Populacje w strategii Europa Universalis 5 będą najbardziej wierne rzeczywistości w historii serii. To zasługa dwóch systemów, których skala robi olbrzymie wrażenie
Przes moimi oczami widzę morze crashy i pokaz slajdów w późniejszych etapach gry. Paradox zasłużył sobie na takie komentarze.
Zmiana religii państwowej ma być możliwa, ale obarczona ogromnym ryzykiem destabilizacji.
Łatwe do zrobienia byłoby ludobójstwo na dużą skale ale tego nie wprowadzą.
Na pewno będzie możliwe wypędzenie pewnej niechcianej części populacji, jak w przypadku morysków w Hiszpanii na początku XVI wieku, ale pytanie brzmi, czy będzie to można robić zawsze, czy jednak będą to tylko eventy wzorowane na historycznych wydarzeniach.
W EU IV były wydarzenia i ewentualnie konwertowanie obszarów. Tylko to bardziej nazwałbym nawracaniem ludności. Brakuje mi takich bardziej drastycznych rozwiązań ale wątpię, że to przejdzie. Gra zrobiłaby się polityczna.