Potężna karta zintegrowana przetestowana, AMD zrobiło kawał dobrej roboty

Do sieci trafiły pierwsze testy układu graficznego Radeon 780M opartego na architekturze RDNA 3. Wyniki są bardzo obiecujące.

futurebeat.pl

Kamil Cuber

Potężna karta zintegrowana przetestowana, AMD zrobiło kawał dobrej roboty, źródło grafiki: AMD.
Potężna karta zintegrowana przetestowana, AMD zrobiło kawał dobrej roboty Źródło: AMD.

W sieci pojawiły się pierwsze testy wydajności zintegrowanego układu graficznego Radeon 780M, przeznaczonego dla laptopów oraz przenośnych konsol, między innymi ROG Ally. Wyniki testów są jednoznaczne, AMD przygotowało naprawdę solidny układ.

Do testów wykorzystano procesor AMD Ryzen 9 7940HS wyposażony w 8 rdzeni i 16 wątków o taktowaniu bazowym 4,0 GHz (5,2 w trybie Boost) oraz zintegrowany układ graficzny Radeon 780M oparty na architekturze RDNA 3. Do zestawu dołączono również pamięć RAM DDR5 o pojemności 32GB i taktowaniu 5600 MHz.

Najbardziej rozbudowane testy przeprowadzono w grze Forza Horizon 5. W rozdzielczości 1080p i na wysokich ustawieniach układ był w stanie generować obraz w 64 klatkach na sekundę. Po obniżeniu nieco jakości grafiki, gra bezproblemowo przekraczała barierę 60 fps. Jest to bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z układem zintegrowany. Niestety rozgrywka w 4K lub z włączonym Ray Tracingiem są poza zasięgiem 780M.

Forza Horizon 5:

  • 720p (Wysokie) - średnio 67 fps
  • 1080p (Wysokie) - średnio 53 fps
  • 1440p (Wysokie) - średnio 40 fps
  • 1080p (Średnie) - średnio 64 fps
  • 1440p (Średnie) - średnio 49 fps
  • 2160p (Średnie) - średnio 31 fps
  • 720p (Wysokie z RT) - średnio 57 fps

Oprócz Forzy Horizon 5, układ graficzny przetestowano w:

Horizon Zero Dawn

  • 1080p (Wysokie) - 30-40 fps
  • 1080p (Wysokie, zbalansowany FSR) - 45-60 fps

Doom Eternal:

  • 1080p (dynamiczna rozdzielczość z ray tracingiem) – 45-50 fps
  • 1080p (dynamiczna rozdzielczość bez ray tracingu) - 60–75 fps

Spiderman Remastered:

  • 1080p - 30-40 fps
  • 1080p (z FSR 2.1) - 35-60 fps
  • 1080p (z FSR 2.1 oraz RT) - 20-35 fps

Microsoft Flight Simulator 2022

  • 1080p FXAA - 40 fps
  • 1080p TAA - 35 fps
  • 1440p - 25 fps
  • 1440p (85%) - 31 fps

Jak można zauważyć, układ jest w stanie bezproblemowo osiągnąć 30 klatek na sekundę, które wciąż zapewniają zadowalającą rozgrywkę, nawet w bardziej wymagających tytułach na ustawieniach wysokich. Jednak dla bardziej płynnej rozgrywki warto nieco obniżyć jakość obrazu. Biorąc pod uwagę uzyskane wyniki można założyć, że nadchodzące konsole będą w stanie zagwarantować wysoki poziom grafiki, pomimo zastosowania w nich nieco mniej wydajnych procesorów. Jeśli macie ochotę zapoznać się z pozostałymi testami, możecie znaleźć je na kanale AMD APU Gaming.

Podobało się?

9

Kamil Cuber

Autor: Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
13
20

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2023-05-07
17:44

Mqaansla Generał

Mqaansla

Po pierwsze: jak juz inni zauwazyli, to ze producenci kart GPU przerzucaja sie ostatnio na aprzet AGD (piecyki elektryczne) sprawia ze producenci softu winduja swoje wymagania (a to jest podwojne pozytywne sprzezenie zwrotne: mocny sprzet to prestiz+kasa, pozwala na bardziej wymagajacy soft, wysokie wymagania softu to prestiz+kasa, wymusza mocny sprzet) wysokie wymagania zabijaja rynek integrowanych GPU bo te sa sztywno ograniczone miejscem i moca(W) co nizko zawiesza wydajnosciowy sufit, wymagania gier zawieszone powyzej sprawiaja ze uklad jest bezsensowny, bo skoro i tak bedzie na nim dzialac tylko low-end to po co przeplacac?
Po drugie: chip mobilny
Po trzecie: znowu 8rdzeni/16watkow + 12GPU tylko na szybszych zegarach, gdzie przelom/innowacja? co z dekodowaniem video virtualizacja czy innymi wspolczesnymi funkcjami?
Po czwarte: co z awaryjnoscia i kompastybilnoscia z oprogramowaniem?
Po piate: co z dostepnoscia? w jakich konfiguracjach?
Po szoste: co z cena?
Po siodme: co z konfiguracjami?

Oferta intela jest zwyczajnie lepsza, a dodatkowa wydajnosc nie ma znaczenie skoro i tak nie wystarczy na wspolczesne tytuly...

Komentarz: Mqaansla
2023-05-01
14:14

Szefoxxx Senator

Szefoxxx

Znowu to samo.

Nie ma znaczenia wydajność tego gpu, bo laptopy z tym będą i tak w cenie laptopów z kartami RTX.

Komentarz: Szefoxxx
2023-05-01
10:48

Raiden Generał

Raiden

Dokładnie. To, co ostatnio się dzieje, to jakaś paranoja. Ja rozumiem, że złożoność obiektów w grach wzrosła, ale jest źle.

Komentarz: Raiden
2023-05-01
10:40

zanonimizowany1369474 Konsul

Problemem nie jest "słaby sprzęt" tylko brak optymalizacji w grach.

Komentarz: zanonimizowany1369474
2023-05-01
09:29

Wronski Senator

Wronski

Jak bysmy cofneli sie do epoki kamienia lupanego to ten laptop bylby spoko do grania

Komentarz: Wronski

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl