Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2012 roku

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w listopadzie 2012 roku. CD Action umocnił się na prowadzeniu, wyprzedzając PC Format i Komputer Świat.

Marcin Skierski

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy po raz kolejny udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych. Najnowsze statystyki dotyczą listopada 2012 roku.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w listopadzie 2012 roku - ilustracja #1

Na szczycie rankingu umocnił się CD Action, sprzedając się w liczbie 87 732 egzemplarzy, czyli o 17,05% więcej niż w listopadzie 2011 roku. Drugie miejsce zajmuje PC Format z wynikiem 61 009 sztuk (spadek o 3,42% względem listopada 2011 roku). Z kolei zajmujący trzecią lokatę Komputer Świat może pochwalić się największym wzrostem (24,5%) sprzedaży, który przełożył się na rezultat 44 790 egzemplarzy.

Tytuł

Sprzedaż w listopadzie 2012 roku

Sprzedaż w listopadzie 2011 roku

CD Action

87 732

74 952

PC Format

61 009

63 172

Komputer Świat

44 790

35 977

PC World

25 888

30 690

Chip

19 845

27 917

Popyt na czterotygodnik CD Action (do niedawna wydawany jako miesięcznik) wzrósł także względem października 2012 roku, gdy zakupiło go 71 238 osób. W tym przypadku mamy więc do czynienia z 23,15% poprawą. Pozostałe magazyny zanotowały spadek. Ostatnie miejsce ciągle okupuje Chip (19 845 egzemplarzy).

Tytuł

Sprzedaż w listopadzie 2012 roku

Sprzedaż w październiku 2012 roku

CD Action

87 732

71 238

PC Format

61 009

68 186

Komputer Świat

44 790

46 537

PC World

25 888

26 473

Chip

19 845

20 037

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

luty
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-02-18
17:57

zanonimizowany874803 Generał

[12] Coś te kwoty jednak przekłamałeś.
Tłoczenie 2 zł? Chyba raczej 12 groszy (i to już z opakowaniem).
Druk owszem jest drogi, ale nie zapominajmy, że przy comiesięcznym nakładzie w granicach 70-80 tysięcy dostanie się rabat (weź też pod uwagę, że wydawca CDA posiada też inne czasopisma z o wiele większym nakładem, więc z tych 80 tysięcy może się zrobić np. pół miliona, a wtedy można już znacznie zbić cenę).
Poza tym prasa utrzymuje się głównie z reklam (jak prawie wszystko).

Komentarz: zanonimizowany874803
2013-02-18
16:57

Haszon Senator

ciekawe ile mają zysku na czysto z jednego ezgemplarza za 15.99 zł?

To zależy od gry. Licencja przy około 1000 egzemplarzy, to 1 Euro na tytuły z niższej półki. Nie wiem ile z wyższej, bo takich nie kupowałem, ale sądzę, że w przypadku gier sprzed kilku lat cena może być podobna. Tyle np. kosztuje licencja na Symulator Budowy Mostów. Przy większych nakladach, cena jest odpowiednio niższa (np. za około 3 tysięcy Euro możesz mieć licencję na nieograniczoną ilość kopii), ale trzeba jeszcze doliczyć koszt tloczenia płytki (około 2 zł za sztukę), do tego druk magazynu, kolportaz (np. Empik bierze kosmiczną prowizję), pensje redaktorow, zwroty itp. Więc myślę, że jak z jednego egzemplarza mają złotówkę czystego zysku, to jest dobrze.

Komentarz: Haszon
2013-02-18
16:27

Econochrist Senator

Ja już dawno skończyłem kupować GAZETY tematyczne.
Szkoda mi kasy na coś co mogę dostać za darmo. Proste.

Komentarz: Econochrist
2013-02-18
16:16

zanonimizowany898385 Junior

ja tam cda lubie, bardzo dobry magazyn a sprzedaż rośnie bo i zainteresowanie grami rośnie

Komentarz: zanonimizowany898385
2013-02-18
15:13

Bak15 Generał

CD-Action widać jeszcze latami się będzie trzymał.

Komentarz: Bak15

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl