W Starfieldowej galaktyce tak naprawdę nie ma żadnych miast? Gracze naśmiewają się z rozmiarów „wiosek” będących stolicami

Bo skoro planety są praktycznie puste to przynajmniej ich stolice powinny być rozbudowane, prawda? Bethesda jest innego zdania.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Komentarze
W Starfieldowej galaktyce tak naprawdę nie ma żadnych miast? Gracze naśmiewają się z rozmiarów „wiosek” będących stolicami, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
W Starfieldowej galaktyce tak naprawdę nie ma żadnych miast? Gracze naśmiewają się z rozmiarów „wiosek” będących stolicami Źródło: Bethesda Softworks.

Starfield można bez wahania uznać za bardzo minimalistyczną grę. Pomimo ogromu galaktyki, którą możemy przemierzać, większość planet pozostaje – zgodnie z domniemanymi zamiarami twórców – opustoszała, a co za tym idzie, ciężko o napotkanie bardziej rozbudowanych lokacji w miejscach, do których nie prowadzi nas fabuła.

Szczęście w nieszczęściu, eksploracja umożliwia wizyty w większych miastach – przynajmniej w teorii. Rzeczywistość pokazuje, że wszystkie stolice i metropolie ze Starfielda tak naprawdę nimi nie są.

Liczby mówią same za siebie

Do ciekawego spostrzeżenia doszedł użytkownik sxp2h1gh. Jak wyjaśnia na łamach Reddita, wszystkie miasta w Starfieldzie są tak naprawdę małymi wioskami.

Ukończyłem Starfielda i dobrze się bawiłem, więc nie jestem hejterem. Od początku jednak drażniła mnie miniaturowa skala osad.

- sxp2h1gh

Zdaniem autora wpisu, wszystkie metropolie w grze Bethesdy to tak naprawdę elegancko wyposażone obszary wiejskie, przynajmniej w oparciu o oficjalną definicję. Według przytoczonego artykułu z Wikipedii, mała gęstość zaludnienia zaczyna się poniżej tysiąca mieszkańców, formalnie czyniąc z danej osady wieś.

Źródło: Bethesda Softworks - W Starfieldowej galaktyce tak naprawdę nie ma żadnych miast? Gracze naśmiewają się z rozmiarów „wiosek” będących stolicami - wiadomość - 2024-01-29
Źródło: Bethesda Softworks

Przytoczone zostają przede wszystkim Nowa Atlanta i Akila City, które przy właściwym oddaleniu kamery rzeczywiście nie przypominają wielkich stolic, na jakie kreuje je świat przedstawiony. W najlepszym przypadku mogłyby być małymi miastami mieszczącymi raptem kilkaset osób. Całość sytuacji mogłaby mieć niezłe podłoże fabularne, zakładając że zaledwie niewielki procent ludzi zdołał opuścić Ziemię przed zagładą.

Problem tkwi w wizualizacji

Według komentujących, wielkość miast w Starfieldzie niekoniecznie musi być czymś złym. Winny jest tak naprawdę sposób, w jaki zostały one zaprezentowane. Cechą charakterystyczną tej gry jest ogrom świata przedstawionego, z którego wypełnieniem Bethesda nie potrafiła (lub rzeczywiście nie chciała) sobie poradzić – w efekcie otrzymujemy puste i sterylne mapy, na których nie sposób nie czuć się jak pyłek kurzu.

Źródło: Bethesda Softworks - W Starfieldowej galaktyce tak naprawdę nie ma żadnych miast? Gracze naśmiewają się z rozmiarów „wiosek” będących stolicami - wiadomość - 2024-01-29
Źródło: Bethesda Softworks

Skyrim, Cyrodiil i Morrowind są wiarygodnymi narodami, ponieważ te gry posiadają wystarczająco osad, by wydawały się żywe. Podobnie jest z Falloutem, gdzie proporcje lokacji mają sens (...). Żadna z planet w Starfieldzie nie jest wiarygodna, łącznie z tymi zamieszkanymi. Przykładowo, planeta Akila nie ma niczego oprócz Akila City i kilku farm. Nowa Atlantyda, będąca stolicą Zjednoczonych Kolonii, jest otoczona przez dzicz, co nie ma sensu.

- TJ_McWeaksauce

Nie sposób powstrzymać się od porównania Starfielda do Mass Effecta. Choć pierwsza część trylogii liczy sobie siedemnaście lat, przedstawione w niej lokacje posiadały idealne proporcje, dzięki czemu mapa – choć nie przedstawiała pełnego potencjału danego miejsca – wydawała się odpowiednio duża.

Cytadela w Mass Effekcie wydaje się olbrzymia. To jedno z moich ulubionych miast, chociaż zwiedzamy tak naprawdę jakieś 2% całej struktury (...). Żeby miasto wydawało się duże, wystarczy ograniczenie go w grze do funkcjonalnych miejsc.

- SayNoToRepubs

Podobnie sprawa ma się z NPC-ami. Komentujący przytaczają między innymi Red Dead Redemption 2 od Rockstara, w którym każda postać napotkana po drodze ma swoje własne cele i rutyny. Mieszkańcy Nowej Atlantydy służą bardziej za dekorację dla otoczenia niż rzeczywistą ludność miasta, co tylko utrudnia głębszą immersję.

4

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Chłodzenie wodne w szokującej promocji. AIO w niskich cenach

Następny
Chłodzenie wodne w szokującej promocji. AIO w niskich cenach

Wreszcie jest dobry powód, aby budować statki w grze Starfield, ale nie dzięki Bethesdzie

Poprzedni
Wreszcie jest dobry powód, aby budować statki w grze Starfield, ale nie dzięki Bethesdzie

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl