Pojawiły się pierwsze benchmarki aplikacji uruchomionych w emulowanym środowisku Androida w systemie Windows 11. Może być całkiem dobrze, bo już teraz działają one tak jak na flagowych smartfonach.
Windows 11 pozwoli na uruchamianie aplikacji z platformy Android. Dzięki integracji Amazon Appstore ze sklepem Microsoftu instalacja smartfonowych apek będzie równie prosta jak czegokolwiek innego na Windows. Ponieważ jednak będą one działać w specjalnym podsystemie na zasadach wirtualizacji (Windows Subsystem for Android – WSA), rodzą się obawy o wydajność – proces ten na ogół pochłania pewne zasoby mocy obliczeniowej. W Internecie można znaleźć pierwsze benchmarki testowe tej funkcji i wynika z nich, że szybkość działania androidowego oprogramowania w Windows 11 jest tożsama z urządzeniem na Snapdragonie 865.
Rezultaty testów spostrzegł użytkownik Twittera AlurDesign. Jak widać na obrazku powyżej, wyniki są dość zróżnicowane, ale obliczając średnią, można wywnioskować, że będzie całkiem przyzwoicie (wydajność jednordzeniowa 820 i wielordzeniowa 3000). Interesujące jest nazewnictwo procesorów – w jednych pozycjach widzimy Qualcomm, a w innych w ogóle nie ma jego określenia („placeholder”). Różne są też liczby rdzeni, a taktowanie nie jest podawane („0 MHz”).
Oczywiście nazwa procesora czy taktowanie i tak nie ma tutaj znaczenia, ponieważ to wirtualne środowisko. Jednak, jak widać, „placeholder” zbiega się na ogół z gorszym wynikiem, co każe przypuszczać, że testy z nieokreślonym CPU mogą pochodzić z innej platformy sprzętowej lub wersji oprogramowania WSA. Skoro te wyniki zaczynają się pojawiać, może to oznaczać, że Microsoft przygotowuje tę funkcję do udostępnienia uczestnikom programu Insider. Możliwość uruchomienia aplikacji z Androida na Windows 11 nie pojawi się jednak od razu w momencie premiery systemu (5 października 2021 roku). Na to trzeba będzie nieco poczekać, prawdopodobnie do początku 2022 roku.
27

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.