Nvidia ogłosiła, że już ponad 300 gier obsługuje DLSS. Jak się jednak okazuje nie tylko twórcy gier korzystają z tej technologii.
Technologie skalujące obraz do wyższych rozdzielczości oraz zwiększające liczbę fps-ów takie jak DLSS oraz FSR stają się coraz bardziej popularne wśród twórców gier. Potwierdza to niedawne ogłoszenie przez Nvidię, że już ponad 300 tytułów otrzymało wsparcie DLSS. Warto przy tym zaznaczyć, że chodzi o wszystkie wersje tej technologii.
Obecnie najpopularniejszą wersją technologii DLSS jest 2.0, która została zaimplementowana do 298 gier. Na drugim miejscu znajduje się 3.0 wspierana przez 34 tytuły, a kolejne 16 otrzyma ją w najbliższej przyszłości. Ostatnie miejsce zajmuje obecnie DLSS 1.0, wciąż obsługiwane przez 5 gier.

Co ciekawe nie tylko gry korzystają obecnie z DLSS. Również twórcy aplikacji, np.: do tworzenia modeli architektonicznych docenili omawianą technologię. Dobrym tego przykładem jest program D5 Render który niedawno otrzymał wsparcie dla DLSS 3.0 oraz Ray Tracingu.
Możemy więc spodziewać się, że omawiana technologia w niedalekiej przyszłości może stać się standardem w grach. Jeśli macie ochotę sprawdzić które dokładnie gry obsługują DLSS to możecie wykorzystać opublikowaną przez Nvidię tabelę, zawierającą wszystkie wspierane gry oraz aplikacje.
19

Autor: Kamil Cuber
Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.