Szef tinyBuild Games przeprasza za aferę z GOG.com i publikuje sprostowanie

Koniec sprawy związanej z produkcjami tinyBuild Games na GOG.com. Szef firmy oficjalnie przeprasza za słowa swojego „niewykwalifikowanego" pracownika i w sprostowaniu podaje prawdziwy powód braku niektórej zawartości na GOG-u.

Konrad Serafiński

Afera była, ale się zmyła. - Szef tinyBuild Games przeprasza za aferę z GOG.com i publikuje sprostowanie - wiadomość - 2019-07-08
Afera była, ale się zmyła.

Wczoraj informowaliśmy Was o burzy internetowej, którą wywołała wypowiedź pracownika firmy tinyBuild Games. Cała sytuacja dotyczyła zabezpieczeń antypirackich (a w tym przypadku ich braku). Pracownik wspomnianej firmy, zapytany o powód nieobecności niektórej zawartości dodatkowej z gier na platformie GOG.com, odpowiedział, że wsparcie produkcji w tym serwisie jest praktycznie niemożliwe z powodu braku zabezpieczeń DRM. Z tematem możecie zapoznać się pod tym adresem.

Okazuje się jednak, że na szczęście (dla graczy) ktoś w tinyBuild Games poszedł po rozum do głowy. I to nie byle kto, bo sam prezes firmy, Alex Nichiporchik, który zwrócił się do graczy w komunikacie udostępnionym za pośrednictwem Reddita. Trzeba przyznać, że jego postawa jest godna pochwały. Od samego początku dał jasno do zrozumienia, że nie pochwala sytuacji, w której siłą rzeczy znalazła się jego firma. Zresztą zobaczcie sami:

Cześć wszystkim!

Nazywam się Alex Nichiporchik i zarządzam tinyBuild Games. Zapewne wszyscy widzieliście post z Discorda, w którym poruszono temat piractwa oraz zabezpieczeń DRM. Pozwólcie, że zacznę od tego: żadna z tamtych wypowiedzi nie reprezentuje stanowiska firmy tinyBuild Games. [...] Sam dorastałem przed erą zabezpieczeń DRM i uwielbiam mieć dostęp do swoich gier praktycznie wszędzie, bez wymaganego stałego połączenia z internetem czy konkretnego launchera.

Prezes firmy nie starał się także przysłowiowo „odwrócić kota ogonem” i zrzucić odpowiedzialności na zewnętrzne czynniki. Zamiast tego podał konkretny powód zaistniałej sytuacji:

To co się stało wynika z braku odpowiedniego szkolenia naszych menadżerów do spraw komunikacji w mediach społecznościowych. Jak widać, skutki naszego niedopatrzenia odbiły się na nas samych. [...] GOG.com zawsze był świetnym partnerem do pracy [...] Wina leży po naszej stronie i pierwsza rzecz, którą zrobię na początku przyszłego tygodnia, to wytłumaczę całemu zespołowi nasze stanowisko oraz wyjaśnię, jak radzić sobie w takich sytuacjach.

Edycje Deluxe Party Hard 1 i 2 niebawem. - Szef tinyBuild Games przeprasza za aferę z GOG.com i publikuje sprostowanie - wiadomość - 2019-07-08
Edycje Deluxe Party Hard 1 i 2 niebawem.

Jak sami widzicie, to koniec niedopowiedzeń na linii tinyBuild Games - gracze - GOG.com. Alex Nichiporchik dodał także, że brak niektórych rozszerzeń do gier firmy na GOG-u (lub ich opóźniona premiera) nie wynika z zabezpieczeń DRM, ale z różnic między platformami. Twórcom zdecydowanie łatwiej projektować zawartość na Steamworks czy konsolę, niż na GOG-a. Mimo tego graczy powinna ucieszyć deklaracja, że studio postara się jak najszybciej zaktualizować tytuły dostępne na naszej rodzimej platformie.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy tinyBuild Games
Podobało się?

58

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl