Ukazał się zwiastun projektu TFM: The First Men, czyli strategii fantasy łączącej elementy gatunków RTS i 4X.
Bardzo lubimy sytuacje, gdy małe gry niezależne niespodziewanie okazują się sukcesami. Spore szanse na to wydaje się mieć strategia TFM: The First Men, przynajmniej sądząc po entuzjastycznych reakcjach na trailer w serwisie Reddit, gdzie produkcja mocno trenduje na subreddicie /pcgaming.
TFM: The First Men ma połączyć elementy RTS-a i gier 4X. Akcja osadzona będzie w krainie fantasy, a my weźmiemy pod opiekę Adama i Ewę tego świata, czyli pierwszych ludzi, od których rozpocznie się cała cywilizacja. Przed rozpoczęciem rozgrywki zdefiniujemy tę parę za pomocą wielu parametrów, które potem będą w istotny sposób wpływały na charakter ich potomków. Wszystkie postacie w grze opisywane będą za pomocą tzw. atrybutów ciała, umysłu, duszy i serca, co w połączeniu z setkami perków ma zapewnić dużą różnorodność naszej społeczności.
Jak na grę fantasy przystało, w TFM: The First Men ludzie nie będą jedyną inteligentną rasą, a kontakty z innymi cywilizacjami będą mogły przybrać zarówno pokojowy, jak i wojenny charakter. Podczas zabawy będziemy dbali o naszych podwładnych, uprawiali rolę, hodowali zwierzęta, budowali miasta i rozwijali technologie. Walki rozgrywane mają być w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy. Dodatkową atrakcją będą przypominające RPG przygody, w których pokierujemy grupami bohaterów wypełniających zadania i gromadzących skarby.
TFM: The First Men zaoferuje wiele trybów rozgrywki. Będziemy bawili się w unikalnych scenariuszach oraz wariancie swobodnych potyczek. Nie zabraknie również opcji gry na generowanych losowo mapach. Wszystko to dostępne będzie zarówno w single-, jak i w multiplayerze. Dodatkową atrakcją ma być edytor map, pozwalający na tworzenie własnych wyzwań i historii.
TFM: The First Men zmierza wyłącznie na pecety. Na razie twórcy nie podali planowanej daty premiery, ale raczej nie będziemy musieli czekać długo, gdyż ruszyły już zamknięte testy.
Data wydania: 2 listopada 2022 Wczesny dostęp
36

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.