Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość World of Warcraft stracił ponad milion subskrybentów

03.08.2012 10:47
Gasto
1
Gasto
111
Konsul

troche ot: Mists of Pandaria, zaraz, zaraz, czy ja dobrze czytam, będzie można zagrać... panda?! <face palm>

03.08.2012 10:50
Mitsukai
😱
2
odpowiedz
Mitsukai
245
Internet is for Porn

Granie Pandarenem w uniwersum Warcrafta
http://classic.battle.net/war3/neutral/pandarenbrewmaster.shtml
toz to szok!

03.08.2012 10:57
<Bahamut>
3
odpowiedz
<Bahamut>
79
Konsul

Mitsukai-> tyle ze brewmaster to była taka postać pół żartem pół serio, nie było żadnej "poważnej" wzmianki o padernach, a tu nagle SUPPRISE dodatek poświęcony rasie która jest hordą głodomorów-kubusiów puchatków w skinie pandy,

i tak wieszcze że jak wyjdzie dodatek to na golu znów pojawi się "łamanie rekordów sprzedażny na PC" i ludzie też wrócą, może nie tak tłocznie ale tendencja będzie wzrostowa, przynajmniej przez jakiś czas

tak czy siak WoWa sobie odpuściłem już jakiś czas temu i raczej do niego nie wrócę

03.08.2012 10:59
4
odpowiedz
zanonimizowany706342
40
Konsul

Ciekawi mnie, kiedy ludzie w końcu zrozumią, że ten brwemaster był ukrytym smaczkiem w grze...

03.08.2012 11:17
5
odpowiedz
pawloki
15
Legend

Śmieszą mnie ci idioci co myśleli, że jak ludzie wykupili roczny abonament do wowa to przybędzie ludzi a to wszystko było kupowane tylko dla Diablo 3, WOW teraz z roku na rok będzie tracił liczebność graczy.

03.08.2012 11:41
6
odpowiedz
kiupa
55
Pretorianin

@pawloki nie mysl sobie ze jak spadlo o milion to ludzi nie beda grac.

WIecei dlaczego spadlo? Bo wyszlo diablo w tym czasie, a ze nie bylo co robic w wowie to ludzie sie przeniesli. Zobaczcie sobie inny post gdzie pisze ze w 1.5 miecha sprzedano az 10 MLN egzemplarzy diablo 3. I wy sie dziwicie??? ...

03.08.2012 12:19
7
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

W artykule tego nie ma, ale jak sie przeczyta info od Blizza, to wiekszosc ludzi, ktorzy odeszli od WoW'a, po prostu przeniesli sie na D3. Wyjda pandy i nowy content to liczba subow znowu wzrosnie.

03.08.2012 12:19
8
odpowiedz
Zigdris
117
Pretorianin

A ja grałem sporo w betę i doczekać się nie mogę, w końcu powiew świeżości :)

03.08.2012 12:21
9
odpowiedz
Kiss
122
Generał

Wyjdzie dodatek, nawet jesli bedzie crapowaty i dziecinny, to liczba graczy wzrosnie do rekordowego poziomu.
Dlaczego? Bo te wszystkie Star Warsy, Warhammery itd jako MMO nadaja sie do tarcia chrzanu i krecenia korba, a grac w cos trzeba:)

03.08.2012 12:58
10
odpowiedz
zanonimizowany397468
59
Pretorianin

Ja pewnie tez bym nie gral do wyjscia dodatku, bo nic poza achievami teraz nie ma do roboty, jeszcze na moim opustoszalym serverze tym bardziej. Ale gram bo kupilem tanio annual passa z raf'ow za 80zl wiec rok grania i diablo jak za free. Diablo po 82h sie znudzilo wiec tylko wow zostal i wbijam durne achievy.

03.08.2012 13:20
11
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

A coz ma sie stac? Zapewne to, co po SW:TOR i reszcie - czyli nic.

03.08.2012 13:29
Bierzgal
12
odpowiedz
Bierzgal
136
Konsul

WoWa przeskoczy prawdopodobnie tylko kolejne MMO od Blizzarda. 1 milion w tę czy w tę. Nawet jakby stracili 5 milionów to nadal by mieli 2-3X więcej graczy niż konkurencja pod nim. Nr.2 jest teraz chyba Aion, mając coś w okolicach 2 milionów . To jest prawie 5X mniej niż ma WoW. Niżej jest bodaj SWTOR i Runescape. Cała reszta nie ma nawet miliona (a większość nie ma nawet 500 tysięcy).

Z tym, że to dane z pierwszego kwartału 2012. Nie wiem jak sobie radzi np. TERA i nie wiadomo jak sobie będzie radzić niedawno wypuszczony The Secret World. Guild Wars 2 dopiero za miesiąc. W sumie wszystkim tym tytułom życzę jak najlepiej. Trochę męczący jest ten cień "wielkiego monopolisty" jakim jest WoW. Najlepiej życzę GW2. Jeśli odniesie sukces, może to zmienić system płacenia za MMO w przyszłości. Zmiana zwyczajowego P2P na B2P otworzyła by gatunek dla całej masy nowych ludzi.

Świat MMO zawsze był dosyć "mały". Od niedawna zaczyna się dziać na rynku trochę więcej (3 duże produkcje w jeden rok). Oby tak dalej. Jakby nie spojrzeć to MMO to jeden z najciekawszych i najwięcej oferujących gatunków gier jakie są. O ile ktoś nie przegina z graniem ofc (bo idzie się zasiedzieć :P).

03.08.2012 15:16
panZDZiCH
😁
13
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

"Jakby nie spojrzeć to MMO to jeden z najciekawszych i najwięcej oferujących gatunków gier jakie są." No no...

03.08.2012 15:28
Bierzgal
14
odpowiedz
Bierzgal
136
Konsul

panZDZiCH => Nie widzę nic dziwnego w tym co napisałem :P. Średnia godzin jakie ludzie spędzają w MMO to ile? 500? 1000? Więcej? A ile gra się w grę z innego gatunku w dzisiejszych czasach? 5-10 godzin w singlu i może jakieś 50 do 100 w multi (jeśli ma)? W dobre MMO ludzie graja latami (i są jeszcze skłonni płacić zań abonament). Żaden inny gatunek gier nie oferuje tyle contentu i tyle rzeczy do robienia co MMO. To jest fakt. Można MMO nie lubić ale faktów nie sposób podważyć. Nie pisałem, że to najlepszy gatunek bo takie dyskusje są dobre dla dzieci. Ale tak, "MMO to jeden z najciekawszych i najwięcej oferujących gatunków gier jakie są", napisałem to dosłownie i jest to prawda. Przeciętna gra MMO, nawet średnia, ma więcej contentu i jest bardziej wielowątkowa (PvE, PvP, crafting, zwiedzanie, social etc.) niż 10 gier innych gatunków razem wziętych.

03.08.2012 15:32
Fett
15
odpowiedz
Fett
249
Avatar

To jest dla mnie niepojęte, jak to jest możliwe, że ludzie wciąż grają w grę, która ma 8 lat :)

O właśnie. I jeszcze abonament płacą

03.08.2012 15:47
16
odpowiedz
zanonimizowany227597
72
Generał

Dobra gra, a lepszych alternatyw nie ma, (jeśli chodzi o ten styl MMO, ogólnie za całokształt obecnie wole spędzać czas w świecie EVE) więc w co innego grać? A, że Catalcysm zaoferował naprawdę, ale to naprawdę ŻAŁOSNĄ ilość contentu w patchach to ludzi coraz mniej, na szczęście dodatek zapowiada się naprawdę dobrze.

04.08.2012 04:54
panZDZiCH
17
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

Bierzgal => Dla mnie (i chyba dla większości) to bodaj najmniej ciekawy gatunek. Sprzeczał się nie będę, różne gusta są.

04.08.2012 05:10
Api15
😊
18
odpowiedz
Api15
90
dziwny człowiek...

Fett - Jakby abonament był niższy to też bym grał. Jedni wydadzą na fajki, drudzy na abonament, co kto lubi :)

04.08.2012 10:05
19
odpowiedz
zanonimizowany811203
8
Legionista

Wow, w tej chwili, jest moim zdaniem najlepszym mmo na świecie, ale jego świetność dawno już minęła. Bliz zrobił poważne błędy podczas wprowadzania kolejnych dodatków (Licha, Cata), które powoli zabijają grę.
1. Podział ekwipunku na PVP i PVE.
2. Zbyt duża różnica między poziomami 60 a 70, 70 a 80, 80 a 85.
3. Nie zagospodarowanie całych kontynentów/ instancji.
4. Ogólna, wszechobecna prostota (w expieniu, w instacjach, we wbijaniu reputacji, w zdobywaniu przedmiotów).
5. Klątwa ostatniej instancji i ostatniej krainy (opłaca się chodzić tylko na ostatni rajd w grze, w ostatniej krainie, wymarcie instancji, pustki w świecie, nuda).
6. Przechodzenie jednej instancji na różnych poziomach trudności 10 norm/ 25 norm/ 10 hc/ 25 hc.
7. Bezosobowość gry: random rajdy, random party, random bg (zabija istotę gildii, sprawia, że nieogar pójdzie na randoma zabije bossa i jest szczęśliwy, że był na rajdzie).
8. Pomieszanie klas: krowa paladynem, pandy. Dziecinada, brak pomysłu na grę, brak różnorodności.
9. Zły balans rozgrywki. Na Lichu Kapłan klasą nie do pokonania (oczywiście statystycznie).
Grzechów Wowa jest dużo więcej, ale mimo nich gra i tak jest najlepsza z komercyjnych mmo. Liczba 9 mil graczy jest mocno przesadzona, w rzeczywistości miesięcznie konto opłaca około 4 mil ludzi. Oczywiście Bliz się do tej liczby nie przyzna, bo to oznacza katastrofę (spadek wartości akcji). W tym kontekście spadek liczby graczy o każde pół miliona od razu ma odbicie w wartości akcji. Tym bardzie, że chcą sprzedać Blizarda. Duże znaczenie będzie miała GW2. Jeśli gra nie okaże się dnem, to wartość B jeszcze bardziej spadnie, a to, może w konsekwencji doprowadzić do przejście Wowa na F2P.

06.08.2012 10:05
20
odpowiedz
Gordek
177
Generał

Zawsze mnie cieszy, gdy osoby jak gilsan podają tak sprawdzone informacje, pewnie prosto ze źródła. Uwierz, że te 9 mln graczy jest sprawdzalne.

PS. Większość Twoich punktów spowodowała przyrost graczy. Otworzenie się na casuali, co związane jest z zwiększeniem przystępności gry, zwiększa ilość graczy.

Wiadomość World of Warcraft stracił ponad milion subskrybentów