Valve usuwa poprawki CS 2 tworzone przez fanów, a nie oferuje własnych. Wśród graczy zawrzało

CS 2 dostaje mnóstwo patchy z poprawkami, ale błędów nie brakuje. Niektóre z nich mogą zrujnować rozgrywkę zwłaszcza profesjonalnym graczom.

cooldown.pl

Szymon Orzeszek

Valve usuwa poprawki CS 2 tworzone przez fanów, a nie oferuje własnych. Wśród graczy zawrzało, źródło grafiki: Valve.
Valve usuwa poprawki CS 2 tworzone przez fanów, a nie oferuje własnych. Wśród graczy zawrzało Źródło: Valve.

CS 2 otrzymuje regularne aktualizacje od dnia premiery. Niestety w większości skupiają się one na likwidacji błędów i nie wnoszą zbyt wiele nowości. Najnowszy patch zawierał zmiany zaś, które spowodowały problemy w poruszaniu się.

Kolejne problemy nowego CS-a

Nowy błąd związany jest z fundamentami, na których oparte są serwery gry. Od czasów CS:GO istnieją dwa formaty serwerów – 64 tickrate i 128 tickrate. Człon „tick” oznacza najkrótszą, możliwą do zarejestrowania jednostkę czasu. W jej trakcie na serwery z komputerów graczy wysyłany jest zaktualizowany stan gry. To dlatego możecie w ogóle spotkać się z przeciwnikiem.

W zależności od formatu aktulizowanie rozgrywającego się meczu będzie miało miejsce 64 razy w trakcie sekundy lub 128 razy. W tym pierwszym wypadku oznacza to, że odbywa się to co 15,6 milisekundy. Oczywistym jest, że gracze chcą serwery działające według drugiej opcji, które w teorii powinnu być dwa razy szybsze.

W CS 2 sererwy działają jednak na 64 tickrate, lecz jednocześnie Valve zaimplementowało na serwery system subtick. Jest to funkcja, która rejestruje wykonaną przez gracza akcję na przykład strzał czy kucnięcie, „przypina” do akcji czas jej wykonania i wysyła taką informację na serwer. W domyśle ma to usprawnić rozgrywkę i spowodować, że 64 tickrate będzie tak samo szybki jak 128 tickrate.

Najnowszy patch, który wszedł na serwey 17 października wprowadził zmianę, która zdenerowała graczy. Subtick nie wpływa już na tak zwane „aliasy”. Alias to metoda, której używają gracze, by wykonywać kilka akcji za pomocą jednego klawisza. Na przykład jeśli gracz chce rzucić granat podczas skoku najpierw musi wcisnąć klawisz przypisany do akcji „skok”, a później odpowiedni dla akcji „rzut granatem”.

Można jednak za pomocą „alias command” dodać do gry kombinację akcji i przypisać ją do konkretnego klawisza. Oznacza to, że gracz może skoczyć i rzucić granat za pomocą jednego przycisku. Jest to niezwykle przydatne na przykład do bunnyhopa.

Niestety CS 2 ma od pewnego czasu problemy z akcją skoku. Błąd polega na tym, że kiedy gracz wykona akcję skoku, nie będzie ona wykonana od razu. Postać skoczy też na losową odległość. Do tej pory rozwiązaniem były właśnie aliases, tworząc kombinację podwójnego skoku czy skoku i innej akcji. Od najnowszego patcha tworzone przez graczy kombinacje nie omijają jednak subticka. Efektem tego jest obeność błędu niezależnie od tego czy używa się aliasa czy nie.

Znaleziono już nowe rozwiązanie tego problemu, lecz gracze są zdenerwowani samą akcją Valve.

Dobrze widzieć, że więcej ludzi krytykuje błędy Valve, a nie mówi po prostu „dajcie im więcej czasu to wszystko naprawią”. \

– PrinZKittY

Tak się dowiadujesz, że coś działa. 128 subtick działał, więc go usunęli, desubtick działał, więc go usunęli.

– BottleOJamie

Zmiana planów

Obecnie trwa IEM Sydney i to tam CS 2 po raz pierwszy pokazuje się na profesjonalnej scenie e-sportowej. I nie jest to zbyt udany debiut ponieważ przez opisany błąd ESL, na ostanie trzy dni rozgrywek, musiał wydać specjalną zgodę na zmianę wersji gry na starszą, w której skok działa poprawnie.

Nie jest to pierwszy raz kiedy CS 2 budzi wśród swoich fanów duże emocje z gatunku tych nieprzyjemnych. Niestety jest duża szansa na to, że nie jest to ostani raz. Trzeba mieć nadzieję na to, że będzie takich przypadków coraz mniej.

Podobało się?

2

Szymon Orzeszek

Autor: Szymon Orzeszek

Doświadczony autor naukowych tekstów i absolwent Socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Znawca światów gier z serii Dragon Age, Dark Souls oraz The Elder Scrolls, który raz w roku przechodzi Mass Effecta i Dragon Age’a, a także regularnie para się modowaniem Skyrima. Ponadto jest aktywnym graczem League of Legends, Warframe’a i gry Dota 2. W przerwach od wyżej wymienionych produkcji sprawdza wszelakie RPG-i oraz ćwiczy zmysł strategiczny w cyklu Total War bądź Endless Space i Endless Legend. Oprócz gier wideo, swój czas poświęca nauce języka walijskiego, amatorskiemu łucznictwu i szermierce oraz zabawie origami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
14

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl