Star Citizen - ponad tydzień grania za darmo

W ramach wydarzenia Invictus Launch Week gracze przez ponad tydzień mogą za darmo bawić się w kosmicznym symulatorze studia Cloud Imperium Games - Star Citizen. Do ich dyspozycji zostaną oddane różne statki. Do gry trafiła także nowa aktualizacja 3.9.1.

Paweł Woźniak

Star Citizen - ponad tydzień grania za darmo - ilustracja #1
Przez ponad tydzień można ogrywać Star Citizen za darmo.

Wczoraj w grze Star Citizen rozpoczęło się wydarzenie Invictus Launch Week, które ma m.in. zachęcić nowych graczy do wypróbowania produkcji studia Cloud Imperium Games za darmo. Jednak ze względu na duże zainteresowanie i problemy z serwerami dopiero od dzisiaj od godziny 15:00 każdy zainteresowany będzie mógł pobrać i bawić się we wspomnianym tytule zupełnie do 1 czerwca. Twórcy co kilka dni postanowili również w ręce graczy oddawać inne statki, dzięki czemu będzie można przetestować ich różne typy. Ich dokładną rozpiskę znajdziecie tutaj.

Dla doświadczonych już graczy Invictus Launch Week to okazja m.in. do obejrzenia pokazów floty UEE czy też zdobycie rzadkich statków. Warto także zaznaczyć, że wczoraj do Star Citizen trafił patch 3.9.1, który wprowadził do gry zmiany w możliwościach personalizacji kosmicznych maszyn. Warto przypomnieć, że pod koniec zeszłego miesiąca aktualizacja 3.9 dodała do produkcji więzienie, nową misję oraz kolejny statek, a także wprowadziła szereg usprawnień i poprawek.

Star Citizien znajduje się we wczesnym dostępie od 2014 roku i można w niego zagrać wyłącznie na komputerach osobistych. Gracze cały czas przeznaczają środki na rozwój projektu, a grudzień zeszłego roku był miesiącem, w którym twórcy zebrali ich najwięcej w historii.

Star Citizen

Star Citizen

PC
przed premierą

Data wydania: 2028

Informacje o Grze
Przed premierą
1940
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

26

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2020-05-24
19:44

A_wildwolf_A Senator

szkoda, że poszło tyle pieniędzy na ten projekt, są inne studia indie, które potrafiłyby z nich zrobić użytek

Komentarz: A_wildwolf_A
2020-05-24
21:35

Logan Generał

Czy ktoś może mi w kilku wyjaśnić co i jak w tej grze można po jej uruchomieniu zrobić? Da się czymś polatać?

Komentarz: Logan
2020-05-25
10:02

Pizystrat Senator

Pizystrat

Star Citizen zainteresował mnie już kilka lat temu, chyba w 2015. Miałem wtedy laptopa gamingowego z GTX 870m na pokładzie. Każdy straszył tymi wymaganiami, że kosmiczne jak sama tematyka gry, a u mnie w 1600x900 śmigało to na wysokich w około 35-40 klatkach, więc naprawdę nieźle. Oczywiście gra była w bardzo wczesnym etapie rozwoju i tak naprawdę nie wiem czy dało się wtedy wylądować na jakiejkolwiek planecie, ale ja tego nie zrobiłem, tylko latałem po kosmosie statkiem. I właściwie nic więcej nie pamiętam, więc nie była to jakoś długa przygoda z tą grą. Nie pamiętam czemu przestałem grać.

Oczywiście sama tematyka i projekt gry bardzo działa na moją wyobraźnię i przez te wszystkie lata nie grałem, ale śledziłem rozwój gry i prawie każdą informację na jej temat. Trzymałem kciuki i w zasadzie nadal trzymam za tę produkcję, by w końcu została udostępniona graczom jako pełnoprawny produkt. Bo ambicje twórców z pewnością są duże, a sama gra w teorii ma być przepotężna i być czymś, czego gamingowy świat jeszcze nie widział. Zadanie arcytrudne, ale przy takich funduszach powinno być do zrealizowania. Pytanie tylko jak długo przyjdzie nam jeszcze czekać i czy w ogóle się doczekamy.

Bo samo założenie i projekt gry jest niebywały. To spełnienie marzeń wielu graczy, w tym moich. Bo zanim jeszcze w ogóle usłyszałem o Star Citizenie, marzyłem o grze, w której będzie można latać po kosmosie bez żadnych ograniczeń, lądować na każdej planecie, wykonywać jakieś misje, eksplorować, eksplorować i jeszcze raz eksplorować, a sama gra praktycznie nie miałaby końca i nigdy by się nie mogła znudzić, bo ciągle byłoby coś do odkrycia. I w teorii ta gra ma to właśnie oferować. Myślę, że głównie dlatego wzbudza tak ogromne zainteresowanie rzeszy graczy, którzy wierzą w ten projekt i wpłacają twórcom pieniądze, bo pragną takiej gry i by te wszystkie obietnice zostały spełnione.

Ja przez ten czas tylko obserwowałem. Kilka razy miałem ochotę kupić, ale zawsze powstrzymywały mnie opinie o tej grze i nie chciałem wyrzucać pieniędzy w błoto. No ale skoro teraz gra dostępna jest za darmo przez tydzień, no to skusiłem się i ją ściągnąłem. Oto moje wrażenia po ledwie godzinie gry, bo dłużej postaram się zagrać dzisiaj.

1. Gra jest nadal w wersji Alpha, co w zasadzie przy tak ogromnych funduszach jakie dostali i dostają od graczy twórcy i jednak kilku latach pracy jest trochę dziwne.

2. Zaczynamy od menu, które wita nas całkiem przyjemną muzyką. Mamy do wyboru kilka trybów. Ja wybrałem to ze swobodną eksploracją.

3. Pojawia się całkiem rozbudowany kreator postaci w którym możemy stworzyć naszego avatara. Niestety z nieznanych przyczyn kilka razy przy wyborze płci kreator... zawiesza się. Gra nie jest całkowicie zawieszona, bo można ruszać kursorem i podświetla się "przycisk" wyboru płci, ale to by było na tyle. Nie można cofnąć, nie da się zrobić nic. Alt + F4 lub Menedżer zadań i włączenie gry od nowa. Niestety przy kilku powtórzeniach działo się to samo. Dopiero co 3-4 raz udało się przejść dalej. Przyznam szczerze, trochę to niepoważne, by gra wieszała się już na poziomie tworzenia postaci.

4. Po stworzeniu postaci możemy wybrać sobie miejsce, w którym chcemy zacząć rozgrywkę. Mój pierwszy wybór padł na Area 18. Budzimy się w mieszkaniu, wstajemy i możemy rozpocząć eksplorację okolicy. Area 18 to zdaje się ogromne miasto na jakiejś planecie. W okolicy mamy tam sporo pomieszczeń, do których możemy wejść. Jest sklep z bronią i pancerzami, jest sporo budek z jedzeniem, pomieszczenie ze statkiem kosmicznym, wystawa/sklep z działkami do statków, są jacyś NPC, chociaż zauważyłem, że ich twarze dość często się powtarzają i są trochę jak manekiny. W zasadzie to całe miasto z poziomu platformy na której się znajdujemy robi naprawdę bardzo dobre wrażenie. Wszechobecne neony, bardzo wysokie wieżowce, latające transportery, a w dole widać coś na podobieństwo autostrad, po których śmigają "latające samochody". Towarzyszy nam też dość ciekawy soundtrack który buduje klimat tego miejsca. Całe miejsce ma takie cyberpunkowe klimaty, co jest jak najbardziej na plus i po prostu czuć, że jest się w odległej przyszłości. Nie będę kłamał - bardzo spodobało mi się to miejsce i przez jakiś czas napawałem się widokami i wsiąkałem w klimat świata przyszłości. Jednocześnie przy wszechobecnej futurystyce dzięki dziesiątkom rozwieszonych reklam wielu produktów wiemy, że w 2950 roku ludzie nadal piją piwo, napoje gazowane z automatów, jedzą burgery, korzystają ze zwykłych restauracji (jest nawet menu w dobrej jakości przed lokalem, gdzie można dokładnie wyczytać jakie napoje serwują), rozwieszają na ścianach zwykłe plakaty i malują po nich sprayem. To też mimo wszystko drobne, acz ciekawe smaczki. Ludzie ubrani są... dość zwyczajnie. Nie żadne tam kombinezony czy wymyślne stroje przyszłości rodem z filmów z lat 80. Zwyczajne spodnie, buty, koszula lub bluza. Mówię oczywiście o zwykłych NPC których mijałem.

5. I niestety po około 40 minutach eksploracji tego miejsca, gra się zawiesiła i nic nie można było zrobić. Alt + F4 i musiałem ją włączyć ponownie...

6. ... I ku mojemu zdziwieniu pojawił się ekran oczekiwania na swoją kolej, by wejść na serwer, ponieważ było przeciążenie. Trwało to dobre 5 minut, aż w końcu ponownie wszedłem do menu i zaczynałem wszystko od nowa, czyli kreacja postaci. Tym razem wybrałem "odrodzenie się" w hangarze. Gra szybko się załadowała, przebiegłem w nim może z 20 metrów i gra wywaliła mnie z crashem do pulpitu. Ok...

7. Włączam ponownie i znowu kolejka do gry. Kolejne 5 minut muszę czekać, by w ogóle wejść do menu. To trochę nieporozumienie. Ja rozumiem, że teraz gra w to pewnie dużo więcej graczy, ale bez przesady, żeby za każdym razem czekać w jakiejś kolejce. Udaje mi się dostać do menu, po czym gra zaczyna wieszać się na poziomie kreatora postaci. Znowu Alt+F4.

8. Włączam ponownie i... tak jest, kolejka do gry. Czekam tym razem nieco krócej, bo z 2 minuty. Ok, jest menu, kreator postaci i... znowu się zawiesza, nie da się nic zrobić. Podjąłem jeszcze dwie próby i działo się dokładnie to samo. Czyli Alt+F4, ponowne uruchomienie i kolejka do rozgrywki, wieszanie się na kreatorze i od nowa cały proces. W końcu dałem sobie spokój.

Dzisiaj podejmę kolejne próby gry, chciałbym wylecieć w kosmos i wylądować na jakiejś planecie, ale czy będzie mi to dane, nie mam zielonego pojęcia. Gra jest straszliwie niestabilna, crashuje się, wiesza bez powodu, ewidentnie są problemy z serwerami. 6 lat od wydania Alphy, a mam wrażenie, że w 2015 kiedy grałem w grę po raz pierwszy nie było pod względem technicznym tak źle. Optymalizacja jest niestety dość słaba. W Hangarze było przez chwilę bardzo płynnie, niestety w Area 18 z racji dużej przestrzeni i wielu detali było już gorzej. Da się grać, to jak najbardziej, jednak gra nie chodziła tak płynnie, a przy tym co jakiś czas lekko się przycinała. A sprzęt jak w sygnaturce - mam jednak co by tu nie mówić całkiem mocny. Ustawienia na jakich grałem to początkowo Very High w 1080p (automatycznie ustawiła to gra), ja jednak zmniejszyłem na High. Różnicy w wydajności nie uświadczyłem. Zresztą, ja mam RTX 2070S, a podobno na 2080 nie ma rewelacji jeśli chodzi o wydajność. Jest to trochę przegięcie. Ok, gra wygląda ładnie, jest już bardzo duża, ale pod tym względem powinno być jednak dużo lepiej.

Alpha Alphą, wiem, że mogą jeszcze to zoptymalizować i usunąć błędy/crashe, ale to już jednak 6 lat, a gra ciągle jest na etapie takim, że w pewnych chwilach jest po prostu niegrywalna. I nawet jakbym chciał zostać z tą grą po upływie tygodnia i dalej grać - nie zapłacę za coś, co będzie mnie wywalało do pulpitu co pół godziny lub wieszało się w menu. Bo niezbyt dobrą płynność w stosunku do mojego sprzętu to jeszcze mógłbym przełknąć, ale problemów czysto technicznych - już nie. Jestem zły, bo widać, słychać i czuć, że gra ma OGROMNY potencjał. Naprawdę, ogromny. I pytanie czy ten ogrom nie przytłoczy, jeśli już nie przytłoczył, twórców. Budują tak ogromny świat wypełniony wszelkimi zadaniami, planetami i detalami, jednak technicznie ta gra mocno kuleje, przynajmniej w moim przypadku. Czy można zjeść ciastko i mieć ciastko? No właśnie... Mimo to ja tam naiwnie wierzę w ten projekt, bo takiej gry rynek potrzebuje. Jednak nie dołożę do tego swojego grosza, przykro mi. A przynajmniej póki będą takie kwiatki techniczne. I to wszystko w przeciągu zaledwie GODZINY "gry".

Komentarz: Pizystrat
2020-05-26
08:18

Pizystrat Senator

Pizystrat

Wczoraj nastąpił cud, ponieważ grałem w Star Citizena przez jakieś 6-7 godzin i ani razu nie wywaliło mi błędu, gra się nie zawiesiła ani nic z tych rzeczy. Kilka razy go sam wyłączałem ale było to zamierzone. Tego się nie spodziewałem.

Udało mi się dotrzeć do statku, ale ogarnięcie sterowania trochę mi zajęło. Poleciałem myśliwcem wykonać jakąś misję oddaloną o jakieś 65 000 000 km i był to kiepski pomysł, niestety jak zostało jakieś 12 000 000 km do celu, zabrakło mi paliwa. I tyle było z gry :) Nie wiem czy da się wtedy wezwać jakąś pomoc, ja tam nie umiałem i nie wiedziałem, więc cóż, wyłączyłem, no bo tak to leciałbym chyba 5 lat.

Generalnie jeśli gra zachowywałaby się tak jak wczoraj, to naprawdę da się w to grać. Pierwszej podejście było bardzo słabe, ale za drugim razem gra współpracowała bardzo dobrze. Ciekawe jak będzie w kolejnych dniach.

Komentarz: Pizystrat
2020-05-29
12:13

Pizystrat Senator

Pizystrat

Niestety nowa aktualizacja która pobrała się wczoraj zepsuła mi grę. Pomimo podjęcia kilkunastu prób nie udało mi się gry uruchomić. Wyskakuje ciągle błąd 16007. Szkoda, bo akurat wczoraj miałem mnóstwo czasu na rozgrywkę... Nie znalazłem też rozwiązania tego problemu, a sporo osób to ma.

Komentarz: Pizystrat

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl