Sprzedaż pism komputerowych w sierpniu 2017 roku - bezkonkurencyjny CD-Action

Sprzedaż pism komputerowych w sierpniu bieżącego roku nie przyniosła wydawcom zbyt wielu powodów do radości. Dobrze poradził sobie CD-Action, ale pozostałe magazyny zanotowały o ponad 20% gorsze wyniki niż w tym samym miesiącu rok wcześniej.

Kamil Zwijacz

Sprzedaż pism komputerowych w sierpniu 2017 roku - bezkonkurencyjny CD-Action - ilustracja #1

W serwisie wirtualnemedia.pl pojawiło się kolejne zestawienie sprzedaży pism komputerowych, opracowane na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tym razem dotyczy ono sierpnia bieżącego roku. W porównaniu z lipcem zaszły zmiany na dwóch ostatnich miejscach. Poprzednio to Komputer Swiat (Ringier Axel Springer Polska) zanotował świetny miesiąc i uplasował się na drugiej pozycji. Jednocześnie jako jedyne pismo osiągnął wzrost sprzedaży. Wraz z następnym numerem sytuacja jednak wróciła do normy.

Liderem tradycyjnie jest CD-Action (Wydawnictwo Bauer) z 89 764 sprzedanymi egzemplarzami, co stanowi praktycznie zerowy wzrost w porównaniu z sierpniem 2016 roku. Jest to jednak doskonały wynik, patrząc na PC Format (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w nakładzie 33 487 egzemplarzy (spadek aż o 21,21%). Jeszcze gorzej poradził sobie wspomniany na początku Komputer Świat. Pismo osiągnęło o 23,46% mniejszy nakład, czyli rozeszło się tylko 26 995 egzemplarzy.

Sprzedaż magazynów w sierpniu 2016 i 2017 roku / Źródło: wirtualnemedia.pl
Sprzedaż magazynów w sierpniu 2016 i 2017 roku / Źródło: wirtualnemedia.pl

Sytuacja wygląda lepiej, jeżeli porównamy nakłady z lipca i sierpnia bieżącego roku. W takim przypadku CD-Action osiągnął wzrost sprzedaży o blisko 60%, z 56 338 do 89 764 egzemplarzy. PC Format sprzedał się w liczbie 33 487 egzemplarzy (lepiej o ponad 11%) i tylko Komputer Swiat poradził sobie źle, notując wynik 26 995 egzemplarzy, a więc o 17,87% gorszy.

Sprzedaż magazynów w lipcu i sierpniu 2017 roku / Źródło: wirtualnemedia.pl
Sprzedaż magazynów w lipcu i sierpniu 2017 roku / Źródło: wirtualnemedia.pl
Podobało się?

9

Sukces Battlerite. Od przejścia na darmowy model gra przyciągnęła prawie 2 miliony nowych graczy

Następny
Sukces Battlerite. Od przejścia na darmowy model gra przyciągnęła prawie 2 miliony nowych graczy

Star Wars Battlefront 2 - mikrotransakcje usunięto po interwencji Disneya

Poprzedni
Star Wars Battlefront 2 - mikrotransakcje usunięto po interwencji Disneya

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl