Volkswagen w coraz gorszej sytuacji na rynku. Koncern szykuje zwolnienia

Volkswagen jest niezadowolony ze sprzedaży swoich samochodów elektrycznych. Coraz gorsze wyniki finansowe spowodowały, że koncern planuje redukcje zatrudnienia. „Napływające zamówienia, szczególnie na samochody elektryczne, są poniżej oczekiwań” - powiedział ostatnio CEO VW.

futurebeat.pl

Wiktor Szczęsny

Volkswagen w coraz gorszej sytuacji na rynku. Koncern szykuje zwolnienia, źródło grafiki: Materiał producenta.
Volkswagen w coraz gorszej sytuacji na rynku. Koncern szykuje zwolnienia Źródło: Materiał producenta.

Nie kończą się ostatnie problemy Volkswagena z realizacją planów rentowności. Niemal 2 miesiące temu pisaliśmy o niespełnionych ambicjach giganta z Wolfsburga w walce o klienta na rynku aut elektrycznych. Dziś obserwujemy kolejny epizod tej batalii o zyski i pozycje na rynku. Najwidoczniej zbyt małe zainteresowanie zeroemisyjną ofertą zmusiło producenta do ostrzejszej reakcji. Według portalu tygodnika „Zeit”, CEO marki, Thomas Schaefer, powiedział na spotkaniu z przedstawicielami związku IG Metall, że VW planuje redukcje etatów.

Coraz gorsza sytuacja VW

Szef firmy ocenił, że „sytuacja jest bardzo krytyczna”:

Napływające zamówienia, szczególnie na samochody elektryczne, są poniżej oczekiwań. Z wieloma dotychczasowymi strukturami, procesami i kosztami, VW nie jest już konkurencyjny jako marka - stwierdził CEO VW.

Schaefer stwierdził, że w obliczu takiej sytuacji konieczne będzie zajęcie się personelem firmy. Podkreślił bowiem, że niemożliwe jest obejście się bez „zauważalnych cięć”. Oficjalnie jednak nie zostały jeszcze podjęte żadne wiążące decyzje.

W walce o rentowność

Aktualnie trwać mają rozmowy zarządu i rady zakładowej, mające osiągnąć porozumienie w sprawie zwiększenia efektywności firmy. W efekcie ma to przynieść 10 miliardów euro. Jest to jeden z elementów walki o osiągnięcie zakładanej rentowności marki VW na poziomie 6,5% do 2026 roku. Ponadto całość koncernu ma do 2027 roku osiągnąć rentowność w wysokości 10%. Plany te nakreślił i wyznaczył obecny szef przedsiębiorstwa, Oliver Blume.

Płonne nadzieje na pozycje lidera

Realizację planów nieco pokrzyżowała miedzy innymi przeszacowana, przeciętna sprzedaż elektrycznych samochodów VW. Z pewnością dla szefostwa koncernu było to niemałe zaskoczenie. Marka ta od lat jest bowiem jedną z najważniejszych na europejskim rynku. Ponadto od dłuższego czasu intensywnie i konsekwentnie działa na rzecz elektryfikacji swojej gamy modelowej, wyróżniając się pozytywnie w tych staraniach na tle innych firm na Starym Kontynencie.

Jakby tego było mało, tak jak pisaliśmy jakiś czas temu, mieszkańcy Unii Europejskiej coraz chętniej kupują właśnie „elektryki”. Na nieszczęście dla koncernu Volkswagena, wybierają oni jednak zazwyczaj modele konkurencji. Nic dziwnego zatem, że przedsiębiorstwo z Wolfsburga stara się za wszelką cenę wrócić do gry o jak największą sprzedaż. Nawet kosztem części personelu.

Podobało się?

7

Wiktor Szczęsny

Autor: Wiktor Szczęsny

Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
11
18
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Motoryzacyjne
2023-12-06
18:24

zanonimizowany1218483 Generał

Chodziło o nazwę samochodów a nie o wybitnego Serba. Nie moja wina ze ten amerykański Żyd żeruje na światowej sławy nazwisku.

Komentarz: zanonimizowany1218483
2023-12-04
14:38

piotrj258111417202326 Junior

Nie dziwią mnie kłopoty VW. Wynikają one przede wszystkim z niedostosowania oferty do wymagań rynku w obecnej fazie rynku aut elektrycznych. Dzisiaj już nie wystarczy być pierwszym....trzeba być lepszym. A VW nie jest.
Z raportu opublikowanego ponad rok temu wynika, że VW potrzebował 31'robocxogofzin na wyprodukowanie ID3...Tesla produkuje Model 3 w ciągu 10 roboczogodzin....zresztą pod Berlinem.
Z niemieckimi pracownikami zrzeszonymi IG Metall jest dokładnie jak z polskimi górnikami. Są przepłacani. Stąd wynikają problemy...
Ponadto VW ma wiele więcej problemów....np. z działem od software. Kiedy wchodził na rynek w bólach ID 3 pracowało w dziale oprogramowania w VW ponad 3.000 osób. Wiecie ilu inżynierów oprogramowania pracowało wtedy w Tesla.....??? Jedenastu...!!!!

Prywatnie jeżdżę elektrycznym BMW....i nie narzekam. Cicho, szybko ( bus pasy) łatwe parkowanie,...
Pozdrawiam

Komentarz: piotrj258111417202326
2023-12-03
01:18

mirko81 Legend

mirko81

Jeśli już to ogarnięte prez głowne firmy to ok.
Ciesze się, naprawdę.

Komentarz: mirko81
2023-12-02
20:11

Ppaweł Senator

Ppaweł
😂

Zgniłem XD

Komentarz: Ppaweł
2023-12-02
19:53

Alba_Longa Generał

Alba_Longa

Samochód elektryczny to jest dobry jako trzeci lub czwarty samochód w rodzinie. Lub masz farmę solarną i prąd na firmę.
Eko-bzdury są finansowane przez zielonych khmerów z Chin żeby zarypać Europejczyków ekonomicznie. Lobbyści = łapókarze.

Komentarz: Alba_Longa

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl