Fairy Tail było światowym hitem, w którym pierwsze skrzypce odgrywała przyjaźń. Autor zdradził, czemu był to tak ważny motyw w tej serii.
Fairy Tail to popularny shonen autorstwa Hiro Mashimy. Główne skrzypce odgrywał w nim motyw przyjaźni i znalezionej rodziny, którą dla bohaterów serii była ich gildia magów. Twórca mangi kładł duży nacisk na to, jak wielką rolę w życiach jego bohaterów odgrywają przyjaciele, którzy zastępują rodzinę i dzięki którym stawali się silniejsi. Stało się to źródłem żartów fanów, którzy twierdzili, że w Fairy Tail aż do przesady był wykorzystywany motyw siły przyjaźni.
Okazuje się, że Hiro Mashima miał łamiący serca powód, aby aż tak bardzo skupić się na przyjaźni w Fairy Tail, o czym opowiedział podczas tegorocznego New York Comic Con (via Anime News Network). Jeden z fanów zapytał go, czy oparł Fairy Tail, historię o przyjaźni, na własnym życiu, na co Mashima odpowiedział:
Prawdę mówiąc, napisałem tę historię, ponieważ nie miałem przyjaciół. Moja samotność jest tym, co widzisz.
Autor Fairy Tail zdobył się na to szczere wyznanie, gdy rozmawiał z fanami o swoich dziełach, wśród których poza FT można wymienić między innymi Edens Zero i Rave Master. Opowiedział im o tym, jak dumny jest z Fairy Tail, a także o tym, jak zaskoczony był, gdy zrozumiał, że historia Natsu i jego przyjaciół jest popularna nie tylko w Japonii, lecz również w innych krajach.
Hiro Mashima podzielił się również swoimi przemyśleniami na temat tego, co jest najważniejsze w pracy artysty i pisarza, a tym według niego jest odkrywanie świata wokół siebie, a nie skupianie się na technicznych aspektach pracy.
Więcej:To jedno z najlepszych anime 2025 roku nie bez powodu. Za nic ma podstawowe motywy shonenów
3

Autor: Edyta Jastrzębska
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.