Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 maja 2013, 07:45

autor: Adrian Werner

Tangiers - opublikowano pierwszy zwiastun z surrealistycznej skradanki

Zespół Andalusian Games opublikował pierwszy zwiastun surrealistycznej skradanki Tangiers, która połączy rozwiązania serii Thief z abstrakcyjnym światem koszmarów sennych.

Niezależne studio Andalusian Games wypuściło pierwszy zwiastun z projektu Tangiers. Gra będzie surrealistyczną skradanką i zmierza obecnie wyłącznie na pecety. Premiera planowana jest na połowę przyszłego roku. Filmik pochodzi w wersji alfa, więc wiele widocznych na elementów ulegnie w przyszłości zmianie. Materiał daje jednak dobre pojecie o atmosferze w jaką celują autorzy.

  1. Tangiers – profil gry na Facebooku

W Tangiers gracze wyruszą eksplorować mroczny świat przypominający koszmar senny. Podczas projektowania nietypowego stylu audiowizualnego autorzy inspirowali się twórczością takich artystów jak fotograf Man Ray, pisarze William S. Burroughs i James Ballard oraz muzyką brytyjskiej kapeli Throbbing Gristle.

W Tangiers zagramy w przyszłym roku. - Tangiers - opublikowano pierwszy zwiastun z surrealistycznej skradanki - wiadomość - 2013-05-19
W Tangiers zagramy w przyszłym roku.

Pod względem mechanizmów rozgrywki Tangiers zaadaptuje sprawdzone rozwiązania z serii Thief. Wirtualny świat patrolować będą koszmarni strażnicy. Unikanie wykrycia przez nich wymagać ma trzymania się cieni oraz starannego przekradania się przez oświetlone rejony. Gracz będzie mógł wykorzystać szereg pomocnych gadżetów oraz zastawiać pułapki. Nie zabraknie też cichego eliminowania przeciwników. Wiele czasu spędzimy też biegając po dachach. Poziomy mają zostać zaprojektowane tak, aby umożliwiały sporą swobodę wyboru drogi do celu.

Istotną rolę odegra podsłuchiwanie konwersacji wrogów. Kierowana przez nas postać posiadać będzie nietypową moc, która pozwoli jej chwytać słowa i zdania, a następnie wypuszczać je w dowolnym momencie odwracając w ten sposób uwagę strażników. Wirtualny świat ma dynamicznie reagować na nasze poczynania. Jeśli wybierzemy brutalne metody realizacji zadań, to otaczająca nas rzeczywistość zacznie pękać w szwach, a jej elementy zostaną zdeformowane. Natomiast bardziej finezyjne podejście sprawi, że w świecie nie zostanie żaden ślad naszych działań.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej