Strzelanka, której twórców zainspirował Doom, FEAR i Half-Life, odniosła niespodziewany sukces na Steam. Świetna sprzedaż i ambitne plany na rozwój Selaco

Retroshooter Selaco odniósł duży sukces na Steamie, pozostając wciąż we wczesnym dostępie. Twórcy z niezależnego Altered Orbit Studios chwalą się wynikami sprzedaży i snują ambitne plany na przyszłość.

Michał Harat

Komentarze

Strzelanka, której twórców zainspirował Doom, FEAR i Half-Life, odniosła niespodziewany sukces na Steam. Świetna sprzedaż i ambitne plany na rozwój Selaco, źródło grafiki: Altered Orbit Studios.
Strzelanka, której twórców zainspirował Doom, FEAR i Half-Life, odniosła niespodziewany sukces na Steam. Świetna sprzedaż i ambitne plany na rozwój Selaco Źródło: Altered Orbit Studios.

Selaco, FPS w stylu retro inspirowany kultową klasyką pokroju Dooma, F.E.A.R.-a, czy Half-Life’a, osiągnął bardzo imponujący wynik sprzedażowy. Twórcy z Altered Orbit Studios poinformowali na platformie X, że ich debiutancki projekt rozszedł się już w liczbie 100 000 egzemplarzy. Należy też zaznaczyć, że gra wciąż znajduje się we wczesnym dostępie – jest to więc naprawdę duże osiągnięcie.

Jak deweloperzy podkreślili w dalszej części swojego oświadczenia, ich celem było osiągnięcie progu 25 tysięcy sprzedanych kopii w trakcie pierwszych 12 miesięcy od premiery gry we wczesnym dostępie (31 maja 2024 r.). Ku ich ogromnemu zaskoczeniu, udało im się sprzedać aż 4-krotnie więcej w o połowę krótszym czasie. Twórcy nie kryją też swojej wdzięczności dla graczy:

Ruszyliśmy bez wydawcy, pokładając całą wiarę w samej grze i naszej społeczności, która miała pomóc rozprzestrzeniać wiadomość [o tytule – dop. red.]. Dowieźliście i jesteśmy wdzięczni!

Boomer shooter nowej generacji?

W grze wcielamy się w Dawn – szefową ochrony ostatniego bastionu ludzkości, planety Selaco. Inspiracje pierwszym F.E.A.R.-em można w grze zauważyć szczególnie w wysokim poziomie sztucznej inteligencji przeciwników, którzy współpracują w walce i dynamicznie reagują na poczynania gracza. Produkcja oferuje także w pełni zniszczalne środowisko, naprawdę widowiskowe starcia rodem z Dooma oraz wymagającą, mocno zręcznościową walkę.

Selaco powstało na mocno zmodyfikowanym silniku GZDoom i zdecydowanie potrafi sprostać współczesnym standardom (trailer obejrzycie poniżej – gra wygląda obłędnie). Warto też dodać, że ten niezależny tytuł ma na Steamie aż 93% pozytywnych recenzji (z ponad 3300 wszystkich wystawionych) i kosztuje 95,50 zł (na ten moment Selaco oferuje 1 rozdział, który wystarczy Wam na około 10 godzin rozgrywki – w 2024 gra doczekała się też ponad 10 aktualizacji).

Warto dodać, że Selaco nie przyciąga tłumów – przynajmniej w jednej chwili. Rekord aktywności gry z okolic premiery wynosi 1528 jednoczesnych graczy. Od 1 grudnia jednak nie bawiło się w niej równocześnie więcej niż 200 osób. W chwili, gdy piszę te słowa, tytuł jest zaś uruchomiony na 114 kontach. Podane przez deweloperów dane sprzedażowe są więc tym większym zaskoczeniem.

Co dalej z Selaco?

Tuż przed Nowym Rokiem twórcy zamieścili na platformie firmy Valve wpis informujący graczy, jakie są ich plany na przyszłość względem produkcji. Najważniejszy aspekt to praca studia nad drugim i trzecim rozdziałem gry. Jak podkreślają deweloperzy – będą one znacznie krótsze niż pierwszy, ale za to jeszcze „bardziej intensywne, jeśli chodzi o akcję w każdej minucie rozgrywki”. Na dokładne terminy, w których ukażą się kolejne fragmenty produkcji, przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać.

Altered Orbit Studios pracuje też nad przejściem na nową wersję silnika, która ma m.in. poprawić ogólną wydajność gry i jej kompatybilność z różnymi konfiguracjami sprzętowymi. W bieżącym roku pojawią się też nowe elementy fabularne inne niż kolejne rozdziały (pierwszy kwartał 2025 r.), bardziej rozbudowane „safe roomy” (kupimy w nich np. pominięte zestawy broni), a nasi wrogowie otrzymają jeszcze „więcej sztucznej inteligencji”… Wytłumaczę żart – będą mogli m.in. czołgać się i chować za osłonami. Twórcy mają ambitne plany, a ich pełną listę sprawdzicie we wspomnianym wpisie.

Selaco

Selaco

PC
Data wydania: 31 maja 2024 Wczesny dostęp
Selaco - Encyklopedia Gier
9.4

Steam

Oceń

2

Michał Harat

Autor: Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

Elden Ring: Nightreign bez mechaniki, z której zasłynęły Dark Souls, Bloodborne i Elden Ring. Reżyser gry twierdzi, że graczom zabrakłoby na to czasu

Następny
Elden Ring: Nightreign bez mechaniki, z której zasłynęły Dark Souls, Bloodborne i Elden Ring. Reżyser gry twierdzi, że graczom zabrakłoby na to czasu

„To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA”

Poprzedni
„To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl