Twórca DayZ uważa, że dni silników pokroju Unity i Unreal Engine mogą być policzone za sprawą modeli sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja jest obecnie jednym z najgorętszych tematów w branży gier. Jej obecna implementacja to jednak głównie tworzenie różnorodnych elementów audiowizualnych oraz pomoc przy programowaniu. Twórca DayZ, Dean Hall, ma bardziej ambitną wizję tego, jak AI zmieni jego pracę.
Dean Hall nie zamierza czynić z Brutal uniwersalnego narzędzia dla innych deweloperów. Zamiast tego sądzi, że inne studia będą tworzyły własne rozwiązania tego typu i zaczną odchodzić od licencjonowanych silników.
Kitten Space Agency jest obecnie w fazie alfa (aby uzyskać do niej dostęp, trzeba wesprzeć autorów minimum 5 dolarami) i dojście do tego momentu zajęło autorom rok. Według Halla, gdyby próbowali tę grę stworzyć w Unity czy Unreal, to dotarcie do tej fazy zajęłoby lata. Warto wspomnieć, że w produkcji bierze udział także Felipe Falanghe, czyli twórca Kerbal Space Program, i gra powstaje jako duchowy spadkobierca tego przeboju.
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.