Ponad 300 gier ma już wsparcie NVIDIA DLSS
Nvidia ogłosiła, że już ponad 300 gier obsługuje DLSS. Jak się jednak okazuje nie tylko twórcy gier korzystają z tej technologii.

Technologie skalujące obraz do wyższych rozdzielczości oraz zwiększające liczbę fps-ów takie jak DLSS oraz FSR stają się coraz bardziej popularne wśród twórców gier. Potwierdza to niedawne ogłoszenie przez Nvidię, że już ponad 300 tytułów otrzymało wsparcie DLSS. Warto przy tym zaznaczyć, że chodzi o wszystkie wersje tej technologii.
Obecnie najpopularniejszą wersją technologii DLSS jest 2.0, która została zaimplementowana do 298 gier. Na drugim miejscu znajduje się 3.0 wspierana przez 34 tytuły, a kolejne 16 otrzyma ją w najbliższej przyszłości. Ostatnie miejsce zajmuje obecnie DLSS 1.0, wciąż obsługiwane przez 5 gier.

Co ciekawe nie tylko gry korzystają obecnie z DLSS. Również twórcy aplikacji, np.: do tworzenia modeli architektonicznych docenili omawianą technologię. Dobrym tego przykładem jest program D5 Render który niedawno otrzymał wsparcie dla DLSS 3.0 oraz Ray Tracingu.
Możemy więc spodziewać się, że omawiana technologia w niedalekiej przyszłości może stać się standardem w grach. Jeśli macie ochotę sprawdzić które dokładnie gry obsługują DLSS to możecie wykorzystać opublikowaną przez Nvidię tabelę, zawierającą wszystkie wspierane gry oraz aplikacje.
Więcej:Jest nieźle, ale cena nie zachęca nikogo do zakupu. Pierwsze recenzje ROG Xbox Ally trafiły do sieci
Komentarze czytelników
toyminator Senator
Czy uważacie, że to jedna z najlepszych technologii na nowszych kartach?
Elementchaosu Chorąży
DLSS I RT to obecnie jedyne technologie które deklasują konkurencję. Wiadomo radeoniarze będą mówili że rt to zbędny bajer a fsr działa tak samo jak dlss ale to bzdura. Testowałem obie topowe karty AMD i NVIDII w pracy i jednak wciąż fsr raczkuje. Druga sprawa jak się od początku gra z rt to można tego nie zauważyć ale jak się wyłączy rt to wrażenie że gra się na jakimś PS4. Osobiście sam kiedyś byłem zagorzałym fanem czerwonych ale od czasu premiery pierwszych rtxów nie widzę żadnego sensu w kupowaniu kart AMD. Mam nadzieję że Intel rzuci rękawice zielonym bo obecnie AMD technologicznie jest dwie generacje w tyle softwareowo a cenowo jakoś nie odstają od kart nvidii
Jaya Generał
Wolałbym, żeby FSR prześcignęło DLSS.
AMD nie wygra żadnego wyścigu bez porównywalnego FSR do DLSS. Raytracing istnieje głównie przez DLSS. Ten Raytracing wcale nie daje jakiś oszałamiających efektów w porównaniu do starej szkoły (stara szkoła przez wiele lat dobrze nadganiała raytracing i wręcz w wielu miejscach wyprzedza go poziomem wyraźnych detali). AMD mogłoby wygrać wyścig zbrojeń przez to, że dla NVidii były by zwiększane detale RT ON, a dla AMD inne detale np. level of detail czy lepsze tekstury na tym ULTRA, albo super fizyka, gdy obecnie auto w CP77 nie wyprzedzi malucha bo jest ograniczone do możliwości doczytywania detali.
Obecnie może Overdrive zamienia trochę styl wizualny, ale jakby przyzwyczaić już oczy graczy doszło by do momentu, że wcale ten Overdrive nie daje większej liczby detali, tylko zamienia detale miejscami. W dodatku overdrive wcale nie jest tak często widoczny jak się wydaje. Często daje się jako porównanie główne miejsca gdzie widać efekt, a finalnie większość gry będzie może odczuwalna, ale nie na tyle, żeby zmieniać kartę (dla starej już gry, w dodatku kupionej przez wiele osób przez hype).
Jakby zrobili dobry tryb w CP77 - nieskończonej zabawy inaczej bym gadał. Sandbox trochę nie jest dobrze skonstruowany - nawet immersja na miarę GTA5 nie ratuje gry - bo braku celów pod koniec gry. Skyrim, Fallout 4, gry MMO, ETS2 - są dużo lepiej pod względem nieśmiertelności zaprojektowane (choć CP77 zrobił postęp w stosunku do Wiedzmina 3) Dla tych trybów może bym pomysłał o zmianie szybszej procesora, a potem karty. Wiele gierz RTX On jest przynudnawa obecnie, żeby do nich wracać.
zanonimizowany1382514 Chorąży
Ciesze się, że upscaling się spopularyzował chociaż gdy technologia raczkowała to liczyłem na to, że będzie to dodatek który przedłuży żywotność GPU a nie switch który pomoże developerom wypuszczenie gry wcześniej poprzez ograniczanie optymalizacji do minimum.
Swoją drogą - sam nie mogę się zdecydować pomiędzy RX 7900 XT i RX 4070 TI. U zielonych 12gb ramu jest dla mnie nie do przełknięcia (zamierzam grać też w 4k na TV) bo w ogóle nie jest future proof a u czerwonych skopana wydajność w VR i gorszy software (brak dlss 3) są dla mnie nie do zaakceptowania. Gdyby tylko te ceny były niższe, ech...
zanonimizowany558287 Senator
Osobiście uważam, że nie jest to zbyt pozytywne dla graczy. Powoduje tylko, że i tak już leniwi twórcy gier mogą mocniej olewać proces optymalizacji, bo i po co skoro mają technologię, która polepszy działanie gry. Technologia ma wiele pozytywów, ale niestety finalnie lepiej byłoby dla nas, aby nigdy nie powstała.