Sterowiec zasilany wyłącznie energią słoneczną wkrótce wyruszy w podróż po 25 krajach
Nowoczesny sterowiec Solar Airship One, jest nowym symbolem ekologicznej innowacji. Zasilany energią słoneczną oraz wodorem, wyruszy w 20 dniową podróż wzdłuż równika, przelatując nad wybranymi krajami w 2026 roku.

Wkrótce na niebie pojawi się ekologiczny sterowiec Solar Airship One, symbolizujący połączenie innowacyjności z troską o środowisko. Ten futurystyczny projekt, napędzany energią słoneczną, ma za zadanie zainspirować branżę transportu lotniczego. Sterowiec ten, przemierzy niebo wzdłuż równika z zachodu na wschód, zwracając uwagę na postęp technologiczny w dziedzinie ekologii.
Solar Airship One: gigant powietrzny
Sterowiec Solar Airship One to jedyny w swoim rodzaju, zasilany całkowicie energią słoneczną oraz wodorem, powietrzny kolos o długości 150 metrów. Jego unikalny kształt przypominający wieloryba oraz olbrzymia pojemność helu 50,000 m3 pozwala mu na nieprzerwany lot przez około 20 dni na dystansie 24 000 mil (około 40 000 km).

Dokładny plan trasy i termin rozpoczęcia ekspedycji planowane są na 2026 rok, a jego budowa ma rozpocząć się w 2024 roku. Przelot sterowca uwzględnia 25 różnych krajów, w tym Francję, USA oraz Chiny.

W czasach, gdy świat zwraca swoją uwagę na bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe, sterowiec ten wydaje się być przełomem. Jego lot ma na celu zwrócenie uwagi na możliwości, które niesie ze sobą energia słoneczna, w tym niskoemisyjny, ekologiczny sposób podróżowania, który może zrewolucjonizować sposób, w jaki postrzegamy transport lotniczy.
Szczegóły Techniczne
Solar Airship One to projekt francuskich inżynierów, będący owocem ponad 10 lat badań. Sterowiec został wyposażony w folię solarną o powierzchni 4800 m2, która wytwarza energię elektryczną ze słońca. Nadmiar tej energii wykorzystywany jest do produkcji wodoru za pomocą elektrolizy wody. Wodór ten jest następnie przechowywany i wykorzystywany w ogniwach paliwowych do wytwarzania energii, gdy słońce nie świeci.
Konstrukcja sterowca została zaopatrzona w 15 indywidualnie kontrolowanych komór gazowych, które pozwalają na stabilne sterowanie nawet w trudnych lub burzliwych warunkach pogodowych. W przypadku lądowania, projektanci proponują obrotową platformę na „wodnej powierzchni", eliminując potrzebę użycia ciężkiego sprzętu.
Trzej wybrani piloci będą kierować go wzdłuż równika z zachodu na wschód na wysokości 6000 metrów. W zespole uczestniczy również były astronauta Europejskiej Agencji Kosmicznej, Michel Tognini oraz Dorine Bourneton, pierwsza niepełnosprawna kobieta-pilot.
Będziemy bacznie wypatrywać startu oraz podróży tego innowacyjnego sterowca. Jego sukces może otworzyć drzwi dla przyszłych inwestycji w sektorze zasilania słonecznego w transporcie lotniczym. To przełomowy krok ku przyszłości, w której słońce może stać się kluczowym źródłem energii dla naszych podróży po niebie.