Okazuje się, że twórcy Helldivers 2 też chętnie zobaczyliby większe grupy helldiverów walczących z robalami i botami. Niestety na drodze stoi przeszkoda trudna do ominięcia.
Helldivers 2 jest bez wątpienia tytułem, który żyje dzięki swojej społeczności. Twórcy, słuchający głosów swoich wiernych fanów, nie pozostają głusi na bolączki graczy i regularnie dodają nową zawartość lub usprawniają już istniejącą. W ostatnich dniach pojawiła się wypowiedź jednego z czołowych deweloperów, która mogła ostudzić ciekawość graczy marzących o „większych” starciach.

Trzeba zauważyć, że druga odsłona Helldivers okazała się niemałym hitem. Świadomi tego twórcy zapewne niechętnie porzuciliby możliwość podarowania przestrzeni do zabawy dla jeszcze większej liczby graczy na raz, co mogłoby przełożyć się na lepsze wyniki sprzedaży. Jak wynika jednak z wypowiedzi jednego z devów, choć temat często krąży po studiu, to największym przeciwnikiem dla realizacji pomysłu jest… silnik gry.
Tak – [ten pomysł – przyp. red.] często pojawia się w studiu. Ale silnik ma swoje ograniczenia. Zobaczymy co będzie dalej.
- Pilestedt, Creative Director Helldivers 2
Choć możliwość grania w większej ekipie brzmi dla niektórych kusząco, to na problemy z tym związane zwracają uwagę także niektórzy gracze. Według nich wprowadzenie takiego trybu może nie być najlepszym pomysłem. Problemy z ilością zgonów spowodowanych nierozważnymi współgraczami, zbyt długim czasem oczekiwania na wsparcie, a od strony technicznej wydajnością produkcji są dopiero wierzchołkiem góry lodowej.
Jezu, wyobraźcie sobie tych wszystkich graczy skaczących po ekranie i czekających na wsparcie.
- Empress_Draconis_
Skoro teraz wydajność jest słaba, to jak będzie przy pięciokrotnie większej liczbie graczy i wrogów?
- GhastlyEyeJewel
Skoro według twórców silnik gry ma swoje ograniczenia i stwarza problemy, to czy powinniśmy spodziewać się zmiany w przyszłości lub w dalszej perspektywie – w kolejnej części? Zważywszy na ilość graczy podtrzymujących tytuł przy życiu, na odpowiedź możemy sobie jeszcze poczekać.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Jonasz Gulczyński
Kulturoznawca, który urodził się z padem od PSX-a w ręku. Z GRYOnline.pl współpracuje od października 2024 roku, gdzie głównie zajmuje się nowinkami z branży gier z apetytem na bardziej skomplikowane publikacje. Swoje najmłodsze lata spędzał w Górniczej Dolinie, a obecnie nie stroni od strategii turowych wszelkiej maści. Miłośnik prozy Lovecrafta, a także twórczości Quentina Tarantino i Roberta Eggersa. Prywatnie również fan uniwersum Warhammer Fantasy, w którym spędził niezliczoną liczbę godzin zarówno jako gracz, jak i mistrz gry w papierowym wydaniu.