Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Rozmiary gier na silniku UE5 mogą być astronomiczne

19.07.2020 13:07
11
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
R3velation
16
Legionista

Czyli co jeszcze nowe konsole nie wyszły, a już są kulą u nogi w rozwoju gier?

19.07.2020 12:41
1
1
zanonimizowany1340566
2
Chorąży

Co z tego, że PS5 będzie miało super szybki dysk, skoro zmieszczą się na nim 3-4 produkcje AAA?

19.07.2020 12:51
2
odpowiedz
gerwaltzrybii
23
Pretorianin

Przecież to naturalne że gry będą rosły na "wadze". Tekstury w 32k będą robiły robotę :D

19.07.2020 12:54
sakkra
😜
3
odpowiedz
sakkra
73
Generał

Może jak będę miał 2-3 gry na dysku to wtedy kupka wstydu nie będzie rosła i zacznę wpierw przechodzić gry które kupiłem zanim kupię nowe. Jak dla mnie na plus.

19.07.2020 12:54
4
odpowiedz
slaworo
26
Legionista

Zeby gry dzialaly lepiej. A ze miesca malo to nic nie poradzisz, producenci nie chca windowac ceny.
Dlatego wyjsciem jest trzymanie na dysku konsoli tylko gier w ktore grasz aktualnie, a reszta na dysku zewnetrzym.
Mozna zalozyc ze wyjda tez wersje z pojemnienszym dyskiem i wyzsza cena.

19.07.2020 12:56
5
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Emillo
30
Chorąży

3-4 gry AAA to może być i tak niezły wynik. Ja się raczej boje że duży exclusive AAA od Sony który będzie stawiał właśnie na SSD będzie ważył 300-400 GB. Więc 2 duże gry i po SSD.
Samsung 970 PRO 1TB w dniu premiery kosztował 499 dolarów - podejrzewam że nowy 980 PCIe 4.0 będzie kosztował co najmniej tyle samo czyli tyle co sama konsola.

19.07.2020 13:18
5.1
hst
13
Pretorianin

Rozwala mnie porównywanie SSD które są do SSD w ps5 bo nikt nie wie co tam będzie tak naprawdę.

19.07.2020 14:12
5.2
Emillo
30
Chorąży

hst
Mnie "rozwala" jak ludzie widzą porównania tam gdzie ich niema.
Pisałem o potencjalnym dysku M.2 który będzie można kupić i zamontować w PS5 jako rozszerzenie pamięci Nvme.

19.07.2020 15:33
XoniC
5.3
XoniC
67
Generał

Emillo
Dodatkowy SSD do PS5 raczej nie będzie tani, ponieważ będzie musiał mieć podobne parametry, co główny SSD wlutowany w płytę główną PS5. Plus będzie chociaż taki, że dodatkowy SSD będzie można kupić od zewnętrznych firm, a nie tylko od Sony z wyższą ceną.

19.07.2020 12:56
Sasori666
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Sasori666
196
Korneliusz

Ale mówili, że nie będzie trzeba kopiować ławek i gry będą zajmować mniej, więc jak?
Trzeba być super naiwnym, by wierzyć w takie tłumaczenie. Wystarczy dać trochę lepsze tekstury i już z 100GB robi się 150.

Wrócimy do dziwnych czasów, gdzie będzie trzeba liczyć miejsce na dysku jak na Switchu.

19.07.2020 17:11
6.1
1
Mr.Pwn3D
36
Chorąży

Na PC nie ma problemów ;) z dyskami ;) zawsze można sobie wpiąć dodatkowy i jeszcze jak jest dobra płyta to nawet z 6 dysków lub więcej :D ewentualnie kupic jeden dysk tego typu :D https://www.scan.co.uk/products/12tb-western-digital-ultrastar-hc520-sas-hard-drive-35-hdd-sas-12gb-s-7200rpm-256mb-cache-512e-4096n

19.07.2020 13:01
Herr Pietrus
😁
7
1
odpowiedz
Herr Pietrus
231
Jestę Grifterę

Ale mówili, że nie będzie trzeba kopiować ławek i gry będą zajmować mniej, więc jak?

A miało być tak pięknie!
Tim, słyszysz mnie?!

Przecież już teraz rozmiar niektórych, co zabawne gier jest porażający. CoD po 150-250 GB, korytarzowe Gearsy po 50-75 GB, ostatni GRID mający z 20x mniej zawartości niż CARS 2 TEŻ 75 GB...

Ale faktycznie, skoro console peasants i pc master race muszą mieć 4k i tekstury 16k, z których i tak niewiele zobaczą z odległości 1,5 m na swoich 77"...

A jak dołożą do tego wspomniane już modele...

post wyedytowany przez Admina 2020-07-19 13:08:13
19.07.2020 13:01
😂
8
1
odpowiedz
Kępes
102
Konsul

I czysta giga zajmować będzie kryształowa kulka.

19.07.2020 13:06
9
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Nie jest to dziwne, że gra chociaż trochę podobna do tego demka będzie ważyć sporo gb

19.07.2020 13:07
😂
10
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
tomekk1410
1
Junior

Kiedyś w standardowej konfiguracji był dysk 80GB a gry miały średnio po 700MB, dzisiaj standardowa konfiguracja ma 1TB ale gry mają po 50-100GB, zaczyna się robić patologiczna sytuacja w której najważniejszą inwestycją będą dyski.

19.07.2020 17:32
10.1
Qbon1802
44
Centurion

Czyli według ciebie patologicznym jest rozwój technologii? Prędkości przesyłu danych, częstotliwości, rozmiary pamięci RAM czy HDD, te wszystkie własności podzespołów od zawsze i systematycznie rosną. To nic niespodziewanego że niedługo 1tb będzie zajmowała jedna gra. No chyba że mamy się zatrzymać w rozwoju, abo nawet cofnąć i dalej grać w 8 czy 16 bitowe gierki które ważą po kilkanaście kilobajtów. Rozwój jest od zawsze, a to że wielkości gier zbliżają się powoli do wielkości dysków się z czasem wyrówna.

19.07.2020 18:32
Herr Pietrus
10.2
2
Herr Pietrus
231
Jestę Grifterę

No właśnie cena i rozmiary dysków od lat stoją w miejscu.
Najpierw zatrzymały się HDD, a niedawno też SSD.

Dodatkowo przy tych ostatnich jedyna ścieżka to coraz mniej żywotne wielowarstwowe komórki... SLC, MLC, TLC, QLC....

19.07.2020 21:04
10.3
1
tomekk1410
1
Junior

Qbon1802 Przeczytaj to co napisałem jeszcze ze trzy razy to może zrozumiesz.

19.07.2020 13:07
11
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
R3velation
16
Legionista

Czyli co jeszcze nowe konsole nie wyszły, a już są kulą u nogi w rozwoju gier?

19.07.2020 15:35
XoniC
11.1
XoniC
67
Generał

Jaką kulą u nogi w rozwoju gier?

20.07.2020 16:02
piter987
11.2
piter987
80
PcMasterRace

Może nie tyle kulą, ale tak jak napisano na samym dole dyski może i szybkie, ale 825gb i 1 terabajt w czasach gdy jedna gra potrafi mieć 200gb plus (235 cod mw) to jednak trochę mało.

19.07.2020 13:10
bmwbmw2
12
odpowiedz
bmwbmw2
74
PAPIEŻ GIER IV

po to mam ten 1 tb m2 i 6 tb hdd xD. Czekam

19.07.2020 13:13
13
odpowiedz
1 odpowiedź
T_D_i
145
Generał

jak ceny gier spadłyby o 20-30% i nie było lagów mogę grać z chmury...

19.07.2020 13:24
BadAS
13.1
1
BadAS
6
Pretorianin

Z chmury jak na razie tylko w 720 - wiec jaki sens jest kupowac PS5 do tego?

19.07.2020 13:15
WolfDale
14
1
odpowiedz
WolfDale
85
~sv_cheats 1

GTA VI będzie zajmować 820GB na PS5. Pamiętam jak miałem X360 i ile gier miałem na 500GB, to głowa mała.

19.07.2020 13:18
PablArt92
15
1
odpowiedz
PablArt92
13
Legionista

Używanie U5 nie wymusza korzystania z modeli high poly, to tylko dodatkowa opcja. Sam osobiscie wolałbym wciąż optymalizować modele tak jak sie robi to do tej pory i możliwość umieszczenia tylu poligonów w scenie wykorzystał do użycia wiekszej ilosci obiektów.

post wyedytowany przez PablArt92 2020-07-19 13:19:10
19.07.2020 13:24
16
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Prosta sprawa, 1tb dziś to bardzo mało. Gry będą zajmować średnio 100-150gb i posiadacze nextgenów muszą szykować pieniążki na nowe dyski. Od razu ten dysk 800gb w PS5 mi się nie podobał, on nie ma racji bytu, tak jak przy premierze Xboxa 360 w wersji arcade z kartą pamięci..

19.07.2020 13:47
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Krieggg
13
Pretorianin

Przeciez to jest zwykle mydlenie oczu przez Epica, ktory zaciesnia wspolprace z Sony jako ze sami praktycznie juz nic nie produkuja poza silnikiem i narzedziami. To samo bylo przy premierze UE3, to samo bylo przy UE4 i teraz jest nie inaczej. Kiedy sie okazalo, ze publiczka nie do konca kupila motyw SSD jako pozaziemskiej technologii przyszlosci majacej na celu zbawienie swiata konsol i gier to zaczeli kombinowac jak dalej pociagnac i rozwinac ta iluzje w postaci kolejnej super przelomowo-rewolucyjnej technologii nanitow(bo juz zaczyna sie pitolenie i szukanie usprawiedliwien, ze to ciezko bedzie wykonac/pomiescic/oj trudno bedzie bo koszta i deadline) :D Strach pomyslec co bedzie nastepne. Moze zastosuja przelomowy uklad chlodzenia, ktory bedzie konwertowac cieplo w promienie gamma i leczyc covida. Przykre jest to, ze ludzie faktycznie lykaja taki bullshit bez zajakniecia i z podziekowaniem.

20.07.2020 10:48
17.1
hydzior
67
Pretorianin

Ktoś tu chyba newsa nie zrozumiał.

19.07.2020 13:49
18
3
odpowiedz
7 odpowiedzi
Mientek007
35
Pretorianin

Jest za wcześnie aby cokolwiek powiedzieć na temat dysku twardego w PS5. Być może będzie inna kompresja/zapis plików. Do tego dochodzą indywidualne potrzeby graczy. Jeden woli mieć 2-3 tytuły w które aktualnie gra, inny (tak jak ja ma ich 10, z czego i tak gram we 3). Zwróćmy uwagę, że PS4 też startowało z dyskiem 500Gb aby rosnąć i zakończyć na 1 Tb. PS 3 startowało też z małym dyskiem aby skończyć z dyskiem 500Gb. Uważam że również w przypadku PS5 825Gb to dysk startowy, który będzie rósł z czasem.

19.07.2020 13:54
BadAS
18.1
BadAS
6
Pretorianin

Podziwiam fanboyów Sony i tworzone przez nich teorie XD

19.07.2020 14:30
WolfDale
18.2
WolfDale
85
~sv_cheats 1

Ale Kolega ma sporo racji. PS3 w dniu premiery miało 20GB (tańsza opcja cała czarna) i druga 60GB (droższa opcja z wykończeniami i lepszym wyposażeniem). Po czym przez okres żywotności dysk urósł aż do 500GB. Z X360 było tak samo, tam to nawet więcej zmian zaszło niż tylko HDD.

Co ciekawe ten tańszy wariant aktualnie jest dość rzadki i ma spore zainteresowanie kolekcjonerów.

post wyedytowany przez WolfDale 2020-07-19 14:32:06
19.07.2020 14:49
BadAS
18.3
BadAS
6
Pretorianin

WolfDale
Co do tego to zgoda, ale mi chodzi o to stwierdzenie:
Jest za wcześnie aby cokolwiek powiedzieć na temat dysku twardego w PS5. Być może będzie inna kompresja/zapis plików.
No daj spokój XD czyli co? na dysku PS5 o pojemności 825 GB magicznie zmieścimy 5 TB - no daj życ XD

19.07.2020 16:03
XoniC
18.4
XoniC
67
Generał

BadAS
Słyszałeś może o tym, że przez wolne dyski HDD, które są obecnie w konsolach, pliki gier muszą być wielokrotnie powielane i właśnie przez to zajmują więcej miejsca niż powinny. Przy SSD nie będzie czegoś takiego, ponieważ dostęp do odpowiednich plików gry będzie natychmiastowy, a do tego będzie osobny chip do dekompresji plików.

19.07.2020 17:25
Matysiak G
18.5
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Co ciekawe ten tańszy wariant aktualnie jest dość rzadki i ma spore zainteresowanie kolekcjonerów.

To akurat nie ma nic wspólnego z dyskiem. Pierwsze ps3 były sprzętowo wsztecznie kompatybilne z grami z ps2.

19.07.2020 21:59
WolfDale
18.6
WolfDale
85
~sv_cheats 1

No daj spokój XD czyli co? na dysku PS5 o pojemności 825 GB magicznie zmieścimy 5 TB - no daj życ XD

Nie miałem na myśli magicznej kompresji, tylko odnośnie rośnięcia dysków w konsolach przez cały okres ich żywota.

To akurat nie ma nic wspólnego z dyskiem. Pierwsze ps3 były sprzętowo wsztecznie kompatybilne z grami z ps2

To była ciekawostka z mojej strony, bo ten model cieszy się dużym zainteresowaniem kolekcjonerów nie tylko ze względu na wbudowane PS2 ale również przez inną kolorystykę (przez wielu uważanych za ładniejszą) i że bardzo mało tego wariantu na rynku (Sony chyba po roku zaprzestało produkcji przez niską sprzedaż). Później chlebak występował w jednej edycji, a pod koniec przed pojawieniem się Slima polecieli w kulki i ten srebrny element zaczęli robić z jakiegoś matowego badziewia. Sam pamiętam jak się zdziwiłem widząc swojego chlebaka i kumpla, który kupił z ostatniej serii nowego.

post wyedytowany przez WolfDale 2020-07-19 22:02:14
20.07.2020 10:54
18.7
hydzior
67
Pretorianin

XoniC no i co z tego, że teraz część danych jest powielana ? Weź pod uwagę to, że assety, textury itp będą ważyć sporo więcej w nowych grach (bardziej dopasione) i te spuchną bardziej. O UE5 nie wspominam bo tam to będzie masakra jak developerom zachce sie hiresy prosto z softu 3d wrzucać i cisnąć wsio na virtual texturach. Na PC dane nie są powielane i jak widać taki CoD już przekroczył 200GB. Co do kompresji to dane na dyskach jak textury itp już są po kompresji ;). A dedykowany chip ma odciążyć transfer danych do cpu/gpu niż miejsce na dysku.

post wyedytowany przez hydzior 2020-07-20 11:00:29
19.07.2020 13:53
👍
19
odpowiedz
3 odpowiedzi
kriskow44
4
Generał

Szkoda ze szybkość pobierania nie rośnie niby w testach na konsoli 60/70 MB na sekundę a gra pobiera się 3-4

19.07.2020 17:38
19.1
Qbon1802
44
Centurion

Nie wiem jak z xboxem ale potwierdzam co do ps4 i switcha. Prędkości pobierania są żałosne jeśli przyrównać to do takiego steama czy torrentów.

20.07.2020 00:58
Tirka
19.2
Tirka
56
Pretorianin
Image

U mnie na xbox pobiera 150-200 Mb/s zależy jak internetem zawieje.

20.07.2020 11:02
19.3
hydzior
67
Pretorianin

Sony i Nintendo skąpią na centrach danych... Na ps4 super nie jest, a na switchu to tragedia.

19.07.2020 14:06
jaro1986
😱
20
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
jaro1986
174
Generał

Mnie bardziej niż wielkość danej gry martwi wielkość patchy... Z moim netem będę je chyba ściągał 3 dni non-stop.

19.07.2020 14:18
BadAS
20.1
BadAS
6
Pretorianin

Zmień dostawce neta, bo to ostatnie lata z pudełkami.

19.07.2020 14:56
Crod4312
20.2
5
Crod4312
163
Legend

Tak bo każdy kto ma słabego neta może go sobie zmienić na lepszy i do tej pory tego nie zrobił. Jak nie zmienił na lepszy to znaczy, że nie ma takiej możliwości. Tak jak ja.

19.07.2020 17:41
20.3
2
zanonimizowany1044195
49
Generał

Żeby była taka możliwość to bym dawno to zrobił. Na przyszłość jeżeli nie wiesz o co chodzi w danym temacie to się nie wypowiadaj.

19.07.2020 18:28
BadAS
20.4
BadAS
6
Pretorianin

W 2020 rok jak nie zmienił na lepszy, to najprawdopodobniej nie chce płacić aż tyle ile by musiał - nawet jak jestem na kampingu nad jeziorem LTE śmiga z wystarczająca prędkością, tylko takie ściąganie kosztuje.
Przestańcie się mazać - zawsze możecie się przeprowadzić, zmienić prace lub wziąć kredyt XD

20.07.2020 00:39
20.5
1
StefanMyca
3
Pretorianin

Albo znaleźć kobietę , która będzie w was tak zapatrzona z miłości i zawsze mokra na wasz widok w slipkach, że kupi wam lepsze lokum, lepszy sprzęt i zainwestuje w normalny internet ... no ale pomarzyć można, tak jak o wygranej w totka.

20.07.2020 22:14
prekor
20.6
prekor
141
Generał

BadAS
W przypadku konsol nie był bym tego taki pewny.

19.07.2020 14:37
ReznoR666
21
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Z drugiej strony gry z lepszą jakością assetów zestarzeją się wolniej niż te ze słabą jakością assetów. Coś za coś!

19.07.2020 14:53
BartekTenMagik
22
odpowiedz
BartekTenMagik
78
Opiekun Przestrzeni

Z drugiej strony moim zdaniem SSD nie jest żeby były szybsze czasy ładowania itp tylko dlatego bo gry będą miały tyle obiektów i tak wysokiej rozdzielczości teksturki itp. , że HDD nie nadążał by odczytywać tego wszystkiego i gry by się zacinały albo były by widoczne doczytywania terenu. A i w sumie czekać 5min na ekranie ładowania aż się załaduje to nie jest super zabawa. Tęsknie za pegazusami czy gameboyami gdzie nie było czasów ładowania :)

19.07.2020 14:58
kęsik
😒
23
1
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
161
Legend

Ehhh kiedyś duże gry z otwartymi światami miały 10-20GB i było wszystko dobrze... Jak widzę grę wyścigową gdzie jest 20 modeli autek i z 7 tras i taka gra waży 70GB to mnie skręca. Pobieranie 50GB to dla mnie z 10 godzin a co dopiero jeszcze większa gra. W ramach prostszego, tańszego i szybszego dewelopingu gier powinni ich posłać na kursy kompresji danych.

post wyedytowany przez kęsik 2020-07-19 15:00:54
19.07.2020 15:03
23.1
kriskow44
4
Generał

Nawet jak 5 h to i tak długo czasem 50 gb to patch dający nowe tryby gry i mapy, wracasz z pracy chcesz pograć a tam 40/50 gb patch to nie te czasy aby każdy mógł pobierać 1GB/s wiem ze jest taka technologia ale nie każdy ma taka możliwość 5g nie jest szeroko dostępne w Polsce jak i łącze 1GB/s

19.07.2020 15:04
😂
24
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1044195
49
Generał

Tu problemem nie jest miejsce bo można zawsze dokupić drugi dysk np. 2TB ale problem jest łącze. Jeżeli jakaś gra nie wyjdzie na płytach i będzie dostępna tylko cyfrowo i będzie np. ważyć te 250GB to pobieranie w moim przypadku zajmie 4 dni.

post wyedytowany przez zanonimizowany1044195 2020-07-19 15:05:44
19.07.2020 16:05
XoniC
24.1
XoniC
67
Generał

A istnieją większe gry, które nie wyszły w wersji pudełkowej?

19.07.2020 17:33
24.2
zanonimizowany1044195
49
Generał

Red Dead Redemption 2 na PC. Gra według wymagań waży 150GB i nie wyszła w wersji pudełkowej na PC.

19.07.2020 15:28
KUBA1550
😃
25
odpowiedz
2 odpowiedzi
KUBA1550
70
Generał

Teraz do gier dysk SSD 1GB to minimum :)

Mam kilka gier na dysku i chciałem zainstalować kolejną RDR2 i nawet zwolniłem 100gb miejsca a gra zajmuje 120gb. Trzeba przechodzić całkowicie grę i wywalać z dyski i wtedy instalować nową. Już nie te czasy co kiedys gdzie można było mieć z 10 gier i grać na przemian.

19.07.2020 17:27
Matysiak G
25.1
1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Na 1 GB to nawet pacmana teraz nie zainstalujesz :)

19.07.2020 19:01
KUBA1550
😜
25.2
KUBA1550
70
Generał

Mały chochlik się wkradł :)

19.07.2020 15:37
animatiV
26
odpowiedz
animatiV
102
Generał

Co mnie obchodzą konsole, na swoim PC mam 2TB pod gry i nawet połowy nie wykorzystuję. Jak mają wyglądać lepiej to i niech ważą więcej, to logiczne. To samo z cenami gier. Mają być droższe bo produkcja konsol wymaga więcej pieniędzy. Mnie jako gracza komputerowego nie powinno to interesować ale na 100% oberwie się rykoszetem też grom komputerowym. Dla czego jak coś złego przytrafia się konsolom to PC też musi "nie być gorszym".

19.07.2020 15:48
mubio1888
27
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
mubio1888
114
Generał

Najgorsze będzie to ściąganie, jak ktoś mieszka na zadupiu i ma słabego neta to nie pogra, chyba że chce dniami i nocami ściągać, ja osobiście nie widzę sensu pobierania gry której przejście zajmuje dajmy na to 5 godzin a musiałbym ściągać to 5 dni, mam neostradę 80 mb (więcej na ten moment nie da rady wyciągnąć bo mieszkam na wsi) tragedii nie ma, pobieranie 100 gb zajmuje dobrych kilka godzin, a gdy gry będą zajmować po 500 gb-1 tb to będzie przerąbane, nie wiem ile musiałbym to pobierać, chyba że wymyślą jakiś nośnik na gry, karta pamięci/pendrive lub coś w tym rodzaju, ale raczej mało prawdopodobne

19.07.2020 18:04
FanGta
27.1
FanGta
176
Generał

Masz internet szybszy niż większość ludzi i jeszcze coś marudzisz?

19.07.2020 18:11
Matysiak G
27.2
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Nie marudzi, tylko ma rację. Mam światłowód i ciągnę 100 giga jakieś 3h. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, jak to musi wyglądać na słabym łączu.

19.07.2020 18:30
mubio1888
27.3
mubio1888
114
Generał

Narzekać nie narzekam zawsze mogło być gorzej, np moja pierwsza radiówka 256 kb pobierająca 100 mb w godzinę, szczerze współczuję ludziom z bardzo słabym internetem którzy nie mają możliwości przestawić się na coś innego ale pobieranie ponad 100 gb w kilka godzin nie jest za fajne, preload Red dead redemption 2 (około 113 gb) ściągało mi chyba 6-7 godzin, w przypadku bardzo szybkich łącz jest to kwestia kilku-kilkunastu minut, chciałbym mieć dostęp do czegoś szybszego, gdy gry rzeczywiście zaczną zajmować po 200 gb i więcej to czas pobierania znacznie się wydłuży w moim przypadku, ściąganie gry 20 godzin czy więcej to kiepska sprawa

post wyedytowany przez mubio1888 2020-07-19 18:32:05
19.07.2020 18:33
27.4
NickIsLoading
9
Chorąży

Ludzie o czym wy mówicie 100gb w parę godzin to mało. Wbijajcie do mnie 100gb 35h+, i to przy dobrych wiatrach

19.07.2020 22:52
Crod4312
27.5
Crod4312
163
Legend

Pre-load RDR2 to ja robiłem prze 3 dni i 12h non-stop, także jak widzę marudzenie na 7h pobierania 100gb+ to mnie skręca.

19.07.2020 17:52
28
odpowiedz
zanonimizowany1306555
16
Pretorianin

Technologia idzie do przodu. Nawet jak gry nabierają na wadze to dobrze zobaczyć jaki progres robimy w zaledwie kilka lat.

19.07.2020 18:02
😂
29
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kuśmider
14
Pretorianin

A kompresja danych i dedykowane układy na płycie głównej? PS5 nie będzie mieć żadnych problemów

19.07.2020 19:01
😃
29.1
Rvn10
91
Generał

Nie będzie żadnej kompresji danych a gry będą zajmować po 150gb.

20.07.2020 10:33
29.2
Kuśmider
14
Pretorianin

Już tyle zajmują.

19.07.2020 18:20
szogyn
30
odpowiedz
szogyn
22
Pretorianin

Chyba muszę dołożyć sobie jeszce jeden dysk bo póki co mam tylko 500gb

19.07.2020 19:32
👎
31
odpowiedz
1 odpowiedź
wwad
128
Generał

Nie lubię już UE 4 pod tym względem jest kiepski bo ma 0 kompresje danych po spakowaniu głupim zipem by to zajęło z 40% tego co zajmuje.
Aktualizacje gier na UE 4 to też koszmar pobiera się 500MB a mieli na dysku po 150GB przez 30 - 60 minut jak dobrze pójdzie.
np. w arku ( obecnie waży 300GB na UE 4 ) po updatach ludzie bazy tracili na pvp bo im się update mielił a przeciwnicy wbili szybciej i kilkudniowe starcie szło w piach.
Do tego by update przeprowadzić takiej wielkiej gry drugie tyle trzeba mieć wolne :P bo inaczej jest tragedia tak dziwny to engine ten UE 4.
Jak to ma wyglądać jeszcze gorzej to ja się wypisuje z gier na UE 5 bo to już obecnie jest zbyt irytująca kobyła.

post wyedytowany przez wwad 2020-07-19 19:35:37
19.07.2020 19:58
ameon
31.1
ameon
66
Pretorianin

matko, ale bredzisz...

19.07.2020 21:18
maciell
32
odpowiedz
1 odpowiedź
maciell
128
Senator

Ja mam w moim ps4 256 GB SSD. Pomaga w przechodzeniu gier :P

20.07.2020 09:38
32.1
zanonimizowany1305675
6
Konsul

Też miałem, gry przyspieszyły, ale pojemność za mała. Wróciłem do 500GB w konsoli na HDD, a ten SSD wsadziłem w kieszeń USB 3.0 i podpiąłem do konsoli jako zewnętrzny i tam instaluje.
Loadingi są szybsze tak o 25%, mało, bo mogłoby lepiej (na XOX jest ok 2x szybciej), ale taki kulawy soft ma PS4

19.07.2020 21:33
33
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Przy dzisiejszych łączach? Jakie to ma znaczenie?

20.07.2020 00:19
mubio1888
33.1
1
mubio1888
114
Generał

Nie każdy ma dostęp do szybkiego łącza, są jeszcze ludzie pobierający dzisiejsze gry w rozmiarach 50-100 gb dniami i nocami, chcieliby mieć coś szybszego ale nie da rady, bo mieszkają w takich miejscach gdzie nie ma światłowodu a nikt nie chce podciągnąć bo się nie opłaca

20.07.2020 00:23
33.2
zanonimizowany146624
131
Legend

Moze sie zdziwisz, ale nawet na wsiach większość osób ma chociaż te 50-100 MegaBit (choćby z telefonu) . To już nie lata 2003-10, gdzie tylko wybrańcy mieli szybkie łącza

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-07-20 00:24:24
20.07.2020 00:43
33.3
StefanMyca
3
Pretorianin

U mnie miasto 100k+ ludu, ale przy blokowiskach w których mieszkam nikt nie pociągnął ani zwykłego kabla, ani światłowodu, bo tu twierdzą że się nie opłaca bo "patologia" i tu się żyje od dziecka do dziecka (lub od wódy do wódy), a nie jakieś koszta na internety ... Temu cieszę się, że mam chociaż mobilniaka z Playa i radiówkę ... A jakby mnie było stać mieszkać chociaż w blokach oddalonych o 200 metrów, to tam miałbym totalny luksus wyboru co chcę.

20.07.2020 00:46
33.4
zanonimizowany146624
131
Legend

Dlatego napisałem "większość" a nie "wszyscy";)

20.07.2020 06:38
Uruk-Hai666
33.5
Uruk-Hai666
57
Generał

Nie każdy ma 100 Mb/s łącza, na wsiach są dalej radiówki do 20 Mb/s oraz łącza LTE z ograniczonym transferem.

20.07.2020 08:27
33.6
Jagar
99
Pretorianin

Takie ma znaczenie ,że w większości polskich miast internet to magiczne w porywach 6 mb i mówię tu o internecie kablowym. światłowody są w miastach w miejscach dużych blokowisk , gdzie niskim kosztem podłącza sie duża ilość osób o podłączaniu ulic z domkami nawet nie chcą słyszeć.Tak wygląda szybki internet światłowodowy w Polsce. Radiówki czy LTE nie gra roli.Jedna centrala czy dwie w mieście 40 tysięcznym na adslu i cała reszta w promieniu 3 kilometrów od niej nie ma nawet 10 megabitów a taka jest realność.

20.07.2020 12:45
33.7
PsychoProsiak
0
Legionista

Hydro co Ty bredzisz? 50/100 megabitów na wsiach? :D Ty byłeś kiedyś na wsi w ogóle? :D

20.07.2020 01:06
34
odpowiedz
jakisnick
63
Konsul

Akurat ta kwestia to bardziej domyślanie się aniżeli jakoś wielce objawiona prawda.

Głównym ficzerem z tego pokazu było przedstawienie tego, że można wgrać bardzo dokładny model, a silnik sam sobie go prawie że perfekcyjnie skompresuje. Pytanie pozostaje tylko jedno - po co trzymać najcięższą wersje oryginalnego modelu w skończonej grze skoro gracz i tak nigdy jej nie zobaczy? Nie ma szans, że ktokolwiek będzie męczył pamięć ram na źle zoptymalizowane modele.

Druga kwestią jest to, że ps5 wymusza konkretny rodzaj kompresji na twórcach gry, więc nie będzie powtórek z poprzedniej generacji gdzie każdy optymalizował wagę jak chciał, a przynajmniej różnice nie będą aż tak matematycznie wielkie.

Tutaj jednocześnie powinien pojawić się strach w oczach każdego pecetowca, bo nagle okaże się, że trzeba będzie mieć albo procesor petarde albo gigantyczny dysk droższy niż konsola. (w momencie w którym pojawią się czyste nextgeny)

20.07.2020 02:03
35
odpowiedz
zanonimizowany1311749
13
Konsul

Kiedyś też tak było że gry zajmowały 250 mega na dyskach 1 gigowych potem 2,5 giga przy dyskach 10 do 20 gigowych i tak dalej.

20.07.2020 07:41
36
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1305675
6
Konsul

Skyrim-niecale 6 GB a gra udźwiękowiona i oferująca doznań na 100+ godzin. Dało się?
Albo Minecraft, jakieś 700 MB a ile tam można zrobić.

Jak gry osiągną rozmiary 500+ GB to faktycznie granie w chmurze będzie dobrym remedium na to. Serwery masowe mają tych GB w miliardach więc dla nich to nie problem.
Szkoda trochę pieniędzy na dyski SSD na takie gry. Idziemy w chmurę także z tego powodu.

post wyedytowany przez zanonimizowany1305675 2020-07-20 07:45:07
20.07.2020 10:11
36.1
zanonimizowany558287
180
Senator

Skyrim ma 13 (ale to chyba z dodatkami), brzydkie tekstury i proste modele (w porównaniu do konkurencji) to nie ma się co dziwić, że to mało waży.

20.07.2020 10:36
36.2
Kuśmider
14
Pretorianin

Warto pamiętać z którego roku jest Skyrim :)

20.07.2020 08:30
37
odpowiedz
3 odpowiedzi
mbit
50
Pretorianin

To straszne ile zasobów idzie teraz tylko po to by zagrać sobie w głupią gierkę AAA.

20.07.2020 09:47
37.1
1
zanonimizowany1305675
6
Konsul

Tylko prąd przepada,reszta jest odnawialna (usuwasz grę). To jest hobby.
Pomyśl ile zasobów się marnuje na np sport.
Ile środowiska się marnuje na mecz piłki noznej, ile prądu, gazu, wody plus dojazd tysięcy kibiców, ich konsumpcja, śmieci itd. żeby przez 90 minut pokopać piłeczkę.
Ile zasobów się marnuje na sportach motorowych, ile się marnuje na turystyce, ktoś leci samolotem, kupuje i konsumuje śmieci by tylko zobaczyć budynek, zabytek, zrobić fotkę i wrócić.

To jest hobby, gry akurat mało marnują zasoby, nawet konsola kupiona dla tylko grania (na PC możesz pracować) to możesz ją odsprzedać, możesz grać tanio na płytach.

Zero waste, musiałoby eliminować hobby, chyba ze ekologia byłaby naszym hobby.
Ale to itak tylko mężczyzna, Kobiety zużywają tyle kosmetyków i myja się tak często, że żadne z nich ekoloszki.

20.07.2020 10:16
37.2
SylwesterZ
72
Konsul

thiefi
Wstydź się tak brzydko nazywać kobiety (nawet po zdrobnieniu) eko-loszki (od lochy) ;-)

post wyedytowany przez SylwesterZ 2020-07-20 10:16:46
20.07.2020 18:13
Matysiak G
😂
37.3
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Za ekoloszki łapka w górę.

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-07-20 18:14:28
20.07.2020 12:13
Bia_ly
👍
38
odpowiedz
1 odpowiedź
Bia_ly
16
Chorąży

Super wysokiej jakości modele będą przydatne bardziej w grach typu ,, zaginięcie Ethana Cartera'', czy,,Mortal Kombat''. Inne produkcje nadal będą używać prostszych modeli, a tych wysokiej jakości m.in. do wypalania normal map. Nie oszukujmy się - technologia nie pozwala jeszcze na tak szczegółowe obiekty na większą skalę. Nawet pokazowa produkcja ue5 nie pokazuje żadnej większej akcji. Zobaczmy najpierw pierwsze większe produkcje z użyciem tej technologii.

EDIT:
Uncharted 3 miało na jednym ekranie 1mln trojkątów i po kilku latach nadal wygląda świetnie. Niewiele studiów poza Naughty Dog potrafiłoby wykorzystać ten potencjał... Oczywiście o ile się zdecydują przejść na UE5.

post wyedytowany przez Bia_ly 2020-07-20 12:22:09
20.07.2020 16:05
38.1
jakisnick
63
Konsul

Ilość trójkątów występujących jednocześnie na ekranie nie ma tak dużego znaczenia w grafice komputerowej. To jest łatwe hasełko dla marketingowców, ale nie mówi za wiele.

Dzisiejsze karty graficzne są wstanie bez problemu wyrenderować 7 mln trójkątów, a jednocześnie nie dawać rady przy 3 mln trójkątów. Różnice nie zależą od szczegółowości samych modeli a tego jak są porozstawiane na scenie.

Po pierwsze - karty graficzne mają bardzo duży problem w momencie w którym na jednym pikselu (w jednym modelu) istnieją dwa różne trójkąty, wtedy karta nie wie natychmiastowo który z tych dwóch wyrenderować i musi przeprowadzać dodatkowe kalkulacje. UE5 całkowicie poradził sobie z tym problemem.

Po drugie - żeby karta mogła narysować cokolwiek, w pierwszej kolejności musi mieć załadowany model, tradycyjnie ten etap robi procesor, co zajmuje dużo czasu, ciężko to zrobić na wielu wątkach. Przez ostatnie dwie dekady wszyscy walczyli z tym problemem i teraz następna generacja robi kolejny duży krok w dobrym kierunku.

Po trzecie - twórcy gier mają problemy z optymalizacją tego co i gdzie powinno się renderować. Często jest tak, że meble za ścianą w pokoju obok są przynajmniej w jakiejś części renderowane. Karty graficzne w ostatnich generacjach zaczęły sobie z tym radzić, ale to wciąż istniejący problem z którym twórcy często nie potrafią nic zrobić.

20.07.2020 17:24
Whisper_of_Ice
39
odpowiedz
Whisper_of_Ice
105
Prawo i Sprawiedliwość

Pierw info że dzięki SSD'kom będą gry mniej zajmować a teraz że więcej, może zamiast wróżyć z fusów to niech ci pseudo Nostrodamusy poczekają na premiere nowej generacji, to tylko 3 miesiące.

20.07.2020 18:00
Niedzielny Gracz
40
odpowiedz
Niedzielny Gracz
85
Konsul

Podstawowy Xbox 360 miał dysk 20gb, w tym na gry 15. To były dwie duże gry na dysk. I dało się grać.

20.07.2020 19:19
41
odpowiedz
Niepoprawny13
5
Legionista

Czyli jeśli dysk PS5 nie będzie miał więcej niż 1TB to cienko to widzę. Chyba, że ktoś przechodzi jedną grę i ją odinstalowuje, wtedy nie będzie problemu.

Wiadomość Rozmiary gier na silniku UE5 mogą być astronomiczne