Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 grudnia 2017, 12:40

autor: Łukasz Mitka

World of Tanks – wersja 9.21 zawitała na serwerach

13 grudnia na serwery World of Tanks trafiła ostatnia w tym roku aktualizacja, tym razem okraszona numerem 9.21. Nowy patch to przede wszystkim zmiany w drzewku brytyjskim, nowa, alternatywna gałąź francuskich czołgów superciężkich oraz druga mapa dla trybu Wielkiej Bitwy.

Zmiany w drzewku brytyjskim

FV217 Badger to istna forteca na gąsienicach.

Na sewery gry World of Tanks zawitał nowy patch, który aktualizuje tytuł do wersji 9.21. Najnowszy update skupia się przede wszystkim na zmianach w drzewku brytyjskim, gdzie rebalans przeszła standardowa linia niszczycieli czołgów, wiodąca do FV215b (183). Pierwszą rzeczą jest podmiana wspominanego FV215b (183) na maszynę bardziej wpasowującą się w styl gry poprzednikami - FV217 Badger. Nowy niszczyciel czołgów 10. poziomu charakteryzuje się jednym z najlepszych pancerzy w grze (369 mm) i śmiało może konkurować z takimi grubasami, jak T110E3 czy T95. Dorzucając do tego szybkostrzelne działo, które daje możliwość zadania średnich obrażeń na minutę na poziomie 3500 można stwierdzić, że gracze otrzymają małego potworka. Niestety Borsuk wszystkie te zalety opłaca bardzo słabą manewrowością i niską prędkością maksymalną. Objechana przez zwinny czołg średni, nowa „dyszka” nie masz szans się obronić. Warto dodać, że dotychczasowy topowy poziom, czyli FV215b (183), nie znika z gry a staje się pojazdem specjalnym i zostanie w Waszych garażach, jeżeli przed wejściem łaty 9.21 mieliście go już odblokowanego i zakupionego.

Lekkiej kosmetyce uległy także pojazdy, które znajdują się w gałęzi wiodącej do FV217 Badger. Mowa tutaj o poziomach od VI (AT 8) do IX (Tortoise), które to pojazdy zyskały dużo grubszy pancerz przedni i stały się małymi, jeżdżącymi fortecami. Co ważne, wzmocnieniu uległy również włazy obserwacyjne na każdym z tych czołgów, dzięki czemu ich najsłabsze punkty są teraz bardziej odporne na ostrzał przeciwnika.

Francuskie czołgi superciężkie

AMX M4 mle 54 to twardziel z bardzo ciekawym działem.

Najnowsza łata to również całkowicie nowa gałąź francuskich czołgów superciężkich. Od teraz gracz, których kupi i zbada ich VII poziom będzie miał dwie możliwe ścieżki do wyboru. Pierwszą z nich jest pierwotna gałąź francuskich „ciężarów” z magazynkiem, wiodąca przez AMX 50 100, AMX 50 120, aż do AMX 50 B. Nową alternatywą jest odnoga do AMX M4 mle 54, do którego dojdziemy grając czołgami AMX 65 t oraz AMX M4 mle 51. O ile ósmy tier całkowicie nie pasuje do nowej linii, o tyle IX i X poziom powinny dać graczom lubiącym wytrzymałe czołgi sporo radości. Nowe Francuzy charakteryzują się bardzo mocnymi wieżyczkami oraz przyzwoitym pancerzem na przedniej płycie górnej. Niestety boki, zarówno wieży jak i kadłuba, są dosyć miękkie i często będą doprowadzać użytkownika do frustracji. Na plus natomiast należy zaliczyć dwie armaty do wyboru na dziesiątym poziomie. Gracz może zainstalować albo 120mm działo, zadające 400 obrażeń i posiadające najlepszą penetrację na swoich tierach (264mm), albo armatę z solidnym grzmotnięciem w wysokości 560 punktów, lecz z dużo gorszą penetracją.

Mapa Klondike – nowa arena dla trybu Wielkiej Bitwy

Klondike - prócz złota znajdziemy tutaj sporo złomu i stali.

Do gry trafiła również nowa mapa o nazwie Klondike. Ma ona powiększyć liczbę aren, na jakich gracze mogą rozgrywać walki podczas trybu Wielkiej Bitwy (30 na 30). Starzy wyjadacze World of Tanks od razu zauważą, że Klondike wydaje się znajomą mapą. Nic dziwnego, gdyż powstała ona z połączenia dwóch innych aren, których już nie uświadczymy w grze - Northwest (Północny-zachód) oraz Siewierogorsk. Plansza została podzielona na trzy części – most i otwarte tereny w centrum, wyspa na dole mapy oraz strefa przemysłowa na północy. Centralna część mapy to idealne miejsce dla czołgów lekkich i średnich, które mogą łatwo prowadzić zwiad oraz flankować zagubione czołgi przeciwnika. Pozostałe dwie strefy (północ i południe) to doskonałe miejsce do walk w zwarciu dla stalowych kolosów z dobrym pancerzem. Arena posiada również kilka wąskich gardeł i newralgicznych punktów, do których dotarcie może dać sporą przewagę jednej z drużyn.

System personalizacji pojazdów

Nowy system personalizacji pozwala popuścić wodzę fantazji.

Na koniec listy najważniejszych zmian warto wspomnieć o nowym systemie personalizacji naszych czołgów. Do tej pory nakładanie kamuflażu na pojazd było ograniczone tylko do wyboru konkretnego wzoru i typu malowania. Wraz z łatą 9.21 gracze mogą popuścić wodzę fantazji i pomalować swoje maszyny na trochę więcej kolorów. Do personalizacji gracz otrzyma 5 części czołgu (kadłub, wieżę, podwozie, działo i jarzmo działa), na które będzie mógł położyć oddzielnie wybrany kolor. Dodatkowo deweloperzy przygotowali również system stylów, które będzie można użyć na czołgach X poziomu. Warto wspomnieć, że zmianie uległ cały interfejs personalizacji, który jest teraz dużo łatwiejszy w użyciu.

Jeżeli jesteście ciekawi co jeszcze zmieniło się w grze po wprowadzeniu łaty 9.21, zapraszamy pod ten link, gdzie znajdziecie oficjalne patchnoty odnośnie nowej aktualizacji.