Użytek z 64 bitów w tech demie Dreadnaught
Hmmm, może mi ktoś wyjaśnić co do efektów graficznych ma procesor? Przecież, to co zobacze na ekranie jest chyba uzależnione wyłącznie od karty graficznej. Zgodze się, że na 64-bitowych procesorach można uzyskać lepszą wydajność, ale jakość grafiki zależy chyba od karty graficznej. Chyba, że program po wykryciu 32-bitowego procesora, sam wyłącza niektóre efekty, co jest raczej niefajnym zabiegiem, że strony producenta.
Nieładnie AMD, nieładnie...
Procesor wciąż jest odpowiedzialny za obliczanie części (niewielkiej) efektów graficznych, poza tym oblicza fizykę, która w nowszych grach decyduje o wyglądzie efektów..
Poza tym nie pisałem w zadnym miejscu o efektach graficznych :)
polecam jednak zajrzenie na stronę podaną w newsie i porównanie screenów
Porównywałem screeny i różnica jest, ale nie chce mi się wierzyć, że tych wszystkich efektów nie można zobaczyć na procku 32-bitowym. Procesor nawet jeśli oblicza jakieś tam efekty, to za ich wygląd i obecność odpowiedzialna jest karta graficzna. Procesor może być pomocny przy ich generowaniu, co będzie skutkowało jakąś tam poprawą w wydajności, ale to jest cała jego rola. Tak jak napisał oksza, jest to jakaś ściema w wykonaniu AMD w celu promocji swoich produktów.
Tak się przyjrzałem tym screenom, i odnoszę wrażenie, iż te "32-bitowe" celowo pogorszono. W stosunku do tych "64-bitowych" różnica jest zbyt duża, jak na możliwości w generowaniu grafiki przez CPU. Pozatym, tych wszystkich efektów można doświadczyć w dzisiejszych grach, nawet tych sprzed roku, także owe efekty to żadna nowość.
Oczywiście samo demo, może być tak zrobione, iż na 32-bitowych procesorach niektóre efekty nie są dostępne. Jakby tego nie tłumaczyć, to jest to jedna wielka machlojka ze strony wiadomo kogo.
Oto tekst z oficjalnej strony dema:
"The AMD64 64-bit enhanced mode of the Dreadnought demo takes advantage of the performance benefits of 64-bit by greatly extending the richness of the game content and effects..."
Po polskiemu to oznacza mniej więcej:
Rozszerzony, 64-bitowy tryb dema Dreadnought czerpie korzyści z wydajności 64-bitów, rozszerzając bogactwo zawartości gry oraz efektów.
Czyli nie ma przeciwskazań aby oglądać te efekty na 32-bitowcach, ale demo po wykryciu takiegoż procesora poprostu je wyłącza. Nieładnie, bardzo nieładnie.
Wrrr! Wie ktoś jak ściągnąć to cholerne demo?? Wchodze na strone, biore download demo, loguje się, wyskakuje mi strona 'downloads', zatem wybieram owe demo i co... I jajco! Wraca do strony, od której zaczynałem. I moge tak w kółko się bawić. Ta firma nawet nie potrafi zrobić działającej strony.
Przecież wiadomo, że nie będzie żadnych różnic. Różnice są specjalnie spreparowane na potrzeby marketingu. Tak samo było z 64bitowym FarCry, którego można było odpalić w identycznych ustawieniach i jakości na 32 bitowym procku i systemie. Szkoda słów na takie ściemy. Oni mają nas po prostu za idiotów.
64 bity przecież same z siebie nie generują efektów.
Podobna lipa marketingowa byla przy SLI Nvidii:) Tzn. "Polacz 2 karty i bedziesz mial dwukrotnie wieksza wydajnosc":) Screeny z tej gry (w wersji 64-bit) to normalne screeny z uzyciem bummappingu i bloom, tak wiec niewiele odbiega od takiego Dooma 3:)
Jedne wielkei sranie w banie ,marketingowy belkot aby rpzyciagnac ludzi z a64 do tego produktu ktory w sumie nie olsniewa ,albo zachecic innych do kupna a64 :P .
eJay ==> Owszem, to moga być bzdury. Ale pod jednym warunkiem.
Jak się okaże, że 64 bity pry sporo słabszej karcie będą miały taką samą wydajność jak 32 bity przy highowej karcie, to wniosek jest jeden :)
A S.T.A.L.K.E.R. ma być zoptymalizowany pod 64b. I też o tym trąbiono. Więc może to jednak nie bujda?
Nie ma to jak krytykowac i nie przeczytac o co w ogole chodzi:
The AMD64 64-bit enhanced mode of the Dreadnought demo takes advantage of the performance benefits of 64-bit by greatly extending the richness of the game content and effects, including:
uncompressed normal maps allowing for higher texture quality and greater detail
significantly higher number of particle effects (e.g. more flames, more steam, more smoke, etc.)
persistent decals (e.g. bullet holes stay on walls and don't fade away over time as in 32-bit)
post-processing effects (e.g. screen glows)
more pixel shader instructions (the adrenaline vision mode is built upon and replaces the base lighting shader to produce the effect)
_-_
Malkotenci. :p
Poza tym, jesli ktos nie ma win xp 64 bit to niech nawet nie sciaga. Nie odpali sie w trybie 64 bitowym na zwyklym xp'eku.
Ależ oczywiście, że 64-bitowy procesor może podnieść wydajność. Ale nie w tym rzecz. Chodzi o te, sfałszowane chyba, screeny, na których to różnica w wyglądzie grafiki jest, no niemalże kolosalna. CPU przecież sam nie generuje efektów, a już napewno nie na taką skalę. A i różnica w wydajności napewno nie będzie aż taka jak piszesz, bo to karta graficzna jest w 90% procentach odpowiedzialna za grafikę.
Maevius ---> No więc właśnie. Zatem niech porównują wydajność, a nie pokazują, nie wiadomo skąd wzięte screeny.
Demo ma też możliwość uruchamiania w 32 bitach. Tylko co z tego, skoro nie można go ściągnąć.
Heh, grafika jest tekstura wymazana w paincie, cala reszta to matematyka.
eot
No widzisz. A mocniejsza karta zapewne bez problemu uciągnie takie efekty. Zresztą jak pisałem, takie efekty można już doświadczyć w obecnych grach i jakoś 32-bitowce radzą sobie. Kwestia odpowiedniej karty graficznej.
AMD = OSZUŚCI!!! Jak zresztą wszyscy wielcy producenci.
PS. Niedługo nawet w kwestii fizyki procesor będzie miał niewiele do powiedzenia. Niejaka firma AGEIA ma zamiar wprowadzić kartę, która będzie odpowiedzialna za obliczanie fizyki. Chociaż na to trzeba chyba będzie jeszcze poczekać.
Rola CPU w grach cały czas maleje.
I tak dla zwykłego, szarego użytkownika najlepszy pod względem ceny wybór to AMD, więc nierozumiem tych postów.
Bigkangoo ==> Jak rok temu pojawiły się informacje, że niektóre gry/programy pokażą pazurki na 64b, to wszyscy mówili "SUPER!!!!".
Jak już się coś pojawiło, to oni klną, bo nie mają na to sprzętu...
Widać, że nasz naród uwielbia się czymś podniecać, aby potem dostać kubeł zimnej wody na łeb :)
Ło matko! Chodzi o to, iż AMD pokazuje głupoty, że niby ich procesor wprowadza dodatkowe efekty graficzne do gier, co jest oczywiście bzdurą.