Serious Sam 4 - wymagania sprzętowe
Zespół Croteam opublikował wymagania sprzętowe pecetowej wersji strzelanki Serious Sam 4. Wyciśnięcie z gry wszystkiego, co ma do zaoferowania, będzie wymagało mocnej konfiguracji.


Do premiery Serious Sam 4, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanek, zostały niecałe dwa tygodnie. Studio Croteam uznało, że najwyższy czas udostępnić wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry.
Minimalne wymagania sprzętowe Serious Sam 4 na PC:
- Procesor: czterordzeniowy 2,5 GHz
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta grafiki: Nvidia GeForce 780/970/1050 lub AMD Radeon 7950/280/470 z 3 GB pamięci
- DirectX: 11
- Miejsce na dysku: 40 GB
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 10
Zalecane wymagania sprzętowe SS4 na PC:
- Procesor: ośmiordzeniowy 3,3 GHz
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta grafiki: Nvidia GeForce 1080/2060 lub AMD Radeon Vega64/5700 z 8 GB pamięci
- DirectX: 12
- Miejsce na dysku: 40 GB
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 (wersja 1909)
Według twórców na sprzęcie spełniającym minimalne wymagania możemy liczyć na 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 720p. Nie podano za to, jakie osiągi uzyskamy na zalecanej konfiguracji.
Przypomnijmy, że Serious Sam 4 zadebiutuje 24 września tego roku na PC oraz w usłudze Google Stadia. W planach są również wersje konsolowe na Xboksa One i PlayStation 4, ale na nie poczekamy do 2021 r.

GRYOnline
Gracze
Steam
- wymagania sprzętowe
- Croteam
- Devolver Digital
- strzelanki FPP (FPS)
- Serious Sam (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Eleventh Pretorianin
Nie ukrywam, że liczyłem na o wiele niższe wymagania. Mam nadzieję, że finalnie gra poradzi sobie na słabszych konfiguracjach.
zanonimizowany1270450 Generał
Albo optymalizacja leży albo wymagania są sporo zawyżone
Likfidator Senator
Wszystko zależy od tego jak wielkie hordy zobaczymy w grze. Główną optymalizacją w grach AAA jest mocno ograniczona ilość dynamicznej geometrii. Im świat bardziej statyczny, tym mniej mocy obliczeniowej potrzeba, by generować grafikę.
Animacje zielska i inne dekoracje są najczęściej przetwarzane na shaderach tj. wciąż jest to statyczna geometria dla CPU, ale GPU modyfikuje wierzchołki wedle zadanych wzorów przy pomocy shaderów.
Twórcy SS4 postawili zaś na gigantyczne hordy wrogów. Czy ma to gameplay'owy sens, trudno powiedzieć, ale na pewno mocno obciąży CPU i GPU.
Tak jak stary DOOM z 1993 roku potrafi zagotować najmocniejszy sprzęt gdy odpalimy mapy z absurdalną ilością wrogów.
Nowe DOOMy mają więcej wspólnego z Quakem niż swoim pierwowzorem. Wprowadzenie modeli 3D do FPSów mocno ograniczyło ilość przeciwników. Pierwszy Serious Sam był o tyle wyjątkowy, że to była pierwsza gra na polygonach, gdzie zobaczyliśmy stada wrogów w takiej ilości jak w DOOMie.
Serious Sam to jednak nie DOOM, seria jest nawet nazywana przez fanów "symulatorem biegania do tyłu". Chociażby na youtubie są ciekawe filmy porównujące mechaniki FPSów i omawiające ewolucję gatunku.
Krypta76 Generał

Panie 6gb starcz jeszcze na 3 lata... Tak pisali niektórzy
Whisper_of_Ice Senator

Widzę zaczyna się specjalne podawanie wyższych wymagania niż są faktycznie potrzebne, albo optymalizacja kuleje i potrzeba będzie 200 patchy by załatać bubel.