Wyobraź sobie, że grasz w grę FPS, a klawiatura zamiast liter i cyfr wyświetla miniatury broni, oraz symbole dopasowane do każdej akcji. To fantastyczne urządzenie będzie potrafiło zrealizować to marzenie, ale za odpowiednią cenę.
Oto klawiatura, która łączy zalety tradycyjnych klawiszy i możliwości dotykowych wyświetlaczy. Flux Keyboard to rozwinięcie pomysłu firmy Finalmouse – mechaniczna klawiatura nałożona na wyświetlacz IPS. Sposób jej wykonania robi jeszcze lepsze wrażenie.
Jest tak za sprawą nowatorskich „switchy”, które nie są przełącznikami w dotychczasowym rozumieniu. Przyciski wykonane z przezroczystego tworzywa są zawieszone na magnesach (maglev switches) nad ekranem. Same z siebie nie rejestrują nacisku, ich zadaniem jest tylko wywołanie wrażenia obcowania z fizyczną klawiaturą.

Klawisze we Flux Keyboard mają przenosić potencjał elektryczny z palców na ekran, który posiada technologię dotyku pojemnościowego (jak w smartfonach). Magnesy zapewnią odpowiedni opór klawisza, a wybierać będziemy mogli spośród dwóch rodzajów „switchy” – linearne (linear) i dotykowe (tactile).
Urządzenie wykorzystuje 60-hercowy ekran o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i maksymalną jasność 300 nitów. Twórcy zapewniają, że klawiatura oferuje próbkowanie z częstotliwością 1000 Hz zapewni szybkość działania i obsługuje NKRO (nieograniczona liczba jednocześnie wciśniętych klawiszy). W sprzęcie znajdziemy 4-rdzeniowy procesor oraz 8 GB pamięci na ustawienia i makra.

Na nagraniu widać wyraźnie, że przezroczysty panel klawiszy jest zdejmowalny, można więc go wyczyścić, podobnie jak ekran pod nim. Góra klawiatury posiada wymienne panele, dzięki którym możemy dowolnie dostosować funkcje dostępne w tym miejscu.

Klawiatura Flux może wyświetlić dowolny układ piktogramów, więc będzie można ją dostosować w dowolnym stopniu. Przy tym symbole mogą ulegać dynamicznym zmianom i wyświetlać np. emotikony, gdy będziemy tego potrzebowali. Jako gracz pomyślałem oczywiście o dedykowanym dla każdego tytułu układzie klawiszy, reagującym dynamicznie na zmiany ustawień gry.

Wreszcie nie musielibyśmy pamiętać, że kucanie ustawiliśmy pod „C”, przełączanie broni na „X” i „Z”. Klawiatura nam to po prostu wyświetli. Wyobraźcie sobie, że klawisze numeryczne, standardowo używane do przełączania broni w strzelankach, zamiast cyfr pokazują ich miniatury lub oznaczenia z gry.
Niestety realizacja takiego marzenia może trochę kosztować. Cena Flux Keyboard ma wynosić 450 dolarów (1885 zł + VAT). Urządzenie ma wejść do sprzedaży w styczniu 2024 roku. Trzeba przyznać, że niemal 2 tys. zł (z podatkiem pewnie więcej) za klawiaturę to, delikatnie mówiąc, sporo. Możemy zatem potraktować klawiaturę Flux jako produkt premium, który zagości raczej u bardziej majętnych graczy.
Może Cię zainteresować:

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Aktualizacja Windowsa 11 pogrążyła wydajność w grach nawet o 50%; NVIDIA zareagowała hotfixem
6

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.