Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje

Użytkownicy aplikacji mobilnych wydają coraz więcej na rozmaite subskrypcje. Łączny dochód wygenerowany w ubiegłym roku wyniósł blisko 20 miliardów dolarów.

futurebeat.pl

Miriam Moszczyńska

Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje.
Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje.

Firma Sensor Tower opublikowała raport, w którym zaprezentowane zostały wydatki na subskrypcje w aplikacjach mobilnych. W zeszłym roku użytkownicy na całym świecie wydali blisko 20 miliardów dolarów na ten element. Stanowi to wzrost o 41% względem 2020 roku.

Sensor Tower to platforma zajmująca się analizą rynku mobilnego. Sporządzane są na niej raporty dotyczące ogólnego rozwoju rynku, jak i poszczególnych marek, czy też aplikacji.

Miliardy dolarów na subskrypcje

W 2021 roku na całym świecie łącznie na subskrypcje wydano 18,3 miliarda dolarów (Sensor Tower stworzyło również osobny wykres dla USA). Z tego 4,8 mld dol. to wydatki użytkowników Google Play, a reszta, czyli 13,5 mld dol., to kwota wygenerowana przez osoby korzystające z App Store.

Trzeba zaznaczyć, że podana suma nie uwzględnia kosztów subskrypcji gier mobilnych, a jedynie aplikacji, takich jak Netflix, Disney+, YouTube etc.

Względem 2020 roku wyniki znacznie wzrosły – mówimy o skoku rzędu 41%. Jeśli rozdzielimy to na App Store i Google Play, to wydatki rosły kolejno o 31% i 78%.

Ponad 40% wzrost wydatków na subskrypcje - App Store dominuje - ilustracja #1
Wykres prezentujący opisane wyżej wyniki, źródło: https://sensortower.com

Na które aplikacje wydajemy najwięcej pieniędzy?

Oczywiście nie możemy mówić o wydatkach, nie wiedząc, na co tak naprawdę użytkownicy na całym świecie trwonią miliardy dolarów. Jak się okazuje, zależy to od użytkowanej platformy, choć Sensor Tower opracowało również ogólny ranking.

Ponad 40% wzrost wydatków na subskrypcje - App Store dominuje - ilustracja #2
Podsumowanie aplikacji, które generują największe dochody z subskrypcji, źródło: https://sensortower.com

Pierwsze dwie pozycje na ogólnej liście – generujące największe dochody na świecie YouTube i Tinder – pokrywają się z wynikami w App Store, a na trzecim miejscu całościowego zestawienia znajduje się japońska usługa webtoon Piccoma.

Zaraz za japońskim SVOD uplasowała się najpopularniejsza wśród użytkowników Androida aplikacja Google One, która stanowi rozszerzenie darmowych usług firmy.

Co ciekawe, wśród dziesięciu najpopularniejszych subskrypcji dostępnych w Google Play nie znajdziemy YouTube’a, a Tinder zajmuje dopiero szóste miejsce.

Inne wnioski Sensor Tower

Sensor Tower zwraca uwagę na rosnącą popularność usług SVOD (subscription video on demand), takich jak HBO Max czy Disney+.

Platforma nie przechodzi obojętnie obok takich aplikacji, jak: TikTok, Instagram czy Twitter, których twórcy również zaczynają eksperymentować z modelem subskrypcji.

Trudno więc nie zgodzić się z wnioskami przedstawionymi na końcu raportu, według których coraz więcej firm będzie decydowało się na taki krok. Czy to dobrze, czy też źle – o tym zapewne przekonamy się w przyszłości, kiedy pojawią się nowe wyniki finansowe.

Podobało się?

8

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Android
2022-02-26
11:56

Cziczaki Legend

Cziczaki

->

Komentarz: Cziczaki
2022-02-26
07:34

krykry Generał

Łatwo jest się zobowiązać do płacenia. Tylko potem nikt nie ma pieniędzy, bo co miesiąc większość wypłaty odciągane jest na wszelakie subskrypcje. Do tego auto w leasing, albo na pożyczkę, mieszkanie na pożyczkę...

Komentarz: krykry
2022-02-25
19:02

zanonimizowany1362976 Konsul

hinson
Ktoś chce być legalny i kupować produkt.
Można kupować płytę CD za równowartość miesiąca/dwóch Spotify. Taniej jednak tkwić w abonamentach. Zwłaszcza jak słuchasz wielu artystów i tylko po kilka piosenek każdy.

To samo GamePass. Możesz kupować grę na własny użytek, albo kupić abonament i mieć dostęp do X gier.

Zostaje kwestia liczby i tutaj mnie zadziwia, jeśli ktoś przez cały czas opłaca takiego Netflixa, HBO i jeszcze Iplę. Wiele abonamentów tego samego rodzaju na raz. Tego nie rozumiem.

Komentarz: zanonimizowany1362976
2022-02-25
17:50

hinson Generał

Nigdy nie zrozumiem do konca jak ludzie moga placic co miesiac za program.
Juz rozumiem ze sa firmy rozne i oni moga sobie moga na to pozwolic, bo jeszcze od podatku czesc kosztow odlicza ale zwykly Kowalski?
Tu netflix, tu spootify, tu Hbo go, tu game pasy i inne programy i okaze sie ze trzeba po kilkaset zlotych miesiecznie na to wydac. Jaki to ma sens?

Komentarz: hinson
2022-02-25
17:31

zanonimizowany1370352 Pretorianin

Co? XD
Tu mowa o subskrypcjach które każdy z nas ma? Netflix, HBO, Spotify. Każdy - mam na myśli grubą większość. Co mają do tego najbogatsi?

Komentarz: zanonimizowany1370352

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl