Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2022, 12:06

Ten soulslike nie przebiłby się bez Pinokia, twórcy gry dobrze o tym wiedzą

Wiemy, co zdaniem deweloperów czyni słynnego Pinokia idealną podstawą dla gry wideo. Chodzi o coś więcej niż rozpoznawalność postaci.

W ramach wywiadu z serwisem IGN twórca gry Lies of P odpowiedział na pytanie, które trapiło wielu widzów prezentacji gier na targach gamescom 2022 – skąd pomysł na wybranie postaci Pinokia jako bazy do gry RPG akcji?

Choi Ji-Won podał trzy główne powody, przez które deweloperzy uznali znaną bajkę jako dobrą podstawę dla mrocznej gry soulslike. Pierwszym z nich był naturalnie potencjał związany z rozpoznawalnością postaci drewnianego chłopca.

Musieliśmy znaleźć rozpoznawalny motyw, ponieważ to nasza pierwsza gra z gatunku soulslike, więc chcieliśmy mieć jakąś grupę fanów na start. Dlatego najpierw zdecydowaliśmy się na znaną historię, a potem dodaliśmy do niej własny twist.

Ciężko nie zgodzić się, że właśnie ten wybór przyciągnął największą uwagę graczy obserwujących zapowiedzi nadchodzących tytułów. Nie była to jednak decyzja spowodowana wyłącznie rozpoznawalnością tytułowego bohatera powieści Carla Collodiego

.Ten soulslike nie przebiłby się bez Pinokia, twórcy gry dobrze o tym wiedzą - ilustracja #1

Twórca podczas wywiadu podkreśla także mroczne motywy obecne w oryginalnej historii Pinokia, które łączą się idealnie z gatunkiem, który zostały wybrany jako podstawa dla Lies of P wydawanego przez studio Neowiz.

Kiedy myśli się o Pinokiu, ludziom przychodzi do głowy bajka Disneya, która jest odrobinę dziecinna, lecz jeśli spojrzy się na oryginalną historię Pinokia, jest ona dosyć mroczna i wypełniona motywami dla dorosłych.

Członkowie Round8 Studios wykorzystują okazję, by odtworzyć brutalny charakter starej opowieści i przybliżyć ją fanom zaznajomionym jedynie z animowaną wersją filmową. Wywiad z Choi Ji-Won pokazuje także specyficzny sposób myślenia, niezbędny dla twórcy gier, który chce przetłumaczyć stare medium na język i specyfikę gier wideo.

Pinokio ma niezwykle zróżnicowane lokacje. Historia zaczyna się w domu Gepetto, przenosi się do oceanu, a później do wnętrza wieloryba. To sprawiło, że Pinokio stał się bardzo atrakcyjnym wyborem dla naszej gry.

Gry typu soulslike bardzo często chwalone są za zapierające dech w piersiach, różnorodne lokacje. Dlatego właśnie wszystkie te elementy tworzą spójną podstawę do gry, która swoim pomysłem przyciągnie potencjalnych fanów, a odpowiednim doborem stylu oraz gatunku ma szansę usatysfakcjonować graczy.

Lies of P swoją premierę ma mieć w 2023 roku na PC i konsolach PS4, PS5, XOne i XSX/S, a także w usłudze PC/Xbox Game Pass. Co uważacie o nieszablonowym wyborze i idei, którą kierują się twórcy?

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej