Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 kwietnia 2022, 12:49

Postal 4 to według krytyków totalna porażka. Fani zadowoleni

Kontynuacja serii Postal 20 kwietnia opuszcza wczesny dostęp. Krytycy twierdzą, że nowy tytuł jest niegrywalny. Fani serii mają kompletnie odmienne zdanie.

Postal 4: No Regerts po trzech latach we wczesnym dostępie zadebiutuje oficjalnie już jutro. Seria znana z brutalności i bezpardonowego humoru zalicza jeden z najbardziej wyczekiwanych powrotów w świecie gier, a krytycy jednomyślnie ogłaszają porażkę tytułu.

Na portalu Metacritic nowy Postal otrzymał łączną ocenę 33/100 w skali Metascore. Na ten niezwykle niski wynik wpływ miało kilka problemów, wielokrotnie przytaczanych w recenzjach krytyków.

Postal 4: No Regerts jest pozbawiony humoru oraz przyjemnych, angażujących mechanik. Jedyna rzecz, której w grze jest aż nadto, to ciągłe problemy techniczne, które są tylko jednym z elementów na długiej liście niedociągnięć – tak uzasadniona została ocena w wysokości 1/10 punktów, wystawiona przez portal GameSpot.

Poza tematem poprawności politycznej gra daje szalone możliwości, lecz z powodu bugów, nudnych misji, fatalnej wydajności, długich czasów ładowania i złej optymalizacji, doświadczenie rozgrywki jest rozczarowujące i denerwujące – tak z kolei opisuje tytuł Eurogamer Italy, oceniając go na 4/10 punktów.

Prostacki humor bez pointy, mozolne strzelanie i tragiczna optymalizacja – tak zdaniem recenzentów wygląda aktualnie nowa gra studia Running With Scissors.

Postal 4 to według krytyków totalna porażka. Fani zadowoleni - ilustracja #1
Grafika zamieszczona na oficjalnej stronie twórców

Zamiary twórców

Nowy Postal w oficjalnym opisie nazywany jest kontynuacją najgorszej gry wszech czasów, a wielu internautów twierdzi, że wymieniane przez recenzentów problemy były wręcz zamierzone. Ciężko nie zgodzić się z faktem, że seria zawsze celowała w niesmaczny humor i prostacką rozgrywkę, stanowiąc swego rodzaju karykaturę tego gatunku. Recenzenci są jednak świadomi tej idei i twierdzą, że twórcy zawiedli również na tym polu:

Running With Scissors może uznać tę recenzję za powód do dumy, biorąc pod uwagę, że słaba jakość gry jest żartem samym w sobie, ale nawet przez sekundę nie myślcie, iż Postal 4 stał choćby przez chwilę obok kategorii tak złe, że aż dobre. Ta gra nie ma w sobie żadnych pozytywnych elementów. To naprawdę okropne przeżycie, którego powinno się unikać za wszelką cenę – kontynuacja recenzji portalu GameSpot.

Jakie były zamiary, pewnie nigdy się nie dowiemy. Jasnym jest jednak, że krytycy nie pozostawili na grze suchej nitki.

Postal 4 to według krytyków totalna porażka. Fani zadowoleni - ilustracja #2
Grafika zamieszczona na oficjalnej stronie twórców

Odbiór fanów

Co ciekawe, społeczność graczy jest kompletnie innego zdania. Na platformie Steam Postal 4 uzyskał we wczesnym dostępie 85% pozytywnych opinii. Wygląda na to, że fani serii zachwalają dokładnie te elementy, które recenzenci uznali za najgorsze, łącznie z kiepską optymalizacją.

Piątek wywala error i nie można dalej zagrać... Dokładnie tak, jak zapamiętałem 10/10 -komentarz użytkownika QRED100 na platformie Steam.

IGN oceniło na 2/10, GameSpot 1/10... to mówi wystarczająco dużo, polecam z całego serca – komentarz użytkownika Lyka na platformie Steam.

Postal. Seria znana z nienawiści krytyków i uwielbienia ze strony fanów. Widziałem recenzje. Wszystkie negatywne. Dobra robota. Sprawiliście, że krytycy zupełnie nie zrozumieli, o co chodzi. To jest właśnie to, czego chcieli fani. RWS zawsze zadowala i ma jednych z najlepszych, jeśli nie najlepszych pracowników w branży. Z radością będę grać w tę grę przez następne 15 lat, tak samo jak robiłem z Postalem 2 – komentarz użytkownika Noobie na platformie Steam.

Sukces czy porażka? Lepiej zadowolić graczy i rozwścieczyć krytyków niż na odwrót. Jeśli fani serii są zadowoleni, to chyba twórcom nie potrzeba nic więcej. Jednak czy recenzenci nie zrozumieli konwencji gry, czy po prostu patrzą na nią bardziej obiektywnie i nie usprawiedliwiają błędów, jak zaślepieni nostalgią gracze? Wystarczy chyba powiedzieć, że nie ładne to, co ładne, ale co się komu podoba...

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej