Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w lipcu bieżącego roku liderem sprzedaży wśród magazynów komputerowych był CD-Action. Pismo zanotowało jednak aż 22% spadku zainteresowania w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku.
Kamil Zwijacz
34W serwisie Wirtualnemedia.pl po raz kolejny opublikowano wyniki sprzedaży magazynów komputerowych, opracowane na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tym razem dotyczą one lipca bieżącego roku. W tym miesiącu największą popularnością cieszył się oczywiście CD-Action Wydawnictwa Bauer, który rozszedł się w 68539 egzemplarzach. Jest to zdecydowanie wyższy wynik, niż konkurencyjnych tytułów, aczkolwiek pismo i tak zanotowało duży, bo ponad 22% spadek w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku, kiedy to sprzedano ponad 88,5 tysiąca egzemplarzy.
Na drugim miejscu uplasował się PC Format (również Wydawnictwo Bauer) z 37187 egzemplarzami, co również oznacza duży spadek wynoszący 19,45%. Tylko 1,64% stracił Komputer Świat od Ringier Axel Springer Polska i rozszedł się w 30734 egzemplarzach. Natomiast czwarta lokata przypadła magazynowi Chip z Grupy Burda, którego sprzedaż zmalała o 13,95% i wyniosła 8856 egzemplarzy.

Krótko pisząc, w lipcu różowo nie było, aczkolwiek w porównaniu do czerwca bieżącego roku już tak tragicznie nie jest, gdyż jedynie PC Format musi się pogodzić z około 16% spadkiem sprzedaży. W pozostałych przypadkach mowa zmniejszeniu zainteresowania o około 2%, a w przypadku CD-Action zanotowano nawet niewielki, bo wynoszący 0,61% wzrost sprzedaży.

4