„To niedopuszczalne” - Po kolejnym patchu, Helldivers 2 jest jeszcze bardziej popsute, a gracze mają już dość ciągłych problemów

Helldivers 2 nadal obfituje w błędy, a optymalizacja nie należy do najlepszych. Gracze czekają na naprawę problemów, ale twórcy są zajęci dodawaniem do gry nowych rzeczy.

cooldown.pl

Arkadiusz Strzała

„To niedopuszczalne” - Po kolejnym patchu, Helldivers 2 jest jeszcze bardziej popsute, a gracze mają już dość ciągłych problemów, źródło grafiki: Arrowhead Game Studios.
„To niedopuszczalne” - Po kolejnym patchu, Helldivers 2 jest jeszcze bardziej popsute, a gracze mają już dość ciągłych problemów Źródło: Arrowhead Game Studios.

Gracze Helldivers 2 nadal doświadczają wielu problemów z działaniem gry. Najgorzej oceniana jest optymalizacja, która wciąż nie doczekała się poprawek od twórców. Na wielu konfiguracjach PC występują znaczne spadki fps. Po ostatnim z patchy niektórzy raportują nawet jedną czwartą pierwotnej wartości chociażby podczas ładowania poziomu.

Społeczność liczyła, że najnowszy update o numerze 01.004.000 poprawi sytuację, lecz nadzieje okazały się płonne. Optymalizacja znów nie uległa poprawie, a świeża aktualizacja ma swoje własne problemy, które dotąd nie były znane.

Helldivers 2 nadal ma wiele błędów

Gracze otrzymali interesujący system generowania dynamicznych tuneli, lecz kuleją niektóre aspekty z tym zwiąne. Wystarczy wymienić problemy z czatem dźwiękowym – czasem nie można usłyszeć kolegów z drużyny stojących obok w jaskini. To jednak nie wszystko, zdarzają się poważniejsze problemy z dźwiękiem – w niektórych momentach nie słychać broni (głównie w wersji na PS5). Co prawda lasery w rzeczywistości faktycznie strzelają bezgłośnie, ale Helldivers 2 to nie symulator.

Nic tak nie psuje immersji jak cicha broń. To naprawdę odbiera całą frajdę.

chatterwrack

Ta aktualizacja nie zawierała prawie żadnych zmian w zakresie optymalizacji ani poprawek błędów. Gra jest w fatalnym stanie, a Arrowhead wielokrotnie udowodniło, że naprawianie błędów i rozwiązywanie problemów technicznych związanych z grą nie jest dla nich priorytetem. Przestańcie wydawać nowe treści, dopóki nie naprawicie swojej cholernej gry, Arrowhead. To niedopuszczalne.

PrincessKnightAmber

Trudno się nie zgodzić z tym komentarzem. Wielu graczy zauważa, że twórcy skupili się na dodawaniu nowej zawartości, zamiast naprawiać istniejące błędy. Nowy kontent czasem dodaje swoje własne i powstaje błędne koło. Według jednego z użytkowników Reddita gra zbliża się niemal do stanu premierowego, co jednak wydaje się dość kontrowersyjną opinią.

To zadziałało. Od tego czasu z każdą aktualizacją powoli popadamy w coraz gorszą optymalizację. Powiedziałbym, że wróciliśmy do tego samego poziomu, jaki mieliśmy po premierze.

petulant_peon

Może to być jednak odosobniony przypadek, bo większość odbiera działanie gry znacznie lepiej, niż po premierze (gdy było naprawdę źle). Arrowhead to dość niewielki zespół, więc najwyraźniej nie są w stanie jednocześnie pracować nad nowymi rzeczami i naprawiać istniejące. Być może powinni na jakiś czas przestawić się w inny tryb działania i skupić na płynności gry, a potrafią to robić, o czym przypomina jeden z graczy.

Naprawdę chciałbym, żeby zrobili to samo, co zeszłego lata. Przygotowali 60-dniowy plan, żeby zbalansować grę, usunąć błędy i naprawić znane problemy. Powinni to robić raz w roku i chociaż w tym okresie zawartość gry byłaby skromniejsza, to jestem pewien, że wielu z nas pogodziłoby się z tym poświęceniem.

Abyss_walker_123

Odpowiednio soczysty dźwięk wystrzału z broni w strzelance jest bardzo ważny. Źródło: Arrowhead - „To niedopuszczalne” - Po kolejny patchu, Helldivers 2 jest jeszcze bardziej popsute, a gracze mają już dość ciągłych problemów - wiadomość - 2025-09-03
Odpowiednio soczysty dźwięk wystrzału z broni w strzelance jest bardzo ważny. Źródło: Arrowhead

To nie jest problem tylko tego studia, a takie rzeczy się zdarzają w wielu innych produkcjach. Wystarczy wspomnieć przypadek niesławnego patcha 2.0 do RoadCrafta. Wprowadził wiele nowych rzeczy, w tym nowe pojazdy, czego nikt się nie spodziewał. Raczej nikt też nie przewidział, że gra stanie się niemal niegrywalna – pojazdy zaczęły się kopiować w sposób niekontrolowany, powodując coraz większy bałagan na mapie i spadki wydajności (a nawet crashe).

Saber Interactive nie jest dużym studiem, mimo to cały czas rozwija kilka gier i prowadzi prace nad nowymi tytułami (jak zapowiedziany niedawno Road Kings). Prawdopodobnie zespołowi brakuje czasu na dopracowanie szczegółów i naprawę błędów, dlatego zdarzają się takie sytuacje. Czy podobnie jest w przypadku Arrowhead? Sądzę, że tak – pokusa zapewnienia graczom nowego kontentu ciągle wygrywa, ale cierpią na tym inne rzeczy.

Helldivers 2

Helldivers 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 8 lutego 2024

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

7.6

Gracze

7.8

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl