Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2023, 12:30

autor: Adam Celarek

STALKER 2 w fazie dopieszczania, celem twórców jest jakość z gameplaya z 2021 roku

Twórcy STALKER-a 2 udzieli wyczerpującego wywiadu, przybliżającego nieco kłopotliwe kulisy powstawania ambitnej produkcji. Nie zabrakło też dużej obietnicy.

Źródło fot. GSC Game World
i

Całkiem niedawno świat obiegła informacja, że oczekiwana przez wielu premiera gry S.T.A.L.K.E.R. 2 została przesunięta na pierwszy kwartał 2024 roku. O kulisach sprawy, trudnym procesie tworzenia gry w wojennych realiach oraz o planach na przyszłość wypowiedzieli się przedstawiciele studia GSC Game World w wywiadzie dla serwisu IGN.

Deweloping w trudnych warunkach

Zaproszeni do rozmowy Maksym Yanchyi (główny programista S.T.A.L.K.E.R. 2) oraz Zakhar Bocharov (menadżer ds. PR w GSC Game World) wyraźnie zaznaczyli trudności związane z tworzeniem gry w obliczu wojny w Ukrainie. Deweloperzy wspominają m.in. o licznych, anonimowych groźbach, ciągłym poczuciu zagrożenia, czy wreszcie o licznych atakach ze strony rosyjskich hakerów.

Pomimo trudności oraz opóźnień, zespół pozostaje zdeterminowany. O ile zasadnicza część produkcji została już ukończona, to twórcy poświęcą pozostały czas na ostatnie szlify oraz pełne dopieszczenie tytułu. Celem studia jest stworzenie gry, która wizualnie dorówna popularnemu zwiastunowi rozgrywki z połowy 2021 roku.

Zespół pracujący nad grą jest przekonany, że wizja ta jest możliwa do zrealizowania, choć droga do niej z pewnością nie będzie prosta:

Dochodzimy do celu, ale po drodze z pewnością pojawią się wyboje. – Zakhar Bocharov

Przedstawiciele studia nie kryją również tego, że dla wielu osób pracujących nad grą urosła ona do niemal symbolicznej rangi:

Po rozpoczęciu inwazji na Ukrainę na pełną skalę, praca nad S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl stała się czymś więcej niż pracą nad projektem, stała się dla nas produktem narodowym, ideą narodową. […] To jest to, co my, programiści i artyści, możemy zrobić, aby wesprzeć Ukrainę na światowej arenie tworzenia gier, na arenie rozrywki, i aby pokazać światu, że Ukraina ma wiele talentów, wielu profesjonalistów, którzy mogą zapewnić graczom nowe doświadczenia. Główne założenie jest takie, że każdy Ukrainiec robi teraz co może, aby wesprzeć Ukrainę. – Maksym Yanchyi

Trzymając w pamięci nietypowe warunki, w jakich powstaje gra, pozostaje trzymać kciuki, aby zespół z GSC Game World zdołał dopiąć swego, a gracze mogli otrzymać dopracowany produkt na wysokim poziomie.

  1. Pełen wywiad w serwisie IGN

Adam Celarek

Adam Celarek

Grami interesuje się od najmłodszych lat. Absolwent filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę z zakresu ludologii. Pracę w GRY-Online.pl rozpoczął na początku 2023 roku. W redakcji pełni rolę autora poradników. Entuzjasta RPG-ów, nietuzinkowych gier indie oraz kompetytywnych tytułów e-sportowych (głównie bijatyk oraz gier MOBA). Poza grami interesuje się także papierowymi grami fabularnymi oraz karciankami kolekcjonerskimi. Miłośnik oldskulowej technologii i stylu retro.

więcej