Star Wars Squadrons ma sporo problemów na PC
Pecetowa wersja Star Wars: Squadrons nękana jest przez sporo błędów i średnią optymalizację sprzętową. Gracze nie są do końca zadowoleni z jakości produktu.


- Star Wars: Squadrons zadebiutowało na konsolach i PC.
- Tytuł firmy EA Motive został dobrze przyjęty przez recenzentów.
- Pecetowa wersja gry nękana jest przez dosyć poważne problemy, które uniemożliwiają niektórym dobrą zabawę.
- Deweloperzy zapowiadają szybkie poprawki w grze.
Star Wars: Squadrons na pecetach nękane jest przez problemy techniczne, które przeszkadzają w czerpaniu frajdy z rozgrywki. Odpowiedzialna za tytuł firma EA Motive nie przyłożyła się za bardzo do wydania na PC. Sieć zalewają kolejne doniesienia o błędach.
Serwis DSOGaming donosi, że zmaga się z dwoma poważnymi problemami. Pierwszym z nich jest animacja, której płynność blokuje się na 30 klatkach na sekundę, zarówno w scenkach przerywnikowych, jak i w trakcie rozgrywki. Rozwiązaniem tego problemu jest wymuszenie odświeżania ekranu na 59,95 Hz i włączenie opcji V-Sync. Ten ruch wymusza na grze działanie w 60 fps. Osoby z droższymi monitorami tracą jednak korzyści z grania na ekranie 120 Hz i lepszych.
Drugim problemem jest zużycie procesora na poziomie 100%, niezależnie od tego, co dzieje się w grze. Po kilkunastu minutach wykorzystanie procesora spada do poziomu 70-80%, nie jest to jednak optymalna wartość i powoduje poważne ryzyko przycinek (tzw. microstuttering).
To wierzchołek góry lodowej. Gdy zacznie przeglądać się oficjalny Reddit Star Wars: Squadrons, znajdziemy mnóstwo zgłoszeń z błędami. Ludzie raportują problemy z rankingami w grze, efektami rozmycia czy martwymi strefami w joystickach.
Część błędów zostanie oczywiście załatana w nadchodzących aktualizacjach. Jednak w tym momencie ryzyko zepsucia sobie zabawy jest dosyć wysokie, więc rozsądnym rozwiązaniem będzie nieco poczekać, jeśli planujecie grę na PC.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Gwiezdne wojny / Star Wars
- EA / Electronic Arts
- patche i aktualizacje
- bugi / problemy techniczne (gry)
- EA Motive / Motive Studios
- strzelanki kosmiczne / lotnicze / 6DoF
- PC
Komentarze czytelników
radas_b Senator
aLe PrZeCież "kOlEjNe UdAnE gWiEzDnE WoJnY"
Od razu zaznaczam, że nie grałem ale obejrzałem dość sporo materiałów z tej gry i miałem swoje pewne przeczucia.
Po czym na pewnym portalu gdzie zera ścielą się gęsto przeczytałem pewną recenzję osoby, która zagrała i chyba w 100% oddaje to co czułem oglądając gameplaye.
"Before I start my review, I'd like to mention that I do NOT have a VR headset, so I did NOT play this game in VR. I will not review the VR portion of this game since I did not experience it.
When I first heard about this game, I was extremely excited for it. It looked like a lot of fun, the multiplayer looked interesting. I was hyped for it. Bought the game today, and requested a Steam refund within 1 hour of game play. This game is horrible and a HUGE disappointment. I watched videos and other gameplay footage, and what I experienced vs what I saw were night and day. Game play footage made this game look fast, fun, fluid and packed with action. In reality, the game play is the complete opposite. Its very slow (Even with max speed and full engine power). The controls are super clunky and unresponsive. And the combat is just bad and very poorly designed.
First things first, the story mode.... The story involves ANOTHER member of the Empire running away to join the Rebels. Gee, like we haven't seen that 8 billion times. Very predictable and uninteresting story. As for the missions themselves, they're super tedious and don't have any sort of direction whatsoever. For example, in the first Imperial mission, you're simply told to scan the ships cargo's. They don't tell you which ship to scan. They don't place any sort of marker on them or point you in the right direction. You're forced to just find it on you're own. There's at LEAST 20 ships, all spaced out. I spent a stupid amount of time searching for it, and I finally found it. After that, there was FINALLY some enemies to shoot, and experience combat. The combat was another disappointment.
As far as the combat goes... Another massive disappointment. The enemy ships are always super far away. You have to spend at least 30 seconds flying within shooting distance of them. On top of that, the enemies move lightning fast, while your ship - regardless of what ship you're flying - is super slow and clunky. To make things worst, you can't aim your guns. You literally can not aim your guns on your ship like in Battlefront. The enemy HAS to be right in front of you to shoot them. Its extremely frustrating and not fun. And while you're trying to get that perfect aim to shoot enemies, like 3-4 enemies get behind you instantly and start shooting you down, killing you. Trying to shake enemies off your tail is super frustrating as well. The game does little to nothing to explain how to have a better gaming experience by teaching you how to do sharper turns or shake enemies off your tail or get better at combat. There's no tutorials. There's no lessons or parts of the game that teach you to be better. The controls are frustratingly stupid and difficult. Normally, I have fun trying to learn a new game, but in this instance, I kept getting frustrated due to the games very poorly designed controls.
I was expecting this game to be an arcade style game. Something like Starfox 64 or Batttlefront 2 - just with Spaceships. But no. Some how, they took what made Battlefront 2 space battles fun, and made it a million times and more way complex. Battlefront 2 Space battles are super fast, fluid and fun. Where as Squadrons is super slow, tedious, and very clunky with terrible controls that are frustratingly stupid to maneuver and not fun to learn. Not only that, but the scanners in your cockpit that are meant to show you where enemies are, is extremely flawed and does not work very well. There is no real guide or explanation on how to read or use it to your advantage. This seems to be a common theme with this game. There is little to no explanation on how anything works, on where to go in the story mode or what to do. If the devs want people to enjoy their game, then they should have made an effort to explain it better, because everything in this game is super complex, does not make sense, and is frustratingly difficult to figure out. I don't like that one bit.
I don't understand why everything in this game is so slow? The "dog fights" are slow. Getting from point A to B is slow. The Slowing things down did NOT improve the game play. It sucks, because I was really excited for this game. I wanted to like this game. I gave it a try. But the terrible controls and slow, awful game play disappointed me big time. Thank god for Steam's return policy. As if 2020 couldn't get more disappointing, Squadrons came out and failed my expectations. They could have just made a fun, simple flight combat game like Starfox 64 or improve upon what made Battlefront 2 space battles so much fun. But no. They made this terrible FPS Flight Simulator type game, that's painfully slow and difficult to maneuver. On the bright side... The graphics and visuals are really nice. But that's all they got going for them. Everything about this game is horrible. I did not enjoy it one bit. Save your $40. Thank god for Steams refund policy. What a disappointment."
TobiAlex Legend
Każda firma zmaga się z tym silnikiem* , podobnie zresztą jak z CryEngine (tylko Crytek ogarnia własny silnik, reszta poległa).
*Ale nawet i Dice ma poważne problemy ze swoim silnikiem w przypadku postaci i mimiki twarzy, co ewidentnie pokazało Battlefield V
TobiAlex Legend
Producent przed premierą to mógł... 20 lat temu jak było 5 konfiguracji kompa. Dziś są dosłownie miliony. Do tego dochodzą tacy, co mają otworzone Chrome a tam 48738942789 zakładek, w tle 24789234789 programów i wszystko przy 8GB RAM...
Sasori666 Senator

Ogólnie jest problem z grami, bo Crysis i Avengers mają problemy również na konsoli.
Najwięcej problemów na PC jest przez to, że gry robione pod 30 klatek, na PC muszą chodzić w przynajmniej 60.
Optymalizacja na konsolach siadła, bo muszą robić pod 3 konfiguracje, a teraz dojdą jeszcze 3.