PS5 potwierdzone. Będzie miało SSD szybszy niż na PC
Nowa konsola stacjonarna Sony zostanie wyposażona w szybki dysk SSD, który ma całkowicie odmienić wrażenia towarzyszące rozgrywce. Poza tym japoński gigant podzielił się pierwszymi konkretami na temat nowego PlayStation, a także zdradził, że wybrani deweloperzy położyli już ręce na jego dev-kitach.
Redakcja serwisu Wired odwiedziła siedzibę firmy Sony (ulokowaną w kalifornijskim Foster City), gdzie poznała pierwsze konkrety na temat japońskiej konsoli nowej generacji. PlayStation 5 oficjalnie jest w drodze, a głównym architektem tego systemu jest Mark Cerny (który pełnił tę funkcję również w przypadku PlayStation 4). Konsola istnieje w formie tak zwanych dev-kitów, dostęp do których ma spora liczba deweloperów. Cerny przekonuje przy tym, że nie będzie ona jedynie aktualizacją poprzedniczki, a prawdziwym „next-genem”. Jedną z najważniejszych rzeczy, które to umożliwiły, była implementacja dysku SSD, w dodatku szybszego niż te, które znamy z komputerów osobistych. Choć jeszcze nie ujawniono, kto będzie jego producentem, wiemy, w jaki sposób może wpłynąć na rozgrywkę (a raczej w jak dużym stopniu ją odmieni).
Mark Cerny ujawnił też inne szczegóły specyfikacji nowego PlayStation, które znajdziecie pod tym adresem.

Gracze, którzy narzekają na ciągnące się w nieskończoność ekrany wczytywania w grach na PlayStation 4, mogą odetchnąć z ulgą, gdyż dzięki implementacji tej technologii zostaną one wyraźnie skrócone. Cerny zademonstrował jej możliwości na przykładzie zeszłorocznego Spider-Mana. Na PlayStation 4 Pro szybka podróż z jednego końca Manhattanu na drugi zajmuje piętnaście sekund; po uruchomieniu gry na dev-kicie PlayStation 5 (w dodatku będącego jego wczesną, „powolną” wersją) ta sama czynność zajęła niecałą sekundę (a dokładnie – 0,8 sekundy).
Oprócz tego implementacja dysku SSD wpłynie na prędkość renderowania elementów świata przedstawionego, a co za tym idzie – szybkość, z jaką gracz będzie mógł się po nim poruszać. By zobrazować różnicę, Cerny ponownie posłużył się Spider-Manem, w którym na PlayStation 4 Pro kamera może się przemieszczać po Manhattanie mniej więcej z taką prędkością, z jaką robi to Człowiek-pająk; na dev-kicie PlayStation 5 mknie natomiast po nowojorskich ulicach „niczym odrzutowiec”.
Na koniec warto zaznaczyć, że o dysk SSD prosili sami deweloperzy, których Sony już od 2015 roku pytało o to, co chcieliby zobaczyć w nowej konsoli firmy. Jak zdradził Cerny, wielu z nich myślało, że to zbyt piękne, by było prawdziwe.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
- komputery
- specyfikacja (konsole)
- dyski (SSD/HDD)
- konsole stacjonarne
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- konsole
- PS4
- PS5
Komentarze czytelników
zanonimizowany1149426 Pretorianin
A to nie jest ten sam Ogame_fan z serwisu PPE.pl gdzie nawet wśród konsolowców uchodzi za przygłupa?
zanonimizowany1149426 Pretorianin
Posiadacz TV 240hz oraz monitora 144hz here :D Cud miód malyna na podłączonym pececie oraz ps4 w wersji pro. Z tym że wciąż lepiej na pececie. Dlatego dla wszystkich gimnazjalnych fanbojów PC oraz konsoli, polecam najpierw posiedzieć przy jednym i drugim, i dopiero wtedy porównywać. Bo same filmiki z Youtube mają się nijak do rzeczywistości. Na konsolach już dawno osiągalne jest 60 fps w 1080p.
A że nie zawsze, to już inna bajka :D
zanonimizowany1149426 Pretorianin
Hej, pssst, gry to nie tylko steam. GoG ktoś coś?
zanonimizowany1149426 Pretorianin
@PROsiak83 Tak to jest kiedy na PC są gry tylko i wyłącznie dostępne w launcherach typu steam czy origin.
A nie, czekaj.
PROsiak83 Pretorianin

Ta... z haraczem za niespotykany "luksus" grania w trybie online :) Głupcem trzeba być, żeby się godzić na takie dymanie
Ta...Lepiej mieć 7 luncherów "wypożyczalni" gier bez możliwości pożyczenia, czy odsprzedania produktu na rynku wtórnym. Mędrcem trzeba być, aby godzić się na takie lux dymanko.