Valve chce walczyć z toksycznością i boostowaniem kont w Dota 2

Firma Valve Software zamierza aktywniej walczyć z toksycznością i boostowaniem kont w Dota 2. W ostatnim czasie zbanowano 14 tys. osób za manipulowanie rankingiem MMR. Gra otrzyma też system umożliwiający raportowanie niewłaściwych zachowań, wzorowany na Overwatch znanym z CS:GO.

Bartosz Świątek

Valve chce walczyć z toksycznością i boostowaniem kont w Dota 2.
Valve chce walczyć z toksycznością i boostowaniem kont w Dota 2.

W SKRÓCIE:

  1. Valve Software zamierza wprowadzić do Dota 2 system przypominający Overwatch znany z CS:GO, który ma pomóc w walce z toksycznymi graczami;
  2. osoby zakładające tzw. „smurf accounts” będą częściej trafiały na innych „smurfów”;
  3. deweloperzy usprawnili też detekcję użytkowników korzystających z boostów – w ciągu 30 dni zbanowano 14 tys. takich kont.

Firma Valve Software zamierza zwrócić większą uwagę na niewłaściwe zachowania w Dota 2. Mowa przede wszystkim o toksyczności, boostowaniu kont (chodzi o podbijanie rankingu MMR poprzez korzystanie z płatnej usługi świadczonej przez inną osobę) i tworzeniu tzw. smurf accounts, czyli kont, które doświadczeni użytkownicy zakładają tylko po to, by ponabijać się z nowych graczy i popsuć im zabawę.

Deweloper zamierza wprowadzić do gry rozwiązanie wzorowane na systemie Overwatch z Counter-Strike: Global Offensive. W przypadku tamtej gry pozwala on graczom raportować toksyczne zachowania innych osób poprzez wysyłanie krótkiego filmu, który ich zdaniem zawiera dowód. Następnie materiał jest oceniany przez „śledczego” będącego członkiem społeczności, który może zdecydować o nałożeniu kary. Wszystko odbywa się całkowicie anonimowo, co minimalizuje szansę nadużyć.

Jeśli chodzi o toksyczność i zachowania rujnujące zabawę graczom, pracujemy nad nowym systemem, który pod pewnymi względami będzie podobny do Overwatch z CS:GO. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, by podzielić się większą ilością informacji na ten temat, ale zrobimy to jak tylko będziemy mogli. Mamy nadzieję, że uda nam się wprowadzić to do gry tak szybko jak to możliwe – czytamy w notce.

W przypadku CS:GO narzędzie jest wykorzystywane głównie do walki z cheaterami, zaś w Dota 2 ma służyć przede wszystkim do ograniczenia liczby chamskich zachowań.

Pomysł na walkę ze „smurfowymi kontami” jest nieco inny. Valve usprawniło system wykrywania tego typu użytkowników, dzięki czemu są oni skuteczniej odseparowywani od innych graczy i znacznie częściej grają z innymi „smurfami”. Zwiększono też szansę na to, że działania podjęte w czasie zabawy na takim koncie odbiją się na głównym profilu danego gracza. Gra radzi sobie również lepiej z wykrywaniem boostowanych kont – tylko w ciągu ostatnich 30 dni zbanowano aż 14 tys. użytkowników korzystających z podobnych usług.

  1. Recenzja gry Dota 2 - MOBA dla wymagających
  2. Dota Auto Chess – poradnik
  3. Dota 2 – strona oficjalna
Dota 2

Dota 2

PC
po premierze

Data wydania: 9 lipca 2013

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.7

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

32

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2020-10-20
13:32

Selen Konsul

👍

Nie rozumiem elementu boostowania kont. Ktos jest najwyrazniej slaby i daje pograc komus innemu, zeby podskoczyc w rankingu? Przeciez skoro jest sie slabym, to tym bardziej ktos sie nie utrzyma na tej wyzszej pozycji kiedy zacznie grac.

Nie rozumiem tez zjawiska smurfowania? Ale to chyba trzeba miec po prostu zryty beret, zeby czerpac radosc z wygrywania ze slabszymi, tyle z mojego zrozumienia.

W obu przypadkach, trzeba byc zakompleksiona osoba.

Komentarz: Selen
2020-10-20
14:05

kubaon Pretorianin

Selen to tak nie zawsze działa. Widzisz, w Lolu ogromną ilość czasu nie potrafiłem wyjść ze srebra gdyż non stop miałem trolli/afków/słabych graczy w swoim teamie którego nie byłem w stanie uratować. Po wielu miesiącach w końcu udało mi się wyjść a potem...otarłem się o diament po zaledwie tygodniu,dwóch grania w gold, taki szybki miałem progres bo nagle dostawałem NORMALNYCH graczy. Niestety żaden system w lolu i docie nie uchroni przez trollami i poddającymi gry,dlatego widzę sens boostowania bo teoretycznie w wyższych tierach teoretycznie masz mniej toxic graczy czy trolli i ja to absolutnie potwierdzam,, mam takie doświadczenie. Teraz już do silvera nie spadam a kiedyś miesiącami w nim tkwiłem. Nie potrzebowałem boostera ale rozumiem trochę tych którzy to robią. Część z nich zostanie już na wysokim tierze, zresztą w lolu zdaje sie nie można już spadac o ligę niżj.

Komentarz: kubaon

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl