Ta klawiatura została zrobiona z ekranu i wygląda genialnie
Wyobraź sobie, że grasz w grę FPS, a klawiatura zamiast liter i cyfr wyświetla miniatury broni, oraz symbole dopasowane do każdej akcji. To fantastyczne urządzenie będzie potrafiło zrealizować to marzenie, ale za odpowiednią cenę.

Oto klawiatura, która łączy zalety tradycyjnych klawiszy i możliwości dotykowych wyświetlaczy. Flux Keyboard to rozwinięcie pomysłu firmy Finalmouse – mechaniczna klawiatura nałożona na wyświetlacz IPS. Sposób jej wykonania robi jeszcze lepsze wrażenie.
„Dotykowo”-mechaniczna klawiatura
Jest tak za sprawą nowatorskich „switchy”, które nie są przełącznikami w dotychczasowym rozumieniu. Przyciski wykonane z przezroczystego tworzywa są zawieszone na magnesach (maglev switches) nad ekranem. Same z siebie nie rejestrują nacisku, ich zadaniem jest tylko wywołanie wrażenia obcowania z fizyczną klawiaturą.

Klawisze we Flux Keyboard mają przenosić potencjał elektryczny z palców na ekran, który posiada technologię dotyku pojemnościowego (jak w smartfonach). Magnesy zapewnią odpowiedni opór klawisza, a wybierać będziemy mogli spośród dwóch rodzajów „switchy” – linearne (linear) i dotykowe (tactile).
Urządzenie wykorzystuje 60-hercowy ekran o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i maksymalną jasność 300 nitów. Twórcy zapewniają, że klawiatura oferuje próbkowanie z częstotliwością 1000 Hz zapewni szybkość działania i obsługuje NKRO (nieograniczona liczba jednocześnie wciśniętych klawiszy). W sprzęcie znajdziemy 4-rdzeniowy procesor oraz 8 GB pamięci na ustawienia i makra.

Na nagraniu widać wyraźnie, że przezroczysty panel klawiszy jest zdejmowalny, można więc go wyczyścić, podobnie jak ekran pod nim. Góra klawiatury posiada wymienne panele, dzięki którym możemy dowolnie dostosować funkcje dostępne w tym miejscu.

Nowe możliwości w grach
Klawiatura Flux może wyświetlić dowolny układ piktogramów, więc będzie można ją dostosować w dowolnym stopniu. Przy tym symbole mogą ulegać dynamicznym zmianom i wyświetlać np. emotikony, gdy będziemy tego potrzebowali. Jako gracz pomyślałem oczywiście o dedykowanym dla każdego tytułu układzie klawiszy, reagującym dynamicznie na zmiany ustawień gry.

Wreszcie nie musielibyśmy pamiętać, że kucanie ustawiliśmy pod „C”, przełączanie broni na „X” i „Z”. Klawiatura nam to po prostu wyświetli. Wyobraźcie sobie, że klawisze numeryczne, standardowo używane do przełączania broni w strzelankach, zamiast cyfr pokazują ich miniatury lub oznaczenia z gry.
Niestety realizacja takiego marzenia może trochę kosztować. Cena Flux Keyboard ma wynosić 450 dolarów (1885 zł + VAT). Urządzenie ma wejść do sprzedaży w styczniu 2024 roku. Trzeba przyznać, że niemal 2 tys. zł (z podatkiem pewnie więcej) za klawiaturę to, delikatnie mówiąc, sporo. Możemy zatem potraktować klawiaturę Flux jako produkt premium, który zagości raczej u bardziej majętnych graczy.
Może Cię zainteresować:
- Sharkoon PureWriter TKL RGB - opinie. Niskoprofilowa klawiatura ze switchami Kailh Red i Blue
- Klawiatura z LEGO niedługo w sprzedaży

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6
Komentarze czytelników
tynwar Senator
Fajnie, a cena taka jak za 4090 XD. A do tego pewnie mocno podatne na uszkodzenia.
DaveMix Centurion
Fajna klawiatura, ale nie dla graczy. Bardziej do innych zastosowań jak montaż filmów czy praca w programach graficznych.
THeMooN85 Generał

Komentujący tu specjaliści zapewne już mieli styczność z ową klawiaturą i wszystko na jej temat wiedzą :)
Jako użytkownik niskoprofilowych klawiatur membranowych, czy klawiatur typowo laptopowych, jestem zainteresowany rozwojem tego typu klawiatur, bo nikt mi nie wmówi, że takie klawiatury nie nadają się do grania... to tylko kwestia przyzwyczajenia, nic więcej. Klawiatury mechaniczne są super... ale wcale nie są w niczym lepsze. Napisze to raz jeszcze... to tylko kwestia przyzwyczajenia.
Darkhog Chorąży
To inwalida, a nie klawiatura. Gdzie jest numpad? Jak ja mam po skosie w Tibii chodzić bez numpada? Już o obsłudze Blendera czy graniu w skomplikowane symulatory gdzie często 104 klawisze na normalnej klawiaturze to za mało nie wspomnę.
Jak zrobią wersję normalną, to w ciemno bierę o ile będzie mnie stać, ale takich ochów i achów nad klawiaturą inwalidą to nie da się zrozumieć.