. Chciałbym również uzyskać odszkodowanie za wyłudzenie 160 pln oraz za szkody moralne oraz proszę o ukaranie tych wyłudzaczy i naciągaczy. Z góry dziękuję za pomoc . A.K.