Fascynacja konkurentem Twittera była krótka, ludzie spędzają coraz mniej czasu na Threads

Łatwo przyszło, łatwo poszło. Tymi słowami można podsumować dotychczasowy żywot Threads. Portal Mety początkowo zaszokował świat imponującą popularnością, by po kilkunastu dniach stracić połowę aktywnych użytkowników.

futurebeat.pl

Wiktor Szczęsny

Fascynacja konkurentem Twittera była krótka, ludzie spędzają coraz mniej czasu na Threads, źródło grafiki: Meta.
Fascynacja konkurentem Twittera była krótka, ludzie spędzają coraz mniej czasu na Threads Źródło: Meta.

Threads jak szybko zdobył ogromne zainteresowanie internautów, tak równie prędko je stracił. Według danych analitycznej firmy SimilarWeb, aplikacja Mety systematycznie traci na swojej popularności. Kiedy w rekordowym, pierwszym dniu jej funkcjonowania, 7 lipca, mogła pochwalić się liczbą 49 milionów aktywnych użytkowników, już 14 lipca wynik ten stopniał do poziomu niecałych 24 milionów.

Spadek na łeb, na szyję

Niezbyt pocieszające są również dane, dotyczące czasu dziennego zaangażowania użytkowników na platformie w USA. Początkowo nowa konkurencja Twittera mogła poszczycić się uśrednionym wynikiem 21 minut. Po kilkunastu dniach od premiery, Threads zanotował jednak spadek, osiągając obecnie około 6 minut.

Podobne, nieco ponure spojrzenie na nową aplikację Mety kreują również analizy innych specjalistów. CNBC, powołując się na dyrektora Sensor Tower, Anthony'ego Bartolacciego, podało, że liczba codziennych aktywnych użytkowników spadła o 20 procent we wtorek i środę w porównaniu z sobotą.

Idealne warunki na debiut

Obserwując spadki zainteresowania należy pamiętać w jak korzystnych warunkach zaczynała aplikacja. Dzienne limity wyświetlanych treści na Twitterze w połączeniu z łatwym, bo powiązanym z Instagramem zakładaniem konta na Threads, skutecznie generowały jej popularność. Na początku lipca wielu internautów zwyczajnie szukało alternatywy, a Meta, wraz ze swoim nowym „dzieckiem”, ją dała.

Popularność bez względu na minusy

Stało się to pomimo wad, jakie Threads posiadało i wciąż posiada. Należą do nich między innymi brak niealgorytmicznego kanału informacyjnego. Poważnym ograniczeniem jest również niedostępność aplikacji w Europie. Dla części internautów problematyczny jest również fakt, że usunięcie konta na Threads wiąże się z likwidacją tego na Instagramie. Można jedynie domyślać się, że te czynniki mogły mieć wpływ na tak szybki i drastyczny spadek popularności.

Brak zaskoczenia

Zmniejszenie popularności nie jest zaskoczeniem dla Mety. Kilka dni temu główny kierownik Instagrama, Adam Mosseri, powiedział, że firma w ostatnim czasie nie była skupiona na wskaźnikach zainteresowania, poświęcając czas na kwestie samej platformy:

W tej chwili nie skupiamy się na zaangażowaniu, które było niesamowite, ale na pokonaniu początkowych szczytów i dołków, które obserwujemy przy każdym nowym produkcie oraz tworzeniu nowych funkcji, wybieraniu wydajności i poprawianiu rankingu – napisał Mosseri.

Twitter wciąż w defensywie

Co ciekawe, główny przeciwnik Threads, tj. Twitter, w wyniku tak mocnego spadku popularności konkurenta nie zanotował szczególnie lepszych rezultatów. David Carr, piastujący stanowisko Senior Insights Managera w SimilarWeb, uważa, że zastrzyk popularności platformy Mety odbył się częściowo kosztem portalu Elona Muska. Czas zatem pokaże, jak weteran na rynku poradzi sobie w nowej sytuacji. Niezmiernie ciekawe jest również to, jakie Threads, po pewnym okrzepnięciu, zajmie miejsce wśród mediów społecznościowych.

Podobało się?

19

Wiktor Szczęsny

Autor: Wiktor Szczęsny

Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
29

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2023-07-19
13:05

Sasori666 Senator

Sasori666

DiabloManiak
Nie wiem skąd masz te dane, ale oni maja 2 razy mniej aktywnych użytkowników co tiktok.
Snapchat jest bardziej popularny niz twitter.

Komentarz: Sasori666
2023-07-19
09:52

Wronski Senator

Wronski
😂

Spada zainteresowanie bo ludzie z EU nie moga korzystac z portalu

Komentarz: Wronski
2023-07-19
06:42

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

Powinni płacić za korzystanie w miesiecznym abonamencie.

Korzystasz z FB - meta płacić ci 100 usd miesiecznie
Korzystasz z instagrana - meta płaci ci 200 usd miesiecznie
Korzystasz z twittera/threads - twitter/meta płaca ci 50 usd miesięcznie
Korzystasz z youtube - google placi ci 200 usd miesiecznie.

Wtedy jest logicznym korzystanie inaczej po co ?

Komentarz: A.l.e.X
2023-07-19
04:32

zanonimizowany1218483 Generał

Tytuł następnego newsa : Elon Tusk liderem branży - masowy powrót bezmózgow na twittera.

Komentarz: zanonimizowany1218483
2023-07-19
04:29

DiabloManiak Legend

DiabloManiak

Twitter przecież tez nie jest jakiś gigantyczny. mhm jeden z 5 topowych serwisów socjalnych pod względem wejść dziennych ( z tego co wiem przebija nawet tik toka) nie jest gigantem ..

Problem raczej zasięgi (brak choćby europy) i to że nie oferuje niczego nowego. Żeby przetargać ludzi z jednego serwisu na drugi musisz mieć jakaś motywację. A nie tylko że coś nowego

Komentarz: DiabloManiak

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl