Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 sierpnia 2025, 22:06

Rycerska gra akcji osadzona w XIV-wiecznych Włoszech. 1348: Ex Voto intryguje od pierwszego zwiastuna

Przygodowa gra akcji 1348: Ex Voto zabierze nas do XIV-wiecznych Włoch. Debiutancka produkcja studia Sedleo pozwoli przemierzyć Półwysep Apeniński i stoczyć brutalne pojedynki na miecze.

Źródło fot. Sedleo / Dear Villagers.
i

Debiutanckie dzieło włoskiego studia Sedleo może przypaść do gustu fanom cyklu A Plague Talew 1348: Ex Voto przemierzymy brudną, XIV-wieczną Italię, mierząc się z plagą Czarnej śmierci, wszechobecnymi bandytami i fanatykami religijnymi. Twórcy udostępnili pierwszy zwiastun rycerskiej gry akcji.

  1. 1348: Ex Voto to trzecioosobowa produkcja z fabułą osadzoną w 1348 roku. Protagonistką tytułu jest pochodząca ze szlachetnego stanu młoda rycerka Aeta. Bohaterka wyrusza w podróż po Półwyspie Apenińskim, by odnaleźć przyjaciółkę Biancę, która zniknęła po tym, jak ich wioskę zaatakowali bandyci. Sądząc po zwiastunie, wyprawa przyjmie bardzo krwawy obrót.
  2. W grze nie zabraknie eksploracji zamków, rozwiązywania zagadek środowiskowych oraz starć. Podczas zabawy wykorzystamy uniki i umiejętności szermiercze Aety, dzierżąc miecz w jednej lub obu rękach. Na jej zdolności wpłyną lektura odnalezionych ksiąg czy modyfikacje broni, dzięki którym spersonalizujemy styl protagonistki.
  3. Autorzy zapewniają, że inspirowali się historycznymi sztukami walki, a w procesie tworzenia animacji korzystali z techniki motion capture oraz pomocy doświadczonych aktorów.

1348: Ex Voto ma zadebiutować na początku 2026 roku na PC (Steam) oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej