Sony pozwało Tencent. Firma twierdzi, że nowa gra survivalowa z otwartym światem od chińskiego giganta to „bezczelna kopia” serii Horizon
Rzuciłem okiem na gameplay i szczerze mówiąc bardziej mi to wygląda na generycznego survivala z typowo wyglądającym craftingiem i budowaniem bazy, ale z trochę lepszą grafiką. No i z robotami do zabicia, ale Horizon nie ma na nie monopolu. Wcale nie byłbym taki pewien, że Sony ma tu lepszą pozycję.
To Light of Motiram to takie Palworld dla Pokemonów. Faktycznie wygląda jak totalna zrzynka. Niemalże identyczne stroje postaci, wygląd świata, zabudowań, nawet "dinoboty" wyglądają bardzo podobnie. Nie jest to oczywiście kopia 1:1, ale też trzeba być ślepym, lub ignorantem, by nie widzieć tu ewidentnego plagiatu. Ta sprawa będzie całkiem ciekawa :)
Widać, że ta gra jest, delikatnie mówiac, mocno inspirowana serią Horizon.
Rzeczywiście wygląda jak Horizon z Temu.
Ale na pohybel Sony! Nie powinno się dać opatentować dino-robotów ani post-apo tribalismu. Albo wyjdzie kaszana która zostanie szybko zapomniana, albo Chińczycy mają coś do dodania od siebie i wyjdzie coś fajnego. My konsumenci możemy tylko zyskać na nowych produktach, a nic nie możemy zyskać na monopolu Sony.
Gdyby Tencent miał zamiar być kreatywny, to nie zrzynaliby całej marki tylko zrobili jakiś *kreatywny* miks.
Dziwne że Ubisoft nie pozwał w takim razie horizon, bo horizon to bezczelna kopia ich półproduktów
Poza gatunkiem, cała reszta znacząco się od siebie różni
Może pójdźmy dalej rockstar powinien pozwać Ubisoft za robienie sandboxow, bo przecież wszyscy jadą na (stałe ulepszanym) patencie z GTA 3
gry rockstara różnią się od gier ubisoftu a między horizonem a losową grą ubi nie ma żadnych różnic . fabularna struktura często jest wtórna względem eksploracji, dużo ekspozycji przez cutscenki i teksty a grach r* przez gameplay i dialogi w trakcie gry, horizion/ubi oparte na loot, punkty obserwacyjne jak z gier ubi, system odblokowywania mapy, podobny crafting, podobne znaczniki, podobne skille i drzewko rozwoju. podobne misje typu idź coś zrób i wróć, poziomy wrogów, czyszczenie mapy, focus w horiozn to też z asasyna/far cry skopiowane. świat jest zrobiony pod do nie pod symulację jak w grach r* i to taka checklista na znaczniki. ta gra niczym się nie różni od gier ubisoftu a gry rockstara tak
"Sony rzekomo domaga się od pozwanego konkretnej sumy pieniędzy (nieujawnionej) i zakazu naruszania własności intelektualnej firmy." jakiej kasy niby chcą, jak ten chiński produkt jeszcze nie wyszedł xD Chcieć to sobie mogą.