Producenci SimCity byli kompletnie zaskoczeni popularnością gry

Przedstawicielka studia Maxis stwierdziła, że deweloper był całkowicie zaskoczmy popularnością SimCity oraz czasem jaki gracze spędzają na zabawie z tytułem. Przyznała, że zaniżone oczekiwania wobec gry były główną przyczyną problemów z serwerami, wyraziła też żal z powodu zbyt ograniczonego i krótkiego okresu beta-testów.

Michał Kułakowski

29

SimCity zadebiutowało w Europie 7 marca

W ostatnich dwóch tygodniach, Electronic Arts oraz Maxis na różne sposoby starają się oczyścić złą atmosferę jaka narosła wokół premiery SimCity i problemów z produkcją, jakie na co dzień zgłaszają tysiące graczy. Przejawia się to w postaci wielu rożnych mniej i bardziej przemyślanych wypowiedzi deweloperów i speców od PR, które często zamiast uspokoić fanów serii dolewają jeszcze oliwy do ognia.

W wywiadzie dla serwisu VentureBeat, Lucy Bradshaw, przedstawicielka Maxis stwierdziła, że jej firma kompletnie nie przewidziała zainteresowania z jakim spotka się SimCity. W przeciągu pierwszego tygodnia od premiery przerosło ono o 100 procent wcześniejsze prognozy. Analitycy EA nie spodziewali się również ogromnego wzrostu zamówień przedpremierowych na tydzień przed debiutem gry. Sprawiło to, że infrastruktura sieciowa SimCity została błyskawicznie przeciążona. W równym stopniu do paraliżu miało przyczynić się także zachowanie graczy. Deweloper kompletnie nie wziął pod uwagę tego, że będą oni spędzać aż tyle czasu w trakcie jednej sesji zabawy z tytułem. Bradshaw twierdzi, że średnio poświęcali oni ponad 7 godzin na budowę miasta, blokując dostęp do serwerów innym chętnym, którzy czekali w kolejce.

Według producentki nieprzygotowanie do premiery tytułu wzięło się również z jego wcześniejszych beta-testów, niewystarczających z perspektywy czasu. Firma miała popełnić błąd polegając jedynie na zamkniętej i ograniczonej becie. W żaden sposób nie pozwoliła ona sprawdzić jak serwery poradzą sobie z napływem większej ilości osób oraz jak będą zachowywać się gracze w trakcie rozgrywki. Przedstawicielka Maxis zapytana o to czy kontrowersje wokół debiutu SimCity sprawiły, że straciło ono potencjalnych kupujących, odpowiedziała z przekonaniem – nie. Przyznała tylko, że co najwyżej część zainteresowanych nabyciem nowego dzieła jej studia mogła wstrzymać się z decyzją, by zobaczyć jak zostaną rozwiązane popremierowe problemy. Producenci cały czas obserwują ogromne i niemalejące zainteresowanie tytułem tysięcy graczy z całego świata, którzy jej zdaniem tworzą wspaniałą i kreatywną społeczność uwielbiającą nowe SimCity.

  1. Recenzja gry SimCity - duże problemy małego miasta
SimCity

SimCity

PC
Data wydania: 5 marca 2013
SimCity - Encyklopedia Gier
5.6

GRYOnline

6.6

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (11-17 marca 2013 r.)

Następny
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (11-17 marca 2013 r.)

The Last of Us z kampanią trwającą 12-16 godzin

Poprzedni
The Last of Us z kampanią trwającą 12-16 godzin

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
31

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl