Twórczyni serialu Wiedźmin, Lauren Schmidt Hissrich, podczas dyskusji z internautami zdradziła wiele szczegółów dotyczących swoich oczekiwań względem scenarzystów, z którymi współpracuje.

Pierwszy sezon Wiedźmina odniósł popularnościowy sukces na Netfliksie. Widzom spodobał się przede wszystkim bogaty, żywy świat z masą interesujących postaci. Wszystko jest tak naprawdę zasługą ciężkiej pracy scenariopisarskiej, utrudnionej o sam aspekt wiernego oddania klimatu książek Sapkowskiego.
Bardzo aktywna w mediach społecznościowych showrunnerka Lauren Schmidt Hissrich postanowiła podzielić się na koncie twitterowym swoimi przemyśleniami, dotyczącymi tego, czego szuka u scenarzystów.
Hissrich podkreśla przede wszystkim obowiązek pewnej znajomości adaptowanego materiału:
Czy pracując nad adaptacją, najlepiej radzą sobie ci scenarzyści, którzy są najbardziej zaznajomieni z przekładanym światem? I tak, I nie. Pozwólcie mi to wyjaśnić. Oczywiście, że musisz znać materiał źródłowy. Wszyscy na planie Wiedźmina byli zobligowani do zapoznania się z książkami i docenienia ich gatunkowej wartości. Ale to nie do końca tak, że szukałam wyznawców Sapkowskiego.

Bardzo ważne dla twórczyni było zachowanie równowagi w ekipie:
Starałam się szukać ludzi obeznanych w kwestiach książkowych bohaterów, motywów i sytuacji politycznej Kontynentu. […] Z drugiej strony potrzebowałam scenarzystów, którzy byli w stanie zakwestionować to, co dane w oryginale. Kogoś, kto zapytałby o to, dlaczego tak bardzo nienawidzi się tu elfów i wyraziłby niezrozumienie względem więzów krwi Ciri, tym samym mogąc zaproponować bardziej zrozumiałe rozwiązanie na potrzeby widzów telewizyjnych. Najprościej rzecz ujmując, potrzebowałam ludzi walczących o ducha książki i intencje autora, a także oponentów, podkreślających, że adaptacja nigdy nie może być przełożeniem 1:1.
Wywód ten sprawnie podsumowała następującymi zdaniami:
Chcemy twórców, którzy są blisko, ale nie za blisko. Tych, którzy kochają świat Sapkowskiego, ale nie boją się go zakwestionować. Prawdziwych fanów, potrafiących zrobić krok w tył. Wszystko po to, aby otworzyć swój umysł i przenieść ukochane uniwersum na łamy naszego prawdziwego (dużego) świata.
Drugi sezon Wiedźmina został już zapowiedziany. Data premiery nie jest jednak dokładnie znana ze względu na opóźnienia związane z pandemią koronawirusa. Premiera zaplanowana jest 2021 rok. Do ról powracą wszystkie znane twarze z Henrym Cavillem na czele. W projekt nadal zaangażowani są Tomasz Baginśki z Lauren Schmidt Hissrich.
Serial:Wiedźmin(The Witcher)
premiera: 2019dramatfantasyakcjaprzygodowy
Nowy sezon Sezonów: 4 Odcinków: 32
Wiedźmin opowiada historię tytułowego nieakceptowalnego przez społeczeństwo najemnego zabójcy potworów o imieniu Geralt, którego przeznaczenie nieoczekiwanie związuje z obdarzoną potężnymi mocami księżniczką Cintry, Ciri. Wiedźmin jest serialem fantasy stworzonym dla platformy Netflix, którego showrunnerką jest Lauren Schmidt (Daredevil, The Umbrella Academy). Produkcja została oparta na opowiadaniach i powieściach autorstwa polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. Akcja tytułu toczy się w świecie, w którym magia i różne fantastyczne istoty są na porządku dziennym. Nie brakuje w nim również potworów zagrażających życiu bogu ducha winnych obywateli poszczególnych państw. Polowaniem na nie zajmują się tytułowi wiedźmini – zmutowani i śmiertelnie skuteczni wojownicy. Jednym z nich jest Geralt. Podczas swoich rozlicznych przygód napotyka on zarówno licznych wrogów, ale też przyjaciół, wśród których możemy wymienić chociażby barda Jaskra czy czarodziejkę Yennefer, w której się zakochuje. Pewnego dnia przeznaczenie splątuje go z Ciri, młodą dziedziczką tronu królestw Cintry. Niestety, po najeździe wojsk okrutnego Cesarstwa Nilfgaardu księżniczka jest zmuszona do ucieczki. Geralt rusza, by ją odszukać. W produkcji wystąpili m.in. Henry Cavill (Geralt z Rivii), Joey Batey (Jaskier), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Freya Allan (Ciri), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Anna Shaffer (Triss Merigold), Adam Levy (Myszowór), Jodhi May (Królowa Calanthe), Lars Mikkelsen (Stregobor), Kim Bodnia (Vesemir) oraz Eamon Farren (Cahir). Zdjęcia kręcono m.in. w Budapeszcie, Nowym Jorku, Podzamczu oraz na wyspach Gran Canaria i La Palma.
32

Autor: Karol Laska
Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.