Serious Sam 4 - wymagania sprzętowe

Zespół Croteam opublikował wymagania sprzętowe pecetowej wersji strzelanki Serious Sam 4. Wyciśnięcie z gry wszystkiego, co ma do zaoferowania, będzie wymagało mocnej konfiguracji.

Adrian Werner

Serious Sam 4 - wymagania sprzętowe.
Serious Sam 4 - wymagania sprzętowe.
Serious Sam 4 - wymagania sprzętowe - ilustracja #1
Serious Sam powróci 24 września.

Do premiery Serious Sam 4, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanek, zostały niecałe dwa tygodnie. Studio Croteam uznało, że najwyższy czas udostępnić wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry.

Minimalne wymagania sprzętowe Serious Sam 4 na PC:

  1. Procesor: czterordzeniowy 2,5 GHz
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce 780/970/1050 lub AMD Radeon 7950/280/470 z 3 GB pamięci
  4. DirectX: 11
  5. Miejsce na dysku: 40 GB
  6. System operacyjny: 64-bitowy Windows 10

Zalecane wymagania sprzętowe SS4 na PC:

  1. Procesor: ośmiordzeniowy 3,3 GHz
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce 1080/2060 lub AMD Radeon Vega64/5700 z 8 GB pamięci
  4. DirectX: 12
  5. Miejsce na dysku: 40 GB
  6. System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 (wersja 1909)

Według twórców na sprzęcie spełniającym minimalne wymagania możemy liczyć na 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 720p. Nie podano za to, jakie osiągi uzyskamy na zalecanej konfiguracji.

Przypomnijmy, że Serious Sam 4 zadebiutuje 24 września tego roku na PC oraz w usłudze Google Stadia. W planach są również wersje konsolowe na Xboksa One i PlayStation 4, ale na nie poczekamy do 2021 r.

  1. Oficjalna strona gry Serious Sam 4
Serious Sam 4

Serious Sam 4

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 września 2020

Informacje o Grze
6.0

GRYOnline

6.4

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

31

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-09-13
22:55

Eleventh Pretorianin

Nie ukrywam, że liczyłem na o wiele niższe wymagania. Mam nadzieję, że finalnie gra poradzi sobie na słabszych konfiguracjach.

Komentarz: Eleventh
2020-09-14
09:06

zanonimizowany1270450 Generał

Albo optymalizacja leży albo wymagania są sporo zawyżone

Komentarz: zanonimizowany1270450
2020-09-14
10:53

Likfidator Senator

Wszystko zależy od tego jak wielkie hordy zobaczymy w grze. Główną optymalizacją w grach AAA jest mocno ograniczona ilość dynamicznej geometrii. Im świat bardziej statyczny, tym mniej mocy obliczeniowej potrzeba, by generować grafikę.
Animacje zielska i inne dekoracje są najczęściej przetwarzane na shaderach tj. wciąż jest to statyczna geometria dla CPU, ale GPU modyfikuje wierzchołki wedle zadanych wzorów przy pomocy shaderów.

Twórcy SS4 postawili zaś na gigantyczne hordy wrogów. Czy ma to gameplay'owy sens, trudno powiedzieć, ale na pewno mocno obciąży CPU i GPU.

Tak jak stary DOOM z 1993 roku potrafi zagotować najmocniejszy sprzęt gdy odpalimy mapy z absurdalną ilością wrogów.

Nowe DOOMy mają więcej wspólnego z Quakem niż swoim pierwowzorem. Wprowadzenie modeli 3D do FPSów mocno ograniczyło ilość przeciwników. Pierwszy Serious Sam był o tyle wyjątkowy, że to była pierwsza gra na polygonach, gdzie zobaczyliśmy stada wrogów w takiej ilości jak w DOOMie.

Serious Sam to jednak nie DOOM, seria jest nawet nazywana przez fanów "symulatorem biegania do tyłu". Chociażby na youtubie są ciekawe filmy porównujące mechaniki FPSów i omawiające ewolucję gatunku.

Komentarz: Likfidator
2020-09-15
09:39

Krypta76 Generał

Krypta76
😂

Panie 6gb starcz jeszcze na 3 lata... Tak pisali niektórzy

Komentarz: Krypta76
2020-09-15
11:42

Whisper_of_Ice Senator

Whisper_of_Ice

Widzę zaczyna się specjalne podawanie wyższych wymagania niż są faktycznie potrzebne, albo optymalizacja kuleje i potrzeba będzie 200 patchy by załatać bubel.

Komentarz: Whisper_of_Ice

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl