Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2017, 11:06

autor: Movis

Prey – patch do wersji PC jeszcze w tym tygodniu

Podczas rozgrywki w strzelankę Prey niektórzy użytkownicy napotkali uniemożliwiające postęp problemy techniczne z plikami zapisu. Wydawca jest świadomy wagi problemu i jeszcze w tym tygodniu ma udostępnić aktualizację edycji PC w systemie Steam Beta.

Gra nie jest może w tak opłakanym stanie jak prezentowana w niej stacja kosmiczna. Ale obu przydałyby się pewne naprawy. - Prey – patch do wersji PC jeszcze w tym tygodniu - wiadomość - 2017-05-11
Gra nie jest może w tak opłakanym stanie jak prezentowana w niej stacja kosmiczna. Ale obu przydałyby się pewne naprawy.

Prey, czyli pierwszoosobowa strzelanka w klimacie Bio/System Shocka zadebiutowała na rynku tydzień temu i zadowoliła swoją jakością zarówno graczy, jak i krytyków. Profesjonaliści chwalili między innymi klimatyczną warstwę fabularną, otwarte, urozmaicone lokacje oraz dużą swobodę w rozwoju postaci i rozgrywce. Wśród pozytywnych recenzji znalazła się jednak jedna rysa. Serwis IGN ocenił wersję na PC jedynie na 4/10. Powód? Testowana kopia produkcji po 34 godzinach rozgrywki wyrzuciła recenzenta z gry i uniemożliwiła mu dalszy postęp, uszkadzając jego pliki zapisu. Nie złożył on jednak broni i poprosił producenta o zapisy w podobnym miejscu fabuły, które po paru następnych próbach także zostały uszkodzone i powodowały niezapowiedziane wizyty na pulpicie. Recenzent tym razem się poddał.

Problem ze straconymi zapisami nie dotyczy jednak tylko przedstawiciela IGN. Deweloper postanowił zmierzyć się z tą kwestią jak najszybciej i na oficjalnym forum ogłosił, że jeszcze w tym tygodniu gotowa będzie łatka w systemie Steam Beta, która powinna zlikwidować problemy ze stabilnością i zapobiec „zjadaniu” save’ów przez grę. Aktualizacja ma też zawierać parę innych poprawek, ale ich kompletny spis zostanie opublikowany dopiero z premierą patcha. Po krótkich testach na PC, fixa doczekają się także konsole.

Osoby z poczuciem humoru przekornie żartują, że gra sygnowana logiem Bethesda nie może się obyć bez okropnych bugów przy premierze, nawet jeśli firma jedynie publikuje produkcję.