Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 8 marca 2013, 22:19

autor: Piotr Doroń

Rage of the Gladiator - protoplasta Infinity Blade debiutuje w Google Play

Rage of the Gladiator – gra walki niesłusznie określana mianem klona Infinity Blade – zadebiutowała w Google Play w wersji na smartfony i tablety z systemem Android. Produkcja, wydana oryginalnie w 2009 roku na konsolę Wii (kilkanaście miesięcy przed premierą bestselerowego dzieła studia Chair Entertainment), a w 2012 roku przekonwertowana na urządzenia z iOS, została udostępniona w formacie Free-2-Play.

Rage of the Gladiator – gra walki niesłusznie określana mianem klona Infinity Blade – zadebiutowała w Google Play w wersji na smartfony i tablety z systemem Android. Produkcja, wydana oryginalnie w 2009 roku na konsolę Wii (kilkanaście miesięcy przed premierą bestselerowego dzieła studia Chair Entertainment), a w 2012 roku przekonwertowana na urządzenia z iOS, została udostępniona w formacie Free-2-Play.

Akcję Rage of the Gladiator osadzono w świecie fantasy, zaprojektowanym w oparciu o mitologie różnych zakątków świata. Gracz wciela się w gladiatora imieniem Gracius i przystępuje do serii pojedynków z potężnymi wojownikami oraz bestiami z piekła rodem. Warto dodać, że każdy z przeciwników jest unikatowy – posiada własną osobowość, cechy charakterystyczne (m.in. wygląd, styl walki, wykorzystywaną broń) i z wielką ochotą komentuje poczynania gracza.

Rage of the Gladiator to pierwszoosobowa gra walki, utrzymana w stylu takich serii jak Infinity Blade oraz Blood & Glory. Starcia z wrogami mają tu taktyczny wymiar – wyprowadzanie ataków oraz blokowanie ciosów przeciwnika nie zawsze wystarczy do tego, by odnieść sukces. Równie ważne jest wykonywanie skutecznych uników, wymagających rozszyfrowania przeciwnika i poznania asortymentu jego ciosów. Gra jest przy tym bardzo efektowna. Przyczyniają się do tego nie tylko gadatliwi bossowie, ale też umiejętności głównego bohatera, wykorzystującego zdolności magiczne. Twórcy przygotowali dla niego czternaście finiszerów, z tornadem, deszczem meteorytów i transformacją w giganta włącznie.   

W grze nie mogło oczywiście zabraknąć systemu rozwoju postaci. Gracz inwestuje zdobywaną walutę w nową broń, zbroję i inne elementy ekwipunku, a także pozyskuje i ulepsza za jej pomocą zdolności oraz specjalne moce (w trzech zakresach: ofensywnym, defensywnym i magicznym). Ewolucję Graciusa można przyspieszyć, decydując się na skorzystanie z mikropłatności. Na koniec dodam tylko, że producentem gry jest amerykańskie studio Ghostfire Games, a rolę wydawcy mobilnych edycji pełni polska firma Gamelion Studios.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej