Starfield bez życia na 90% planet - Todd Howard odpowiada na pytania graczy

Todd Howard w rozmowie dla kanału Kinda Funny Games odpowiedział na wiele pytań związanych ze Starfieldem. Dowiedzieliśmy się na przykład tego, że w grze zabraknie... łowienia ryb.

Zuzanna Domeradzka

Starfield bez życia na 90% planet - Todd Howard odpowiada na pytania graczy, źródło grafiki: store.steampowered.com.
Starfield bez życia na 90% planet - Todd Howard odpowiada na pytania graczy Źródło: store.steampowered.com.

Starfield to jedna z najbardziej wyczekiwanych pozycji, które mają zadebiutować w tym roku. Z wielką grą wiąże się wielka odpowiedzialność – no, a przynajmniej sporo pytań, na które fani chcieliby znać odpowiedzi. Todd Howard, reżyser Starfielda, wziął udział w wywiadzie, który został opublikowany na kanale YouTube Kinda Funny Games. Dowiedzieliśmy się z niego kilku nowych rzeczy o nadchodzącej produkcji Bethesdy.

  1. W Starfieldzie nie będzie możliwości łowienia ryb za pomocą wędki. Chociaż to pytanie zadane Howardowi może wydawać się dziwne, to wiele sandboksowych gier komputerowych ma taką opcję, a w kosmicznym RPG nie byłoby to takie pozbawione sensu, gdyż złapaną rybę moglibyśmy chociażby sprzedać. Poza tym Skyrim umożliwiał łowienie (w wersji Anniversary Edition).
  2. Co do opcji dostępności – będzie tryb dużej czcionki, co zadowoli osoby, które zamierzają grać z oddali na dużych ekranach.
  3. Zapytany o kompatybilność ze Steam Deckiem, deweloper odpowiedział, że chciałby poruszyć ten temat kiedy indziej.
  4. Od dłuższego czasu wiemy, że w Starfieldzie będziemy mogli odwiedzić ok. 1000 planet, zarówno takich o jednym typie biomu, jak i bardziej różnorodnych. Howard zaznaczył, że tylko 10% światów będzie miało życie. Z racji skali gry niektóre lokacje będą generowane proceduralnie, natomiast większe skupiska ludzi Bethesda przygotowała „ręcznie” – reżyser ma nadzieję, że mimo wielkości graczom spodoba się eksploracja w Starfieldzie.
  5. Na planetach będziemy musieli przemieszczać się pieszo – w grze nie ma opcji chociażby ujeżdżania zwierząt czy prowadzenia pojazdów. Gracz przyspieszy natomiast swoją podróż, używając „boost packów” (prawdopodobnie to coś jak jetpacki w Mass Effect: Andromedzie) oraz wykorzystując zmienną grawitację na planetach.
  6. Jest czworo towarzyszy należących do Konstelacji, z którymi w Starfieldzie można romansować i będzie się to wiązało z dodatkowymi zadaniami.
  7. Jeśli chcemy, to wszyscy członkowie naszej załogi mogą być robotami.
  8. Wszystkie statki w grze można modyfikować, ale te kradzione będziemy musieli najpierw przerejestrować za opłatą.
  9. W grze, tak jak w innych tytułach Bethesdy, nie zabraknie pełnego wsparcia dla modów. Według Howarda dla deweloperów ważne jest nie tyle umożliwienie modyfikowania Starfielda, ale uczestniczenie w tym, aby jak najbardziej ułatwić pracę moderom.

To wiele nowych informacji, ale wciąż mamy sporo niewiadomych, gdyż deweloper postanowił nie odpowiadać podczas wywiadu na niektóre pytania. Pominął m.in. temat czarnych dziur w Starfieldzie.

Starfield zadebiutuje 6 września na konsolach Xbox Series X/S i komputerach osobistych w polskiej wersji językowej (kinowej). Gra w dniu premiery trafi do usługi Xbox/PC Game Pass.

  1. Starfield – oficjalna strona gry
Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.9

Gracze

5.7

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

28

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Xbox jest wielkim przegranym w wojnie konsol, przekonuje Microsoft

Następny
Xbox jest wielkim przegranym w wojnie konsol, przekonuje Microsoft

Showrunner The Last of Us zrobił wyjątek i pomógł napisać Diunę 2. Poprosił go o to Villeneuve

Poprzedni
Showrunner The Last of Us zrobił wyjątek i pomógł napisać Diunę 2. Poprosił go o to Villeneuve

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl