Powstaje RPG z otwartym, żyjącym światem; według twórców to pixel-artowy Skyrim

Studio 81monkeys pracuje nad grą, którą określa mianem pixel-artowego Skyrima. World of Anterra to RPG z wielkim otwartym światem i masą aktywności.

Przemysław Dygas

Powstaje RPG z otwartym, żyjącym światem; według twórców to pixel-artowy Skyrim.
Powstaje RPG z otwartym, żyjącym światem; według twórców to pixel-artowy Skyrim.
W SKRÓCIE:
  • Studio 81monkeys pracuje nad RPG-iem World of Anterra, określanym jako pixel-artowy Skyrim.
  • Gra umożliwi nam eksplorację rozległego świata pełnego niespodzianek.
  • Produkcja pozwoli również na swobodne kształtowanie fabuły.

Niezależne studio 81monkeys pracuje nad wyjątkowym RPG, który może przypaść Wam do gustu, jeśli czekacie z niecierpliwością na nowe The Elder Scrolls. Sami twórcy określają World of Anterra jako pixel-artowego Skyrima i trzeba przyznać, że to całkiem trafny opis.

Skyrim w wersji mini

World of Anterra to izometryczne RPG, które ma skupiać się na elementach gameplaya kochanych przez fanów Skyrima. Mamy więc do czynienia z grą, która przede wszystkim zaoferuje nam wielki, żywy i pełen niespodzianek świat do eksploracji.

Zaprezentowana na zwiastunie mapa sugeruje, że uruchamiając produkcję będziemy mogli zwiedzić wiele krain, zarówno na kontynencie, jak i okolicznych wyspach. Poszczególne lokacje są zaś różnorodne i wypełnione NPC-ami oraz groźnymi przeciwnikami.

W trakcie podróży będziemy wykonywać liczne questy, które posuną fabułę do przodu. Deweloperzy zaoferują nam jednak dużą swobodę w jej kształtowaniu, jak przystało na rasowego RPG-a. Możemy więc liczyć na wiele okazji do podejmowania wyborów wpływających na otaczający świat.

Ponadto w grze występować będzie system craftingu oraz elementy survivalowe. Będziemy zbierać surowce, polować, łowić ryby i budować. Wszystkie te mechaniki, a także inne elementy gameplaya, mają być połączeniem nowoczesnych oraz klasycznych rozwiązań z gier sprzed lat.

Twórcy proszą o wsparcie

Powstaje RPG z otwartym, żyjącym światem; według twórców to pixel-artowy Skyrim - ilustracja #1
Twórcy szykują dla nas duży świat do zwiedzania. | Źródło: 81monkeys

Za produkcję World of Anterra odpowiada kanadyjskie studio 81monkeys. Nie jest to znany zespół, ponieważ do tej pory wyprodukował jedynie dwie małe gry mobilne. W jego skład wchodzi jednak wielu weteranów branży, którzy mogą pochwalić się dużym doświadczeniem.

Mimo to nie da się ukryć, że mowa o malutkim studiu mającym ograniczony budżet. Twórcy zdecydowali się więc otworzyć zbiórkę na Kickstarterze. Aktualnie zgromadzili już prawie 260 tysięcy złotych, co jest połową wyznaczonej przez deweloperów kwoty. Jeśli również chcielibyście ich wesprzeć to zbiórkę znajdziecie tutaj.

World of Anterra trafi na pecety, PlayStation, Xboksy oraz Nintendo Switch. Na PC grę zakupić będzie można za pośrednictwem Steama lub GOG-a. Premiera tytułu przewidziana jest na 2023 rok.

  1. World of Anterra – oficjalna strona
  2. 81monkeys – oficjalna strona
World of Anterra

World of Anterra

PC PlayStation Xbox Nintendo
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
Czekasz?
Podobało się?

48

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-08-30
20:50

dzl Legend

dzl

I ten stary pixel art sprzed 20-30 lat wygląda lepiej niż większość indyków D:

Wygląda lepiej, bo w tamtych czasach gry były tworzone w ramach konkretnych sprzętowych ograniczeń, zarówno w kwestii samych sprzętów do grania jak i wyświetlaczy.
Różnice ładnie pokazuje profil CRT-Pixels na twitterze.

https://twitter.com/CRTpixels

Co do nowych gier, jak dla mnie tylko trzy typy wykorzystania pixel artu wyglądają ładnie. Próbujące oddać styl starych konsol (Messenger), oryginalne stylistycznie (Blasphemous, Hyper Light Drifter), albo świetnie animowane (Katana Zero, Hotline Miami).

Komentarz: dzl
2022-08-31
10:23

Bieniu05 Generał

Bieniu05

jak to nie bedzie jakis glupi kolejny nudny survival to jest potencjal i tak gre bym szanowal a nie jakis elder scroll

Komentarz: Bieniu05
2022-08-31
10:24

Bieniu05 Generał

Bieniu05

hinson elder scroll to dziadostwo pixel najlepszy

Komentarz: Bieniu05
2022-08-31
15:12

[Gammorin] Generał

[Gammorin]

Zapowiada się ciekawie. Lubie gry pikselowe, a już w takiej formie rpg to na pewno ogram. Warto mieć tę produkcję na uwadze. Zobaczymy co z tego powstanie.

Komentarz: [Gammorin]
2022-08-31
21:09

BloodPrince Senator

BloodPrince

Aż muszę dać komentarz, żeby o grze nie zapomnieć, bo zapowiada się naprawdę ambitnie!

Komentarz: BloodPrince

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl