Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena

W Europie auta elektryczne zyskują na popularności, ale klienci nie wybierają zbyt często Volkswagena. Elektryczne modele producenta z Wolfsburga nie idą w ślady Golfa pod względem popytu.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena, źródło grafiki: Volkswagen.
Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena Źródło: Volkswagen.

Volkswagen to jeden z europejskich producentów samochodów, który zdecydowanie stawia na auta elektryczne. Firma chce jak najszybciej dokonać całkowitej transformacji gamy na modele napędzane silnikami elektrycznymi. Jednak nie wszystko idzie, tak jak powinno i „elektryki” VW nie osiągają oczekiwanej popularności.

Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena - ilustracja #1
VW ID.3 miał być elektrycznym następcą Golfa. Źródło: VW

ID.3 nie zastąpi Golfa

Volkswagen ID.3 miał być następcą kultowego modelu Golf, ale w pełni elektrycznym i gotowym na ekologiczne wymogi UE. Jednak wyniki sprzedaży tego auta są o 30% słabsze, niż spodziewał się producent. Trudno powiedzieć, co jest tego przyczyną, być może częściowo cena, za którą można kupić sportowego Golfa GTI, przy czym nabywcy jeszcze sporo zostanie w portfelu lub luksusowego Arteona.

Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena - ilustracja #2
ID.4 jest większy (i droższy) od ID.3. Źródło: VW

Auta elektryczne zdobywają w Europie popularność – według danych ACEA w sierpniu 2023 roku 21% sprzedanych samochodów posiadało taki rodzaj napędu. Volkswagen jest jednak dopiero na trzecim i czwartym miejscu z modelami ID.3 oraz ID.4. Szczyt podium okupuje pojazd zza oceanu – Tesla. Tragedii nie ma, ale ambicje marki widocznie były większe, VW chciał dzierżyć (elektryczną) palmę pierwszeństwa na europejskim rynku.

Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena - ilustracja #3
W cenie VW ID.3 można już kupić komfortowego VW Arteona. Źródło: VW

Producent z Wolfsburga sukcesywnie wzbogaca swoją ofertę o auta elektryczne. Dodano także większe ID.4, ID.5 i ID.7, a także ID. Buzz, który czerpie z tradycji pierwszych VW Transporterów. Każdy z modeli elektrycznych jest jednak mniej więcej dwukrotnie droższy, niż odpowiadający mu klasą pojazd spalinowy. Zapewne wiele osób, które chciałoby kupić VW, jest zmuszone wybrać coś tańszego, np. z oferty chińskich producentów.

Podobało się?

0

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Motoryzacyjne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl