Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2013, 21:04

autor: Łukasz Szliselman

Ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora Rogue System

Na Kickstarterze rozpoczęła się zbiórka na rzecz obiecującego projektu – Rogue System. Gra ma łączyć skomplikowaną symulację lotu z rozgrywką znaną chociażby z cyklu Elite. Co ciekawe, projektem zajmuje się aktualnie jedna osoba.

Stacja orbitalna - grafika koncepcyjna z Rogue System - Ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora  Rogue System - wiadomość - 2013-02-18
Stacja orbitalna - grafika koncepcyjna z Rogue System

Na Kickstarterze ruszyła zbiórka na pecetowy symulator kosmiczny w stylu Elite: DangerousRogue System. Gra ma ambicję połączyć złożoność symulatora lotu z rozgrywką rodem z klasyków gatunku kosmicznych simów.

Kampania, oprócz zadań fabularnych, zawierać ma szereg dynamicznych misji, zlecanych według postępów w grze. Ponadto oprócz latania, pojawi się możliwość poruszania się po wnętrzu statków z perspektywy pierwszej osoby. Systemy, którym podlegać będzie nasz statek (takie jak system chłodzenia, elektryka itd.), będą ze sobą ściśle powiązane, a uszkodzenie jednego wpłynie negatywnie na inne. Kształt galaktyki generowany ma być proceduralnie. Oznacza to, że każde rozpoczęcie gry zabierze nas w nieznane rejony. Opis produkcji zawiera mnóstwo szczegółów wskazujących, że mechanika gry została dobrze przemyślana.

Sterowanie statkami kosmicznymi w Rogue System będzie wymagało kontroli nad wieloma sytemami - Ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora  Rogue System - wiadomość - 2013-02-18
Sterowanie statkami kosmicznymi w Rogue System będzie wymagało kontroli nad wieloma sytemami

Rogue System podzielony będzie na moduły – po premierze gry pojawiać się będą rozszerzenia uzupełniające zabawę o dodatkowe elementy. W pierwszej kolejności ukaże się kampania fabularna, następnie zaimplementowana zostanie otwarta rozgrywka, w dalszej kolejności położony będzie nacisk na misje przedstawione z perspektywy pierwszej osoby, a w końcu dodany ma być tryb multiplayer. Duży wpływ na żywotność Rogue System ma mieć otwartość na modyfikacje. Według zapewnień niemal każdy element rozgrywki będzie się dało zmienić według własnego widzimisię.

Produkcją gry zajmuje się na razie jeden człowiek, Michael Juliano – deweloper z czternastoletnim doświadczeniem w branży, działający pod szyldem Digits Crossed Interactive. Po akcji na Kickstarterze spodziewa się nie tylko wsparcia pieniężnego, w postaci 300 tysięcy dolarów, lecz także chętnych do współpracy nad swoim ambitnym projektem. Jeśli chcecie przyczynić się do powstania Rogue System w taki, czy inny sposób, odwiedźcie stronę gry na Kickstarterze.

Rogue System jest jeszcze jednym przykładem na to, że symulatory kosmiczne wracają do łask. Obecnie trwają prace nad kolejną częścią cyklu Elite (również sfinansowaną na Kickstarterze) oraz Star Citizen. Możliwe, że dzięki tej atmosferze znajdzie się wystarczająco fanów gatunku, by i Rogue System odniósł sukces.