Najnowsza aktualizacja do Steam z 20 stycznia wprowadziła kilka nowych rozwiązań. Jednym z najbardziej widocznych jest sekcja pobierania. Dawniej widzieliśmy tylko „ogólny” obraz zaciągania gier z serwerów Valve, teraz jest ona podzielona osobno na sekcję pobierania oraz instalacji. Uczynienie sekcji instalacyjnej plików nieco bardziej przejrzystą na pewno pomoże w uniknięciu nieporozumień, bo niekiedy brakowało informacji, co w danym momencie robi program i dlaczego nasza nowa gra się nie uruchamia.

Zmiana jak najbardziej na plus – teraz jest bardziej przejrzysto. Źródło: Valve.
Poza tym wśród nowości – oprócz wszelkich poprawek – znajdziemy nową opcję zarządzania kiedy uruchomić aktualizacje. Teraz pobieranie update’ów może rozpoczynać się dopiero, gdy uruchomimy grę. Umożliwia to uniknięcie sytuacji, że platforma obciąża nasze łącze internetowe, pobierając w tle wszelkie aktualizacje. Można także pozostawić domyślne rozwiązanie, co pozwala Steamowi pobierać nową zawartość do naszych gier w momencie uruchomienia platformy.
Aktualizacja klienta Steam z 20 stycznia
Pełną listę zmian w najnowszej aktualizacji znajdziecie poniżej.
Ogólne
- Dodano globalne ustawienie usprawniające zarządzanie aktualizacjami gier.
- Dodano panel do zarządzania wyjątkami dla poszczególnych gier do globalnego ustawienia.
- Dodano obsługę list rozwijanych w kliencie za pomocą klawiatury.
- Dodano opcję „Zobacz w bibliotece” do menu kontekstowego gier na stronie pobierania.
- Kliknięcie obrazka aktualnie pobieranej gry na stronie pobierania spowoduje przejście do strony gry w bibliotece.
- Zaktualizowano układ graficzny dla obecnie pobieranego produktu w menu pobierania.
- Ulepszono buforowanie okładek albumów ścieżek dźwiękowych w bibliotece.
- Skrócono czas wczytywania zasobów biblioteki dla użytkowników z dużymi bibliotekami.
- Naprawiono błąd powodujący zamykanie klienta Steam, zamiast wyświetlanie okna odświeżania sesji logowania, jeśli na innej sesji klienta została uruchomiona gra lub nastąpiło wznowienie ze stanu uśpienia podczas sesji gry.
- Naprawiono błąd powodujący zamykanie klienta Steam, jeśli wcześniej uruchomiono poprzez niego grę spoza Steam, a następnie uśpiono i wybudzono Steam Decka.
- Naprawiono błąd powodujący, że Steam preferował przesyłanie strumieniowe z innego komputera w sieci lokalnej, jeśli gra była zainstalowana na obu komputerach i można było w nią grać bez przesyłania strumieniowego.
- Naprawiono zacinanie się gry po wykonaniu zrzutu ekranu przez użytkowników z bardzo dużą liczbą lokalnych zrzutów ekranu (dziesiątki tysięcy).
- Naprawiono błąd powodujący, że okno Steam można było przeciągać za pomocą lewej i prawej krawędzi, gdy było zmaksymalizowane w widoku Sklepu/Społeczności.<br>
Biblioteka
- Naprawiono błąd powodujący wielokrotne wyświetlanie znajomych w sekcji „W grze”, jeśli mieli również dodaną grę do swojej listy życzeń.
Nagrywanie gier
- Usprawniono komunikaty błędów wyświetlane kontom z ograniczeniami, które udostępniają wiadomości na czacie lub poprzez menu udostępniania.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający nagrywanie gier wykorzystujących OpenGL na systemie Linux.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający rejestrowanie dźwięku w niektórych grach na systemie Windows 11 24H2.
Nakładka Steam
- Dodano obsługę zakładek zapisanych osobno dla każdej gry w przeglądarce w nakładce.
- Ulepszono niezawodność zapisywania notatek.
- Naprawiono błąd powodujący utratę pozycji przewijania, zaznaczenia i historii cofania podczas przełączania się między notatkami.
- Od teraz podczas edycji notatek przycisk „Wstaw link” umożliwia także edytowanie linków i można go otworzyć za pomocą skrótu CTRL+K.
- Od teraz przyciski paska narzędzi w notatkach będą wyświetlać powiązany skrót klawiaturowy w objaśnieniach.
Remote Play
- Naprawiono błąd powodujący niepełne uruchomienie sesji Remote Play Together dla niektórych gier, jeśli host używa systemu macOS.
Tryb Big Picture
- Zaktualizowano animację stanu uśpienia dla trybu pulpitu.
- Rozwiązano wiele problemów powodujących zacinanie się nawigacji na menu i oknach dialogowych.
- Naprawiono błąd powodujący, że przycisk główny otwierał menu w głównym oknie Steam, zamiast w nakładce.
- Naprawiono przypadki, w których powtarzające się otwieranie konfiguratora kontrolera w nakładce mogło zostawić jego dodatkowe wystąpienia w historii nawigacji.
macOS
- Dodano powiadomienie o zakończeniu obsługi dla systemu macOS 10.15 („Catalina”). Obsługa klienta Steam dla tego systemu operacyjnego zakończy się 15 lutego 2025 roku o godzinie 19:00.
- Naprawiono błąd powodujący niepowodzenie nagrywania gier na komputerach Mac z procesorem Apple Silicon podczas nagrywania gier natywnych.
- Poprawiono dźwięk w sesjach Remote Play Together podczas strumieniowania natywnej gry z komputera Mac z procesorem Apple Silicon.
- Naprawiono błąd powodujący, że sterowanie myszą w nakładce Steam nie działało w przypadku niektórych konfiguracji z wieloma monitorami.
Linux
- Naprawiono przypadek, w którym Steam mógł na stałe zablokować wygaszacz ekranu, jeśli doszło do nieoczekiwanego zamknięcia przy aktywnej blokadzie wygaszacza.
- Naprawiono potencjalny błąd powodujący nieoczekiwane zamknięcie podczas wychodzenia z gry, jeśli włączona była funkcja nagrywania gier na systemach z nowszymi wersjami PipeWire.
- Naprawiono błąd powodujący wysokie wykorzystanie pojedynczego rdzenia procesora podczas uruchamiania Steam w przypadku użytkowników z dużymi bibliotekami.
- Naprawiono rzadki błąd powodujący wyświetlanie błędu GetTimelineLoaderForGame() w nakładce w grze.
- Naprawiono błąd powodujący nieoczekiwane zamknięcie podczas korzystania z czatu głosowego peer-to-peer.
- Naprawiono błąd związany z niestabilnymi sterownikami VA-API powodujący nieoczekiwane zamknięcie okna nagrywania gier (wyłączcie kodowanie sprzętowe układu graficznego w ustawieniach nagrywania).
- Naprawiono przypadek, w którym menu nawigacyjne przestawały być wyświetlane po zamknięciu gry.
- Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący nieoczekiwane zamknięcie po podłączeniu myszy i klawiatury podczas gry.
Steam Input
- Zmniejszono narzut/opóźnienie danych wejścia kontrolera w trybie Big Picture i wirtualnych menu.
- Nieznacznie zmniejszono ogólne wykorzystanie zasobów procesora przez Steam Input podczas stabilnego zużycia.
- Dodano wizualizację zmian trybu do strony podglądu układu.
- Dodano możliwość zmiany trybu bez konieczności uprzedniego posiadania trybu w źródle.
- Do opcji domyślnie wyświetlanych dla kontrolera Wireless HORIPAD for Steam dodano konfiguracje dla kontrolera Nintendo Switch, by ułatwić odnalezienie konfiguracji korzystających z żyroskopu.
- Sprawiono, że strona „Wybierz konfigurację” zapamięta, na której zakładce byliście po powrocie z podglądu konfiguracji.
- Sprawiono, że strona „Wybierz konfigurację” zapamięta ustawienie do pokazywania/ukrywania konfiguracji z innych typów kontrolerów.
- Od teraz w menu Ustawienia -> Kontroler -> Kalibracja i ustawienia zaawansowane -> Kalibracja żyroskopu rotacja ikon pochylenia, odchylenia i przechylenia pochodzi z wewnętrznego kwaternionu sterującego wieloma nowymi trybami „Żyroskop jako…” oraz API GetMotionData Steam Input.
- Od teraz korekcje dryfu żyroskopu są zapisywane przy pomyślnej ręcznej kalibracji, a nie tylko przy opuszczaniu Steam.
- Naprawiono pewne błędy powodujące nieoczekiwane zamknięcia wyłącznie na systemie Linux.
- Naprawiono błąd powodujący nieoczekiwane zamykanie przy uruchamianiu, gdy podłączone były pewne klawiatury analogowe.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający użycie opcji „Eksportuj układ -> Zapisz nowy układ” podczas korzystania ze spersonalizowanego układu.
- Naprawiono błąd powodujący, że sprawdzanie podglądu konfiguracji, a następnie edytowanie oryginalnej konfiguracji mogło ją uszkodzić.
- Naprawiono przypadek, w którym tytuł konfiguracji na ekranie podsumowania był niepoprawnie wyświetlany po zedytowaniu konfiguracji.
- Naprawiono przypadek, w którym dane wejściowe wykorzystujące wiele przypisań mogły być wyświetlane jako „[object] [object]” po usunięciu przypisania.
- Naprawiono błąd powodujący, że przypisania używające spustu w API Steam Input czasami nie działały, gdy przydzieliło się je do przycisków.
- Naprawiono błąd powodujący, że tryb żyroskopu jako drążka ignorował ustawienia czułości.
- Naprawiono przypadek, w którym przypisania zmiany trybu pozostałe po błędzie z 2019 mogły aktywować zmianę trybu, która została zablokowana w interfejsie.
- Naprawiono wykrywanie drążków, które zostały zmapowane na padzie kierunkowym w konfiguracji kontrolera.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie miękkiego pociągnięcia lewego/prawego spustu jako „Brak” na liście rozwijanej przycisku do zmiany trybu.
- Naprawiono błąd powodujący, że przycisk do zmiany trybu czasami nie miał tokena lokalizacji na stronie podsumowania.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie wirtualnych menu jako „Stwórz menu dotykowe” zamiast „Menu dotykowe” na stronie podsumowania.
Więcej:Polska kawaleria wkroczyła do CoH 3 w nowym DLC. Wielka aktualizacja 2.2.0 totalnie przebudowuje krytykowanego RTS-a