Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2022, 12:39

autor: Miriam Moszczyńska

Steam zmienia zasady promocji - nie będzie gier przecenionych o więcej niż 90%

Valve doprecyzowało zmiany, które 28 marca wprowadzone zostaną do regulaminu promocji na Steamie. Ceny gier nie będą mogły spaść niżej niż o 90%, a wyprzedaże dzielić będą co najmniej cztery tygodnie.

Poznaliśmy więcej informacji na temat tego, jak od 28 marca zmieni się polityka wyprzedaży na Steamie (Valve zapowiedziało poprawki w tym zakresie na początku lutego tego roku). W ogłoszeniu Valve skierowanym do partnerów czytamy, że nadchodzące poprawki dotyczą zarówno cen, jak i czasu trwania ofert specjalnych.

Wyprzedaż, nie za darmo

Jedną z większych zmian, które 28 marca wejdą w życie na Steamie, jest maksymalna wysokość zniżki.

  1. Wydawcy nie będą mogli obniżyć ceny gry o więcej niż 90% oraz nie mniej niż 10%.
  2. Między przecenami nałożonymi na dany produkt będzie musiało upłynąć co najmniej 28 dni (do tej pory było to sześć tygodni).
  3. Wyjątkiem od tej reguły są takie wydarzenia, jak: promocje z okazji Chińskiego Nowego Roku oraz letnie, jesienne i zimowe wyprzedaże.
  4. Warto wspomnieć, że okres 28 dni między jedną a drugą promocją obejmuje również niestandardowe obniżki cen, np. oferty dnia, szaleństwa w środku tygodnia, oferty weekendowe, tygodniowe, weekendy wydawcy itp.

Wydawcy muszą grać fair

Jeśli ma być taniej, to będzie taniej

Steam, będąc na dobrą sprawę internetowym sklepem, na pewno doświadczył wielu nieczystych zagrań wydawców. Chodzi tutaj o praktykę podwyższania ceny gry na chwilę przed promocją, aby na wyprzedaży świecić napisem np. „70% taniej”, celem zmaksymalizowania zysku. Zmiany mają ukrócić tego typu sytuacje.

  1. Valve od 28 marca uniemożliwi nałożenie promocji na produkt, którego cena (w dowolnej walucie) wzrosła w ciągu ostatnich 28 dni.
  2. Wydawcy nie będą mogli zmienić ceny swojej gry w momencie, gdy promocja jest aktywna bądź zaplanowana w przyszłości.

Inne zmiany, które zamierza wprowadzić Valve

Poza wymienionymi wyżej poprawkami w ogłoszeniu znajdziemy również takie informacje, jak:

  1. Czas trwania niestandardowych zniżek nie może być dłuższy niż dwa tygodnie oraz krótszy niż jeden dzień.
  2. Zniżki związane z wydarzeniami sezonowymi nie będą dostępne dla wydawców, których gra zadebiutowała w ciągu 28 dni poprzedzających promocję.
  3. Zasada czterech tygodni przerwy pomiędzy wyprzedażami dotyczy również tytułów przecenionych na premierę.

Poprawki, które wprowadzi Valve w swoim regulaminie promocji, to zdecydowanie dobra decyzja, szczególnie dla społeczności. Dzięki zmianom gracze nie będą padać ofiarą nieczystych zagrywek rodem ze sklepów stacjonarnych (nie wszystko promocją, co na żółto w sklepie świeci, czy jakoś tak).

Możemy również oczekiwać, że dzięki zaktualizowanej polityce promocji twórcy będą nieco bardziej rozsądnie wyceniać swoje produkcje na premierę. Być może pozwoli to w pewnym stopniu ograniczyć sytuacje, w których gracze kupujący grę na premierę, są zniesmaczeni tym, jak tuż po jej wydaniu cena drastycznie spada (teraz stanie się to najprędzej w 28 dni po debiucie)

  1. Na koniec warto przypomnieć, że nowy regulamin obowiązywać będzie od 28 marca 2022 roku.