Sierpień okazał się pierwszym od dawna dobrym miesiącem dla amerykańskiego rynku elektronicznej rozrywki. Spora liczba wyczekiwanych premier sprawiła, że zanotowano spory wzrost przychodów ze sprzedaży gier.

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku gier za sierpień tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych wygenerowała w sumie 521 mln dolarów przychodu, czyli o 1% więcej niż w analogicznym miesiącu w roku ubiegłym. Analitycy podkreślają, że suma ta stanowi jedynie połowę kwoty, którą Amerykanie wydali na swoje hobby. Reszta przypada na handel używanymi egzemplarzami gier, dystrybucję elektroniczną oraz mikropłatności.
W sierpniu Amerykanie kupili nowe gry pudełkowe za 305 mln dolarów, co stanowi wzrost o 21%. Największą popularnością cieszyły się następujące tytuły:
# | Gra: | Platformy: |
1. | Madden NFL 25 | X360, PS3 |
2. | Saints Row IV | X360, PS3, PC |
3. | Disney Infinity | X360, Wii, PS3, Wii U, 3DS |
4. | Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist | X360, PS3, Wii U, PC |
5. | Minecraft | X360 |
6. | Mario & Luigi: Dream Team | 3DS |
7. | NCAA Football 14 | X360, PS3 |
8. | PayDay 2 | X360, PS3 |
9. | Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn | PS3, PC |
10. | Pikmin 3 | Wii U |
Przyglądając się powyższej liście warto pamiętać, że NPD nie śledzi sprzedaży w dystrybucji elektronicznej, ani handlu używanymi egzemplarzami gier.
Sprzedaż konsol przyniosła 90,4 mln dolarów przychodu, czyli aż o 40% mniej niż w roku ubiegłym. Natomiast wzrost o 7% zanotował rynek akcesoriów, który wygenerował 136,7 mln dolarów.
Najlepiej sprzedającą się konsolą okazało się Nintendo 3DS. Platforma firmy Nintendo już czwarty miesiąc z rządu dzierży żółtą koszulkę lidera. Nie podano niestety konkretnych liczb. Wśród platform domowych zwyciężył Xbox 360, który znalazł 96 tysięcy nabywców. Trzeba jednak dodać, że w sierpniu zeszłego roku firma Microsoft sprzedała 193 tys. sztuk tej konsoli. Widać wyraźnie, że gracze czekają już na następną generację.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.