Komentarze do wiadomości: Steam – droższe gry sprzedają się lepiej niż tanie?

Forum Technologiczne
Dodaj komentarz
07.06.2015 16:26
1
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

Wniosek jeden - dla graczy tak naprawdę nie liczy się cena, najważniejsza jest a) jakość gry b) promocja tytułu.
W ogólnie nie ma w tym nic zaskakującego, ale opublikowany wykres jest jak najbardziej wartościowy.

Mam tylko jedno pytanie: jeżeli gra, która kosztuje na przykład $50, została wykupiona w tysiącach egzemplarzy, gdy miała kilkudniową promocję -75%, w którym przedziale powyższego wykresu została policzona?
Ta informacja może dosyć poważnie wpłynąć na interpretację przedstawionych statystyk.

07.06.2015 16:30
2
odpowiedz
zanonimizowany998044
19
Senator

Czyli ludzie wolą zapłacić drożej za wersję cyfrową niż jej tańszy odpowiednik w wersji pudełkowej?

07.06.2015 16:32
3
odpowiedz
Bezi2598
158
Legend

gamersoft
Tańsze wersje pudełkowe są tylko u nas. Na zachodzie gry kosztują mniej więcej tyle samo w pudełku co w cyfrowej dystrybucji.

07.06.2015 16:33
john_himself
4
odpowiedz
john_himself
168
krush, kill n' destroy

Druga sprawa to fakt iż gry AAA od Ubisoftu (AC: Unity, FC4) oraz na przykład taki Wiedźmin 3 przypisujące się do Steama dostępne są wyłącznie na Steamie. A to gry właśnie z tego pułapu cenowego.

07.06.2015 16:34
Irek22
5
odpowiedz
Irek22
165
Legend

john_himself [4]
oraz na przykład taki Wiedźmin 3 przypisujące się do Steama dostępne są wyłącznie na Steamie

Mógłbyś rozwinąć myśl w tym konkretnym przypadku?

07.06.2015 16:54
john_himself
6
odpowiedz
john_himself
168
krush, kill n' destroy

Mówię o tym iż W3 dostępny w boxach oraz w dystrybucji cyfrowej (po za Steam) jest w postaci klucza GOG. Klucze Steamworks są droższe. To samo z grami od Ubi (w boxach uPlay) oraz od Rockstara (w boxach Social Club). Jak ktoś chce wersję Steam, to nie ma wyjścia.

07.06.2015 18:33
7
odpowiedz
pikuś18
18
Legionista

Może dlatego że gry za 5-10 euro to są w większości gry Indie, a droższe mają fabułę i są grami wysokobudżetowymi? Te badania to chyba Amerykański naukowcy robili..

07.06.2015 18:33
8
odpowiedz
pikuś18
18
Legionista

Amerykańscy*

07.06.2015 19:04
kaszanka9
9
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Nie wiem co w tym zaskakującego, droższe gry to zazwyczaj AAA, oczekiwane przez wielu, mocno promowane, często znane i lubiane marki, to nie dziw, że ktoś woli kupić taką grę drożej niż 3 tańsze, ale gorsze.

07.06.2015 19:18
10
odpowiedz
zanonimizowany998044
19
Senator

Na zachodzie gry kosztują mniej więcej tyle samo w pudełku co w cyfrowej dystrybucji. Droższe są cyfrowe.

07.06.2015 21:18
11
odpowiedz
perun86
6
Legionista

@OsK[ar] Na jakiej podstawie wyciągasz taki wniosek? Skoro wg Ciebie nie liczy się cena to dlaczego te najlepiej sprzedające się gry nie kosztują 2 razy więcej?

W zaprezentowanych wynikach nie ma nic zaskakującego, są oczywiste dla każdego kto ma jakiekolwiek pojęcie czym jest popyt, podaż, cena.

07.06.2015 21:57
Matysiak G
12
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Nigdy nie zapłaciłem za grę na steamie więcej niż 8 euro.
Mam taką kupkę wstydu, że płacenie w dniu premiery 50 wydaje mi się cokolwiek poronionym pomysłem. Ale ja nie jestem w żaden sposób reprezentatywny, bo ze względów nazwijmy to ideologicznych nie kupuję też żadnych dlc, a i uważam, że tylko niepełnosprytni kupują kota w worku - czyli zamawiają preordery. Za stary jestem, żeby się na hype łapać. Ostatni raz chorowałem na to przy Half-Life 2.

07.06.2015 22:18
Herr Pietrus
13
odpowiedz
Herr Pietrus
236
Jestę Grifterę

Kategoria indie to od dawna cuchnący śmietnik - to co w tym dziwnego?

08.06.2015 08:37
14
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

@perun86
Miałem na myśli, że jeżeli gra jest dobra/dobrze rozreklamowana, niezależnie od tego, czy kosztuje $5, czy $50, ludzie i tak kupią.
Ale w tym, jak mnie zrozumiałeś, też trochę prawdy jest, bo gdyby gry 3xA sprzedawane były dwa razy drożej, też by schodziły - przykładem tego jest najnowszy Batman z nonsensownym Season Passem za 80€.

Ponawiam pytanie: jeżeli gra, która kosztuje na przykład $50, została wykupiona w tysiącach egzemplarzy, gdy miała kilkudniową promocję -75%, w którym przedziale powyższego wykresu została policzona?

@Herr Pietrus
Podpisuję się obiema rękoma. Najlepsze jest to, że jak teraz pozwolono na uzyskanie zwrotów, ludzie rezygnują z kupionych indyków po godzinie gry, a jakiś developer nazwał to oszukiwaniem xD. Mam nadzieję, że nowsze zmiany w polityce Valve wytłuką ten śmietnik.

08.06.2015 12:12
FanGta
15
odpowiedz
FanGta
176
Generał

Jedna zagadka wszechświata nadal nierozwiązana - dlaczego cyfrowe wersje są droższe niż pudełkowe?

08.06.2015 12:33
16
odpowiedz
zanonimizowany998044
19
Senator

@up Pewnie przez to, że serwery opłacają :)

08.06.2015 19:01
17
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

@FanGta
1. Bo możesz odebrać grę dosłownie w chwili zakupu. 2. Bo pudełka są trudniejsze do eksportu za granicę. 3. Bo ludziom nie chce się szukać w różnych sklepach i na różnych stronach i wolą wszystko kupować w jednym miejscu.
Kretyńskie powody? Prawda. Ale prawdziwe (choć zapewne są jeszcze jakieś inne).

09.06.2015 02:50
18
odpowiedz
perun86
6
Legionista

@OsK[ar] ale za $500 już nie kupią, tak jak nie każdy kupi za te $50, a niektórzy nawet $5 nie wydadzą tylko spiracą. Schodziłyby gdyby były dwa razy droższe ale nie w takiej ilości, liczy się zysk a nie to żeby znaleźć najwyższą cenę za jaką znajdą się jacyś chętni do kupienia gry, dlatego ceny są jakie są bo to od nich zależy wysokość zysku.

Forum Forum Technologiczne
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl