The Walking Dead: Last Mile na pierwszy rzut oka przypomina gry Telltale Games z serii The Walking Dead, ale to coś zupełnie innego – darmowy interaktywny serial, w którym cała społeczność będzie podejmować decyzje.
Marek Makuła
The Walking Dead: Last Mile zapowiedziano na początku marca i już wtedy mowa była o interaktywnym wydarzeniu, a nie o grze. Premierę zaplanowano na lato i tak też się stanie – w TWD:LM weźmiemy udział za darmo na Facebooku od 11 lipca.
Pomysł na The Walking Dead: Last Mile jest intrygujący. Całość przyjmie formę serii streamów nadawanych 24 godziny na dobę, ekskluzywnie na Facebook Gaming i Facebook Watch. Widzowie będą podejmować decyzje o losach alaskańskiej społeczności w uniwersum The Walking Dead poprzez wydawanie w krytycznych momentach tzw. punktów wpływu (Influence Points). Przedsmak tego, jakim wyborom trzeba będzie kolektywnie stawić czoła, można zobaczyć w zwiastunie poniżej:
Punkty wpływu są nagrodą za uczestnictwo w aktywnościach, które dostępne będą podczas całego wydarzenia. A zatem grając w minigry, zdobędziemy punkty, którymi będziemy mogli głosować na to, jak potoczy się historia w The Walking Dead: Last Mile.
Nie wiadomo jeszcze, jak długo potrwa to wydarzenie; w każdym razie zapowiada się ono dość ciekawie i nowatorsko. Za produkcję odpowiadają Pipework Studios, Genvid Technologies i Skybound Entertainment. Ta ostatnia firma jest też wydawcą owego eksperymentalnego interaktywnego serialu; ma również prawa wydawnicze do gier The Walking Dead stworzonych przez Telltale Games.
7